Tordendomen4, runde 2 pulje 1
Hvis du leser dette og det første som dukker opp i hodet ditt er «…skjera?» så kan du bli litt klokere her.
Det er skremmende lite mennesker her mellom rundene, men jeg måtte likevel poste litt annet så ikke ting skal bli liggende i kø. Neste år kanskje jeg gjør som mange gjør i desember og heller sparer opp de vanlige postene og poster ekstra tett i februar. Anyways:
33) TEKKONKINKREET vs. DIARY OF THE DEAD
Romero og zombier generelt har fått mye kos fra Tordendomerne i år. så Diary er vel en liten oddsfavoritt mot en minst like god anime.
34) MARTIN vs. NO COUNTRY FOR OLD MEN
Men nå får vi se hvor glade folk egentlig er i Romero.
35) LA DEN RÄTTE KOMMA INN vs. MAD DETECTIVE
Her er i hvert fall en vampyr med gode sjanser til avansement.
36) THINK FAST, MISTER MOTO vs. VERNON, FLORIDA
Peter Lorre mot et veldig fredelig og litt rart sted.
37) THE FRENCH CONNECTION vs. LAND OF THE DEAD
Et åpent oppgjør. Og aldri har vel en enkelt regissør hatt tre filmer i samme runde av tordendomen.
38) TO KILL A MOCKINGBIRD vs. THE MOTHER OF TEARS
Dette blir ikke pent. Ikke pent i det hele tatt.
39) KIKI´S DELIVERY SERVICE vs. OM SHANTI OM
Vanskelig, men Ghiblifilmer går som regel nesten helt hjem. Men kan noen motstå SRK i praktform?
40)PAN´S LABYRINTH vs. THE THIN BLUE LINE
Dette er vel nærmest walkover for Del Toro?
Overraskende uspennende runde, dette. Men så blir det til gjengjeld ekstra mye jevnt i de åtte siste kampene. Jeg tipper tirsdag kveld er passe som siste frist.
33) Har ikke sett noen av dem, så PASS
34) No country for old men
35) Har ikke sett noen av disse heller, men her gir jeg poeng til vampyrene fordi det er den filmen jeg har mest lyst til å se
36) Mr. Moto
37) Pass
38) To kill a mockingbird
39) Om shanti om
40) Pan´s labyrinth, uten tvil!
januar 11, 2009, kl. 20:53
33. TEKKONKINKREET vs. DIARY OF THE DEAD
Diary. Anime er for sveiseblinde.
34. MARTIN vs. NO COUNTRY FOR OLD MEN
Martin. NCFOM var helt ålreit, men ikke stort mer. Å dra hjem Oscar for den rollen burde Bardem takke sin skaper for.
35. LA DEN RÄTTE KOMMA INN vs. MAD DETECTIVE
Mest lyst til å se svensk vampyrfilm, stemmer på den.
36. THINK FAST, MISTER MOTO vs. VERNON, FLORIDA
Mr. Moto.
37. THE FRENCH CONNECTION vs. LAND OF THE DEAD
Hm. Land of the Dead var vel en liten skuffelse, men det var jo French Connection også. Stemmer likevel på sistnevnte.
38. TO KILL A MOCKINGBIRD vs. THE MOTHER OF TEARS
Mockingbird er fremdeles overvurdert, men den får stemmen.
39. KIKI´S DELIVERY SERVICE vs. OM SHANTI OM
Boikott.
40. PAN´S LABYRINTH vs. THE THIN BLUE LINE
Walk-over ja. Labyrinten får stemmen.
januar 11, 2009, kl. 21:23
Jeg er her hele tiden jeg!
33) Her stemmer jeg på den litt undervurderte Diary of the Dead. Den andre har jeg ikke sett, og har vel ikke planer om å gjøre det heller.
34) Litt vanskelig. Martin er bestilt men ikke sett, NCFOM var litt skuffende, selv om jeg altså skriver det på kontoen for «akkurat lest boka». Skitt, jeg stemmer på Martin siden jeg ikke egentlig har noe ønske om å se NCFOM igjen med det aller første.
35) Jeg håpet jeg skulle rekke å se svensken før denne runden, men det gjorde jeg altså ikke. Da må jeg stemme på den en gang til, og satse på at jeg rekker den før tredje runde.
