Nå enda mer inkonsekvent

TD5: Semifinaler

TD5logomikset.Oq4msLA299Ac.jpg

Da er det over bortsett fra gaulinga (et forsøk på å fornorske uttrykket “it´s all over bar the shouting”, men jeg tror jeg må forske litt mer på etymologien i originalen før det sitter helt): Filmene som får plass i Æreshallen i årets Tordendom er

REPO! THE GENETIC OPERA

THE DARK KNIGHT

PONYO ON THE CLIFF BY THE SEA

DIE HARD

Og med disse semifinalistene tror jeg nok at jeg har en mistanke om hvordan dette ender…men la oss trekke for siste gang i 2010.

61) Ponyo on the Cliff by the Sea vs. the Dark Knight

62) Repo! The Genetic Opera vs. Die Hard

Er det noen som har spart noen argumenter er dette tiden å bruke dem på….

10 responses

  1. netcomrintrah

    Veldig pent! Fin, solid underholdning med innslag av galskap. Med fare for å være forutsigbar:

    61) The dark knight
    62) Die hard

    januar 31, 2010, kl. 22:22

  2. 61) Ponyo
    62) Die Hard

    februar 1, 2010, kl. 09:48

  3. the Dark Knight
    Repo! The Genetic Opera

    februar 1, 2010, kl. 13:39

  4. The Dark Knight og Die Hard. Grei skuring.

    februar 1, 2010, kl. 13:58

  5. karuben

    Mer eller mindre direkte oversetting av idiomer er gøy! Etymologien til nevnte uttrykk virker å være ganske rett fram (det betyr ikke, eller refererer ikke, til noe annet enn det selvfølgelige). Personlig ville jeg gått for «alt er over unntatt gaulinga», eller i dette tilfellet «da er alt over unntatt gaulinga», for å beholde rytmen fra originaluttrykket. Gale rekvisitter for bruken av «gauling», forresten.

    februar 1, 2010, kl. 15:15

  6. 61) The Dark Knight

    62) Die Hard (Repo fortjener ikke så høy plassering som den har fått. Skylder på Ivers og resten av damene.)

    februar 1, 2010, kl. 17:03

  7. 61) Ponyo – fordi den er magisk! er det magi i Batman? nei!
    62) Die Hard – så langt ut i domen kan eg ikkje stemme på usett film, og iallfall ikkje mot Die Hard, som eg håpar vinn heile greia, sidan eg reknar med Ponyo druknar i DK-stemmer 😦

    februar 1, 2010, kl. 17:46

  8. anne

    61) Ponyo on the Cliff by the Sea

    62) Die Hard

    februar 2, 2010, kl. 15:14

  9. Troor jeg må si:

    61) Ponyo
    62) Die Hard

    februar 5, 2010, kl. 19:39

  10. Ponyo og Die Hard!

    februar 7, 2010, kl. 09:34

Legg igjen en kommentar

