Nå enda mer inkonsekvent

Tordendomen4, Andre runde – andre pulje

En dag for seint. Travelt. Nok om det. TekkonKinkreet, No Country for old Men, La den Rätta komma inn, Think Fast mr. Moto, the French Connection, To kill a Mockinbird, Om Shanti Om (Tor Andre er en dristig herremann)og Pan´s Labyrinth er videre til åttendelsfinaler. Ny runde. Jeg er undermedisinert.

41) THERE WILL BE BLOOD vs. KARMEN I KHAYELITSHA

Walkover. Daniel Day Lewis er ingen kannibal.

42) KAMIKAZE GIRLS vs. THE GENERAL

svart/hvitt vs. pastell

43) MANNEN SOM ELSKET YNGVE vs. WALL-E

rød vs. rustrødt

44) THE ASSASSINATION OF JESSE JAMES BY THE COWARD ROBERT FORD vs. SWEENEY TODD: THE DEMON BARBER OF FLEET STREET.

lol. Heretter kalt Jesse vs. Sweeney.

45) IRON MAN vs. JUNO

Sett inn hipp og/eller selvironisk slengkommentar her.

46) THE FOUNTAIN vs. VARGTIMMEN

Hvem har best styring på sine artistiske pretensjoner?

47) DOOMSDAY vs. THE ORPHANAGE

Postapokalypse vs.  gåsehud. Her er det eneste fellestrekket jeg kommer på i farten at hovedpersonene har livmorer (livmødre?)

48) THE DARK KNIGHT vs. FILMEN JEG MISTET LAPPEN FRA (leter)…oisann…BATTLE ROYALE

Run!

21 responses

  1. 41) THERE WILL BE BLOOD vs. KARMEN I KHAYELITSHA
    Blood.

    42) KAMIKAZE GIRLS vs. THE GENERAL
    Blank.

    43) MANNEN SOM ELSKET YNGVE vs. WALL-E
    Wall-E

    44) THE ASSASSINATION OF JESSE JAMES BY THE COWARD ROBERT FORD vs. SWEENEY TODD: THE DEMON BARBER OF FLEET STREET.
    Sweeney.

    45) IRON MAN vs. JUNO
    Au! Juno.

    46) THE FOUNTAIN vs. VARGTIMMEN
    Vargtimmen.

    47) DOOMSDAY vs. THE ORPHANAGE
    Barnehjem.

    48 ) THE DARK KNIGHT vs. BATTLE ROYALE
    Knekten.

    januar 14, 2009, kl. 22:11

  2. Vi kjører:

    41) Ikke sett noen av dem, men siden absolutt alle lister over fjorårets beste filmer har TWBB på seg, så går vi for den.

    42) Heller ikke her har jeg sett noen, men går får Generalen. Noe skal man jo stemme.

    43) Wall-E spiser denne karaktersvake fyren som bare flyter med strømmen til frokost. Jarle Klepp i ræva på en gris tenker jeg vi sier.

    44) For å si det med Warren Zevon: Keep on riding riding riding, Frank and Jesse James, keep on riding riding riding, ’til you clear your names. Jesse trekker ihvertfall raskere enn Sweeney.

    45) Juno så klart. Iron Man har kommet mer enn langt nok.

    46) Ahuuuuu….Vargtimmen vinner!

    47) Barnehjemmet Johnny Johnny tar den skalpen der med letthet!

    48) Rundens vanskeligste, begge fortjener å gå lenger enn dette. Ojojoj, men jeg tror faktisk jeg gir min stemme til Battle Royale. Jeg mistenker at den ryker ut uansett hva jeg sier, men akkurat i dag har jeg ihvertfall mer lyst til å se denne enn The Fascist Knight.

    januar 14, 2009, kl. 22:25

  3. Helvetes føkking smiley!

    januar 14, 2009, kl. 22:25

  4. Jeg bytter min stemme for Juno til en for Iron Man, om det er okei.

    januar 14, 2009, kl. 23:20

  5. Erik

    41. Pass, burde nok se minst en av dem men….
    42. Pass, det var da voldsomt
    43. JA til Jarle Klepp i ræva til alle griser på Bryne
    44. The closest shave you’ll ever get!! Ooohh yezz
    45. Iron Man
    46. Pass
    47. the Orphanage
    48. The one, the only – Battle Royal!!

    januar 15, 2009, kl. 06:40

  6. 41. There Will Be Blood er ikke den beste filmen, men gir min stemme til den.

    42. Samme som There Will Be Blood, er ikke Kamikaze Girls den beste filmen, men gir min stemme til den.

    43. Wall-E helt klart. Ynge var ganske bra, men Wall-E er en klassiker, noe Yngve aldri kommer til å bli.

    44. Sweeny Todd har elendige sanger, Jesse James tror jeg blir bare bedre og bedre for hver gang man ser den. Scenen der Robert Ford skal knerte Jesse James er så vakkert og poetisk. Nyyydelig. Stemme til Jesse James.

