Nå enda mer inkonsekvent

Folk jeg liker: Føkk Terje Vigen

Underlig og gråsprengt var han, og ikke er jeg overbegeistret for Ibsen. Jeg foretrekker Kiellands eleganse og Lies Protofantasy, så han er nummer tre blant de fire store. Og jeg er usigelig lei av alt Ibsenmaset her i byen han forlot så fort han fikk sjansen. Å markere Scheen som Ibsenbyen representerer alt jeg hater med småbynorsk provinsialisme. Og Ikke rodde Vigen spesielt langt heller.

Roz Savage er derimot ganske tøff. Hun jobbet i bank men fant ut at det var morsommere å ro. Hun har krysset Atlanteren (det tok 113 dager), nå står stillehavet for tur. Hun prøvde i fjor også, det gikk slik.

Ved midnatt natt til Mandag lokal tid startet hun fra Golden Gate i San Francisco, og etter åtte forsøk unnslapp hun tidevannet og kom seg ut i stillehavet. Akkurat nå er hun omtrent seks mil fra land og gjør fire knop. På bloggen hennes kan poster hun oppdateringer (og hun skriver morsommere enn gjennomsnittsnaturgærningen synes jeg) og nøyaktig posisjon,  og du kan følge henne på twitter.

I år skal jeg padle Scheen-Langesund, merker jeg.

2 responses

  1. Jeg tror faktisk du er den første jeg har møtt som har noe godt å si om Jonas Lie, og siden jeg ikke har lest ham så skal jeg ikke krangle med deg om det en gang, bare påpeke det.

    God tur til Langesund, og hils Nina Melfald!

    mai 28, 2008, kl. 00:54

  2. hå-hå-hå…Føkk Terje Vigen? Å ro til Danmark er ikke langt???
    Du får en tusenlapp av meg hvis du gjør det samme + tilatelse til å skrive «Føkk Terje Vigen» hundre ganger i bloggen din.

    Tusen takk for julepresang forresten. Så den i går (fikk Wii’n på nett først da), men da var den expired. Uansett, tanken som teller og den var virkelig god! 🙂

    mai 28, 2008, kl. 09:32

Legg igjen en kommentar