36) Jeg går for Vernon, Florida.
37) Må nesten bli Land of the Dead da, siden den er en nesten perfekt b-film.
38 ) Jaja, vi får vel stemme på Mockingbird da.
39) Jaja, jeg syntes Kiki var litt småkjedelig, så da blir det Bollywood, selv om jeg ikke har sett den.
40) Og selvfølgelig en stemme til Pans Labyrint.
januar 11, 2009, kl. 22:26
Pass og Poeng
33) Multi Pass
34) No Country for Old Men
35) La Den Rätte Komma Inn :o)
36) Død Snø
37) The French Connection
38) To Kill a Mockingbird
39) Pass
40) Pans Labyrinth
Denne gang synes jeg disse fortjente poeng ;o)
januar 11, 2009, kl. 23:42
Huff, alle «mine» falt ut tidlig i år.
Lite jeg har sett igjen.
33) TEKKONKINKREET vs. DIARY OF THE DEAD
zombier ikke min greie. Tekkon.
34) MARTIN vs. NO COUNTRY FOR OLD MEN
No country.
35) LA DEN RÄTTE KOMMA INN vs. MAD DETECTIVE
La den rette ødelig for King of Kong. Derfor: Mad Detective.
36) THINK FAST, MISTER MOTO vs. VERNON, FLORIDA
Mister Mooooooooooto
(død snø petter?)
37) THE FRENCH CONNECTION vs. LAND OF THE DEAD
The French Conncetion.
3 TO KILL A MOCKINGBIRD vs. THE MOTHER OF TEARS
Pass.
39) KIKI´S DELIVERY SERVICE vs. OM SHANTI OM
Pass.
40)PAN´S LABYRINTH vs. THE THIN BLUE LINE
Pass.
januar 12, 2009, kl. 11:23
33. TEKKONKINKREET
34. No Country for old men
35. Det er vel ikke så mange filmer fra Hong Kong igjen, så gir min støtte til Mad Detective.
36. Think Fast, Mr. Moto
37. The french Connection.
38. Bare på faenskap gir jeg min stemme til The Mother of Tears.
39. Klarer ikke Bollywood-filmer, så stemme går til Kiki’s Delivery Service.
40. Pan’s Labyrinth.
januar 12, 2009, kl. 13:39
33) TEKKONKINKREET vs. DIARY OF THE DEAD
Siden jeg liker Romeros zombier like godt som sidemannen så stemmer jeg på Diary. Må se den igjen snart. Den andre aner jeg ikke hva er for noe, egentlig.
34) MARTIN vs. NO COUNTRY FOR OLD MEN
Men nå er vel ikke dette egentlig Romero, er det vel Thomas? Egentlig steller han vel ikke med vampyrer. Min stemme går til Coens.
35) LA DEN RÄTTE KOMMA INN vs. MAD DETECTIVE
Eli, Eli, lama sabachthani? ble jo ikke nevnt i filmen, men jeg stemmer på Eli og co likevel.
36) THINK FAST, MISTER MOTO vs. VERNON, FLORIDA
Blank
37) THE FRENCH CONNECTION vs. LAND OF THE DEAD
Hoi, uten tvil det spenstigste oppgjøret denne runden gitt. Jeg vet sannelig ikke. Land er kulere enn den er bra. French er bedre enn den er kul. Hackman / Hopper da? Uff. Siden jeg stemte på Diary over blir det den franske forbindelsen her.
38 ) TO KILL A MOCKINGBIRD vs. THE MOTHER OF TEARS
Go Atticus.
39) KIKI´S DELIVERY SERVICE vs. OM SHANTI OM
Ikke vanskelig i det hele tatt. Kiki’s.
40)PAN´S LABYRINTH vs. THE THIN BLUE LINE
Blank.
januar 12, 2009, kl. 16:14
Stemme litt jeg ogzå.
33) Tekkonkinkreet får min stemme, den er en god del bedre enn Diary of the dead. Men det er veldig tøft når de koker hjernen på den ene zombien med defilibratoren.
34) Klar stemme til Martin. Jo, Jacob det er denne og Dawn og Knightriders som sammen er ekte Romerofilmer. Det er i disse tre temaene, skuespillerstaben og det tekniske spiller på lag. Mange av de andre er minst like fine filmer, men det er her du kan se hva han er god for. Jeg er tilfeldigvis både zombiefan og Romerofan, men dette er to forskjellige ting.