    45. Juno var grei, men gir min stemme til Iron Man. Tror Juno kommer til å irritere meg ved nærmere gjensyn.

    46. The Fountaine er så vakker, vakker, vakker og atter vakker. Fin historie, nydelig filmmusikk og for en slutt! The Fountain.

    47. Barnehjemmet var middelmådg og ebbet ut til å bli kjedelig. Doomsday ble ihvertfall ikke kjedelig. Stemme til Doomsday.

    48. Begge filmene er fantastiske filmer. begge filmer har noe å si om samfunnet vi lever vi. Men Battle Royale har en spesiell plass i mitt hjerte. Battle Royale har gode rollefigurer, den er spennende, og Battle Royale har noe The Dark Knight ikke har. Kou Shibasaki!! Stemme til Battle Royale.

    januar 15, 2009, kl. 10:26

  7. 41. Her stemmer jeg blankt fordi jeg nekter å stemme på blodfilmen. Den andre har jeg ikke sett og ikke spesielt lyst til heller.

    42. Har ikke sett Kamikaze Girls, men svart/hvitt lekenhet fra mesteren Buster Keaton fortjener å gå til finalen minst.

    43. Blikkboksen slår jo Yngve lett, selv om musikken i sistnevnte er mye bedre.

    44. Jesse skyter og har fiffig kamerabruk, Todd er kun kulisser. Jesse it is!

    45. Juno er fin den altså, men langt fra sååå mesterlig som alle skal ha det til. Akkurat nå vil jeg helst se jernmannen.

    46. Jeg stemmer konsekvent mot Bergman (bortsett fra den der sjakkfilmen), og jeg er en av de som likte The Fountain veldig godt.

    47. Denne er faktisk den vanskeligste for meg denne runden. Hmmm… Tror jeg må stemme på barnehjemmet jeg også. Rent emosjonelt er den jo overlegen Doomsday, om ikke like underholdende.

    48. Jeg tror dette er litt spesielt, men om ikke Nolan & Co skjerper seg nå så blir de stemt ut. Nedslakting av japanske skoleelever får også min stemme.

    januar 15, 2009, kl. 10:27

  8. 41) THERE WILL BE BLOOD vs. KARMEN I KHAYELITSHA
    Tror jeg stemmer på Karmen, jeg. Avslutningen på Blood veier i stor grad opp for den fantastiske første timen, Karmen har ikke de samme høydepunktene, men den er fin absolutt hele veien.

    42) KAMIKAZE GIRLS vs. THE GENERAL
    The General var noe av en skuffelse for meg, jeg liker stumfilmer der man forsøker å si litt mer enn dette. KG har jeg skrytt av i årevis og den får stemmen i år også.

    43) MANNEN SOM ELSKET YNGVE vs. WALL-E
    Da sier vi takk til yngve, det får være måte på. Oaaaaliii. Men Gunnar har helt rett; soundtracket til Yngve (spesielt i utvidet CD-versjon) er utrolig.

    44) THE ASSASSINATION OF JESSE JAMES BY THE COWARD ROBERT FORD vs. SWEENEY TODD: THE DEMON BARBER OF FLEET STREET.

    Jesse er lettere å synge med på og har mer på hjertet, den får stemmen selv om Sweeneys eneste svakhet er at vi har sett mye lignende fra Tim Burton før.

    45) IRON MAN vs. JUNO
    Som i første kampen i denne pulja må jeg stemme på den filmen som er god absolutt hele veien, og det er Juno.

    46) THE FOUNTAIN vs. VARGTIMMEN
    Vargtimmen med en mil. Fountain kom med som film nummer 64, etter f.eks kannibalfilmen.

    47) DOOMSDAY vs. THE ORPHANAGE
    Doomsday er morsom, men en tullefilm. Orphanage er bedre.

    januar 15, 2009, kl. 19:16

  9. Fru Ut

    Denne runden var morsommere:)
    41) There will be blood. Jeg har veldig liten sans for opera.

    42) Kamikaze Girls

    43) Wall-E

    44) Denne var litt vrien, men det blir nok Jesse James

    45) Juno, uten tvil, selv om Iron Man også var bra.

    46) Vargtimmen

    47) The orphanage

    januar 15, 2009, kl. 21:02

  10. Fru Ut

    Thomas, du lurte meg! Nå kikket jeg på dine nr. og så hadde du ikke stemt på den siste! Fy og skam!

    48) Batman!

    Fred Ut hilser og sier at han stemmer på Battle Royale.

    januar 15, 2009, kl. 21:04

  11. Er det bare meg, eller er filmutvalget litt labrere i år enn tidligere år…

    41) THERE WILL BE BLOOD vs. KARMEN I KHAYELITSHA

    Siden jeg har sett TWBB (kan jeg få tilbake de timene) stemmer jeg usett på Karmen.

    42) KAMIKAZE GIRLS vs. THE GENERAL

    «svart/hvitt vs. pastell» Og litt grått, Johnny Gray, var det ikke? Generalen.

    43) MANNEN SOM ELSKET YNGVE vs. WALL-E

    Wall-E.

