Nå enda mer inkonsekvent

TD5: Kvartfinaler

TD5logomikset.nbFdO6yvX2nv.jpg

Slik gikk åttendelsfinalene.

49) 5-4 til Ponyo
50) 5-6 til D9, som slår ut 2001! Skrell!
51) 8-1 til Dark Knight
52) 8-4 til Sita
53) 4-7 til John Maclane
54) 2-8 Åmål
55) 5-7 til Repo! som gruser Avatar på Twitter.
56) 6-5 til Tropic Thunder.

Og for femte gang er vi ved Domens mest spennende runde: kvartfinalene! De fire vinnerne her får plass i æreshallen. Alt etterpå er ofte litt antiklimaks. Ingen teite kommentarer denne gangen og jeg holder tilbake mine (rett nok ganske opplagte) stemmer – Slik ser kvarten ut:

57) Repo! The Genetic Opera vs. Tropic Thunder

58) District 9 vs. the Dark Knight

59) Ponyo på Klippen ved havet vs. Sita sings the Blues

60) Die Hard vs. Fucking Åmål

Denne blir åpen fram til helga. Kjør på!

9 responses

  1. Spennende!

    57. Repo! The Genetic Opera fordi den har kul musikk i tillegg til å være morsom.
    Tropic Thunder er bare morsom.

    58. Dark Knight fordi Heath Ledger gjør en fantastisk rolleprestasjon

    59. Ponyo på Klippen ved havet fordi jeg får lyst til å se den hver gang jeg
    stemmer på den.

    60. Die Hard rett og slett fordi det er altfor lenge siden jeg har sett Fucking
    Åmål.

    60.

    januar 26, 2010, kl. 21:17

  2. 57) Repo! The Generic Opera, fordi Fru Ut seier den har både kul musikk og er morosam…
    58) District 9. Då eg såg DK blei eg ikkje umiddelbart skuffa, men einaste eg sit med igjen i ettertid er at det er ein altfor lang film.
    59) Ponyo. Vrient å stemme mot usett Sita, men Ghibli har ein eigen klaff i hjarte mitt, og Ponyo har gjort ein god innsats i å halde klaffen aktiv 🙂
    60) Fucking Åmål. To gode filmar, kunne mest tenke meg gjensyn med Fucking Åmål.

    januar 26, 2010, kl. 22:02

  3. Men vi andre får vel levere teite kommentarer? 😀

    57) Repo! The Genetic Opera vs. Tropic Thunder
    Det blir en stemme til Repo! pga kul musikk og generelt fin stemning.

    58) District 9 vs. the Dark Knight
    Au, au, au! I motsetning til Asbjørn traff TDK meg veldig bra på kino, det samme gjorde D9. Jeg har bare sett TDK en gang etter det, og da syns jeg egentlig litt det samme som Asbjørn selv om jeg likevel holder den høyt. Akkurat i dag blir det stemme til D9, så får vi se om TDK får en Twitter-stemme på sikt. Denne er vond.

    59) Ponyo på Klippen ved havet vs. Sita sings the Blues
    Sita. Sita. Sita. SITA!

    60) Die Hard vs. Fucking Åmål
    Jeg har en haug tåredryppende grunner til å stemme på Åmål, men akkurat i dag kjører jeg Die Hard fordi den ikke kan stemmes i mot. Best i genren.

    januar 26, 2010, kl. 22:25

  4. 57: Synes vel egentlig at ingen av disse fortjener plass i Hall of Fame, men jeg må jo stemme på en av dem, og det blir nok Repo ja. At Tropic Thunder var bedre enn ventet betyr ikke egentlig at den var veldig bra.

    58: Her derimot synes jeg nok at begge to godt kan forsvare en plass i Hall of Fame, men en av dem må ut. Jeg ser slettes ikke bort i fra at det er District 9 som tåler flest gjensyn, men jeg stemmer allikevel på Lynvingen her. Må nok se den igjen snart.

    59: Prøver å få kinosjefen her i byen til å sette opp Ponyo i vinterferien, spørs om jeg får det til. Har ikke sett den, tror nok jeg ville likt den bedre enn Sita, men siden jeg ikke har sett den så blir det vel en stemme på Sita da.

    60: Nå er det vel på tide å bli kvitt de derre lesbene? Stemmer på Die Hard, hands down som de sier på engelsk.

    januar 27, 2010, kl. 08:49

  5. 57) Repo!
    58) The Dark Knight
    59) Sita sings the Blues
    60) Fucking Åmål
    (jeg tror jeg må se Die Hard igjen snart, det er tydeligvis ett og annet jeg ikke har skjønt forrige gangen jeg så den filmen)

    januar 27, 2010, kl. 10:02

  6. 57) Tropic Thunder
    Helt enig med Hjorthen. Ingen av filmene fortjener plass i HOF. Har mer lyst til å se Tropic Thunder igjen.

    58) The Dark Knight

    59) Ponyo på Klippen ved havet

    60) Die Hard
    Nei Ivers, du tar feil. The Killer og Full Contact er de beste i sjangeren. Chow Yun Fat er MANNEN!

    januar 27, 2010, kl. 10:13

  7. Tsk.

    januar 27, 2010, kl. 12:22

  8. norserintrah

    57. Repo
    58. The Dark Knight
    59. Ponyo
    60. Die hard

    januar 29, 2010, kl. 23:37

  9. Anne

    58) District 9

    59) Sita sings the Blues

    60) Die Hard

    januar 30, 2010, kl. 09:01

Legg igjen en kommentar