35) Her må jeg stemme Sverige. Det er vel betegnende for utviklingen at det er så få asiatiske filmer med i år.
36) Denne er veldig, veldig vanskelig. Tror jeg stemmer på Moto.
37) En soleklar stemme til Land. French Connection er forholdsvis oppskrytt.
38) Galskapen må ta slutt en gang; jeg stemmer Mockingbird.
39) All you hot boys throw your hands in the air and sing OM SHANTI OM!
40) Errol Morris stopper her. Stemme til Faunen
januar 12, 2009, kl. 16:22
Og da går det vel an å telle litt igjen…mye kan forandre seg ennå.
33) 3-3 Tekkonpåmindobbeltstemmekinkreet
34) 3-5, det var fristende å gi meg selv en ekstra dobbeltstemme for mitt flotte resonnement her.
35) 6-2 Eli
36) 5-1 Moto. Stemmen til Død Snø må desverre underkjennes, Petter.
37) 5-2 Popeye Doyle
38) 6-1 Mockinbird
39) 3-2 Shahrukh. Mye boikotting, her må folk skoleres. BÅDE anime og bollywood i Katakombene neste år kanskje?
40) 6-0 Pan´s
januar 12, 2009, kl. 19:18
33) La oss sikre Tekkonkinkreet, en anime som løfter seg med en europeisk touch. Zombie-filmen er jeg ikke det minste fristet til å se.
35) No country for old men
35) Svenske vampyrer
36) Har ikke sett noen av dem, men har mest lyst til å se Vernon.
37) French Connection, selv om jeg har adskillig sans for konkurrenten.
38) Mockingbird
39) Om Shanti Om. Jeg sparer muligheten for to poeng til hvis det ser ut til det går gæernt eller en senere runde.
40) Pan
januar 13, 2009, kl. 00:03
Burde stemme fort
DIARY OF THE DEAD kan bli funnet hos MARTIN som har vært en tur i LAND OF THE DEAD og regner med at han tar en tur til PAN´S LABYRINTH
Hvordan liker du disse eplene, FredUt?
januar 13, 2009, kl. 10:12
Blir litt seint for meg å poste nå, så vi tar neste runde i morgen. Denne er åpen til da.
januar 13, 2009, kl. 20:57
Oj, flaks for meg som har hatt annet å gjøre i det siste. Aaaand her is the vote from the Manglerud jury:
33. Tekkonkikreet! Og det sier jeg med Diary… usett. Den er så god.
34. Jeg har enda ikke fått sett Martin og det er jo en skam, men jeg tror likevel ikke den er bedre enn No Country som gjenvant min tro på Coen-brødrene.
35. Den andre filmen der har jeg ikke hørt om en gang, men siden vampyrer var best i Sverige på 80-tallet så går stemmen til den (og det til tross for at noen av de beste scenene fra boka var utelatt)
36. Lener meg mot Erroll Morris her, men tror likevel jeg velger å stemme blankt.
37. Har aldri vært noen fan av French Connection egentlig. Skjønner ikke storheten i den. Romero får stemmen her.
38. Klassikeren så klart. Den er alvorlig vakker.
39. Kiki for president!
40. Ingen walkover hos meg og jeg stemmer nok en gang på en viktig dokumentarfilm. Det kan ikke del Toro skryte av.
januar 13, 2009, kl. 21:32
Forsatt tirsdag:
33. Ja til Anime, på tross av at jeg liker zombier også
34. Her får Martin min stemme.
35. Stor ja til svenske, usette vampyryr.
36. Mr Moto, ble igrunn litt avstandsforelsket i katakombene (tilgi meg hvis jeg nå går gjennom isen)
37. Braaaainnnn!
38. Pass
39. Pass
40. Pan
januar 13, 2009, kl. 22:40
TekkonKinkreet, No Country for old Men, La den Rätta komma inn, Think Fast mr. Moto, the French Connection, To kill a Mockinbird, Om Shanti Om (Tor Andre er en dristig herremann)og Pan´s Labyrinth er videre.
januar 14, 2009, kl. 21:30