    44) THE ASSASSINATION OF JESSE JAMES BY THE COWARD ROBERT FORD vs. SWEENEY TODD: THE DEMON BARBER OF FLEET STREET.

    Blank.

    45) IRON MAN vs. JUNO

    Juno er nok den bedre filmen av de to.

    46) THE FOUNTAIN vs. VARGTIMMEN

    Syns Fountain var kul. Stemmer på den.

    47) DOOMSDAY vs. THE ORPHANAGE

    Skotter eter spanjoler til frokost. Doomsday.

    4 8) THE DARK KNIGHT vs. FILMEN JEG MISTET LAPPEN FRA (leter)…oisann…BATTLE ROYALE

    Battle Royale.

    januar 15, 2009, kl. 22:27

  12. Jacob: det er nok bare deg, for det sa du i fjor også 🙂

    Telling. Neste runde søndag kveld.

    41) 4-1 There Will be Blood
    42) 2-4 KamikazeGirls
    43) 0-7 Wall-E. Eriks stemme teller helt klart dobbelt, men jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hvem han stemmer på 😀
    44) Duppet av et øyeblikk mens jeg telte, men var det ikke 1-5 Jesse?
    45) 4-4, Juno leder for øyeblikket på dobbeltstemmen min.
    46) 2-4 Vargtimmen. Litt betegnende at den Bergmannfilmen som er med som svært mange faktisk har sett ser ut til å gå langt.
    47) 2-6 Orphanage
    48) 2-6 Battle Royale. Batty er nede for telling, men jeg har jo allerede sett den i 2009, så han får en ny mulighet neste år (tenk hvor dårlig filmene her har blitt da, Jacob!)

    januar 16, 2009, kl. 21:41

  13. Og jeg kan slå av Smileyene, men det er litt gøy å se Hjorthen så sint.

    januar 16, 2009, kl. 21:41

  14. Erik

    Eg stemme sjølsagt på Ja’le 🙂

    januar 17, 2009, kl. 09:42

  15. K.

    januar 17, 2009, kl. 10:26

  16. Tor Andre

    41) There will be blood

    42) Kamikaze girls

    43) Wall-e. Jeg trodde de fleste her var midt i målgruppen til Mannen som elsket Yngve…?

    44) Okay, okay. Det nytter ikke å prøve på ekstra poeng en gang, men Sweeney Todd får min stemme. Jeg har den allerede i flere versjoner (tidligere teater-utgaver) i bokhyllen. Stephen Sondheim er musikalens Radiohead, så jeg forstår at musikken ikke alltid går hjem, med unntak av et par hits. Selv om jeg er en av nerdene som irriterer meg over at Tim Burton rensket ut alle kor-nummer, må jeg innrømme at filme fungerer usedvanlig bra. Klarte ikke helt å spa på litt ekstra køl når jeg skjønte filmen var på vei ut.

    45) Juno

    46) The fountain

    47) Denne svir mest for meg i denne omgangen. Doomsday er en fantastisk kino-opplevelse, akkurat den typen film det lages for lite av. I hvert fall på en gjennomført måte. Men Orphanage er en så utsøkt utnyttelse av rammene for en spøkelseshistorie med godt definerte karakterer, ryggradgrøss og overraskelser, at den må få stemmen min.

    48) Jeg synes The Dark Knight fortjener bedre enn å bli slått ut i denne runden. 2008 har vært et fantastisk år for gode filmer med høyt budsjett. Som superheltentusiast er det viktig å støtte den utviklingen. Manus inneholder mye å sette tennene i, kanskje litt for mye, men så lenge det holder det nivået er for mye av det gode greit for meg. Mest imponerende: Nolan begynner å få godt grep om action-scenene, noe som trakk Batman Begins flere hakk ned for meg.

    januar 17, 2009, kl. 12:26

  17. bollopoppoll

    Hvis Tor Andres stemme på The Caped Crasader er en dobbeltstemme så trenger vi vel bare en dobbeltstemme til så er det likt. Da må Fred Ut bestemme! Kom igjen da!!!

    januar 17, 2009, kl. 20:58

  18. Huff, det er visst jeg som er bollo denne gangen også.

    januar 17, 2009, kl. 21:01

  19. Jeg har allerde stemt på Battle Royale (via fru Ut) og har allerede telt med den stemmen. Tror jeg.

    januar 17, 2009, kl. 21:03

  20. Hehe, ok, jeg tar til meg alle stikk Thomas. Fortjent. Det er mye bra her.

    januar 18, 2009, kl. 10:46

  21. En litt plutselig avsluttende telling. Jeg poster åttendelsfinaler snart.

    41) 5-1 Vinner: There will be Blood.
    42) 2-5 Vinner: Kamikaze Girls
    43) 2-8 Vinner: Wall-E
    44) 3-5 Vinner: Jesse James
    45) 4-5 Vinner: Juno
    46) 3-4 Vinner: Vargtimmen (Joho!)
    47) 2-7 Vinner: the Orphanage
    48) 4-6 Vinner: Battle Royale

    januar 18, 2009, kl. 11:06

Legg igjen en kommentar

