Nå enda mer inkonsekvent

TD5: Andre runde, andre pulje

TD5logomikset.TvGpPxBBV2zt.jpg

Overraskende klare resultater igjen. Har vi fått likere smak eller noe? Slik gikk første pulje:

33) 5-6 til Terabithia på Hjorthens twitterstemme, men den vinner uansett på min dobbleltstemme hvis uavgjort.

34) 9-0 til Die Hard over Indy! Crystal Skull (som jeg fortsatt ikke har sett) har tydeligvis gjort mer skade enn jeg trodde…

35) 7-4 til Åmål

36) 8-3 til Sita

37) 6-1 til Colin Farrell over Harriet Andersson. Skamme seg.

38) 5-1 til Bryteren (Tipper dattera hans ikke får lov til å slå på lyset. Hahaha. Tog du han?)

39 4-4 Fordi Hjorthen igjen stemmer mot seg selv på Twitter! Og da går Mangal Pandey videre på min Dobbeltstemme! Hurra! angale mangale mangale mangale…

40) 5-3 til Ponyo, dermed gadd ikke Fru Ut å lage twitterkonto likevel:)

ANDRE RUNDE, ANDRE PULJE
Mange oppgjør som er morsomme, symbolsk sett…

41) BLUES BROTHERS vs. INGLORIOUS BASTERDS
Egentlig ganske lett for meg, for directorscuten av BB er like lang som Basterds og ikke fullt så morsom.

42) REPO! THE GENETIC OPERA! vs. CROWS ZERO
Er redd Karismakapteinen blir skuffet her, min stemme går i hvert fall til Repo.

43) BORN TO FIGHT vs. THE DARK KNIGH
Thailandske turnere flakset seg gjennom første runde men nå får det være slutt. Så Dark Knight for fjerde gang her om dagen.

44) AVATAR vs. HARDWARE
Morsom batalje mellom to sf-filmer med enkle historier og hypervakre bilder. Hardware er på en måte like imponerende, og inntil jeg får se Avatar på blu-ray er den den av filmene som jeg tror holder seg best.

45) OFFSIDE vs. THE ORPHANAGE
Offside liker jeg bedre enn de fleste, den er viktigst av disse to. Men Orphanage er best.

46) 2001 vs. STAR TREK
Star Trek er en herlig popcornfilm, men ikke noe mer. 2001 er.

47) DISTRICT 9 vs. SHOOTOUT AT LOKHANDWALA
To filmer satt i det man i gamle dager kalte den tredje verden, med høyt forbruk av patroner i begge. D9 lett. Har vanskelig for å se at Lokhandwala skal få noen stemmer her.

48) DØD SNØ vs. TROPIC THUNDER
Tom Cruise er morsommere enn Tommy Wirkola! Hvem skulle tro det?

12 responses

  1. 41 ) Inglourious Basterds. Stemmer på sjangeren eg likar best.
    42 ) Repo. Har mest lyst å sjå denne.
    43 ) Born to fight. Fordi The Dark Knight er oppskrytt (men likevel god).
    44 ) Avatar. Trass i svakheiter, ein fin film.
    45 ) The Orphanage. God skrekk er ikkje kvardagskost, så takk.
    46 ) Star Trek. 2001 er jo i ein klasse for seg, men ærleg talt litt keisam.
    47 ) District 9. Ikkje fordi den andre er dårleg.
    48 ) Tropic Thunder. Ikkje stor fan av eine eller andre, men «zombiane» i Død snø var tommel ned.

    januar 14, 2010, kl. 22:59

  2. Hæ? Stemte jeg mot meg selv på Twitter denne gangen også? Makan til surrebukk!

    41: Må vel bli Basterds det. Blues Brothers er morsom, men litt oppskrytt?

    42: Stemmer på den jeg har sett og likt: Repo

    43: Lett seier til den mørke knekten.

    44: Ahhh, har ikke sett noen av dem. Har en følelse av at Avatar er mye papir og lite innhold? Stemmer på Hardware jeg.

    45: The Orphanage er best ja.

    46: Star trek er en herlig popcornfilm som jeg har sett. Det holder til å vinne over en klassiker jeg ikke har sett.

    47: District 9

    48: Jeg setter mine fem kroner på Wirkola og Død snø. Ein Zvei Die

    januar 14, 2010, kl. 23:22

  3. 41) INGLORIOUS BASTERDS
    Basterds.

    42) REPO! THE GENETIC OPERA! vs. CROWS ZERO
    Repo.

    43) BORN TO FIGHT vs. THE DARK KNIGH
    TDK.

    44) AVATAR vs. HARDWARE
    Blank.

    45) OFFSIDE vs. THE ORPHANAGE
    Orfanato.

    46) 2001 vs. STAR TREK
    2001.

    47) DISTRICT 9 vs. SHOOTOUT AT LOKHANDWALA
    D9.

    48) DØD SNØ vs. TROPIC THUNDER
    Æsj, Tropic Thunder da. Motvillig.

    januar 15, 2010, kl. 10:12

  4. For øvrig syns jeg Hjorthen bør ekskluderes.

    januar 15, 2010, kl. 10:13

  5. Alle som ikke stemmer Crows Zero burde ekskluderes, Ivers. Ihvertfall mannfolk som stemmer noe annet enn Crows Zero, det er bare trist. Kvinner er selvsagt unnskyldt.

    41) BLUES BROTHERS

    42) CROWS ZERO

    43) THE DARK KNIGHT

    44) AVATAR

    45) OFFSIDE

    46) STAR TREK

    47) DISTRICT 9

    48) TROPIC THUNDER

    januar 15, 2010, kl. 10:34

  6. 41) BLUES BROTHERS
    Men jeg mistenker at det skyldes at jeg ikke har sett IB (gidder ikke prøve å stave det en gang) enda
    42) REPO! THE GENETIC OPERA!
    43) THE DARK KNIGH
    44) AVATAR
    Nå har jeg ikke akkurat sett Avtar, men jeg skal gjøre det i kveld, og det er nærme nok til at jeg kan late som om jeg har gjort det.
    45) OFFSIDE
    46) STAR TREK
    48) DØD SNØ
    Den vanskeligste avgjørelsen for meg så langt (jeg har det stort sett ganske enkelt, fordi jeg bare har sett en av filmene), men kom fram til at selv om TT kanskje er litt morsommere, så er Død Snø mye kulere. Såh. Ja.

    januar 15, 2010, kl. 13:05

  7. Hvis jeg skal ekskluderes så skal i hvert fall Iversen ha klyx!

    januar 15, 2010, kl. 19:22

  8. netcomrintrah

    41) Inglorious baterds
    42) Repo
    43) The dark knight
    44) Avatar
    45) The orphanage
    46) Jeg synes folk var overraskende lunkne til Star Trek tidligere i avstemningen, men selv ikke en av mine 2009-favoritter holder meg fra å stemme på 2001.
    47) District 9
    48) Død snø

    januar 15, 2010, kl. 21:45

  9. 41) Liker veldig godt Blues Brithers, men Inglorious Basterds er nok bedre.

    42) Repo!

    43) The dark knight

    44) Avatar

    45) The orphanage

    46) 2001

    47) District 9

    48) Tropic Thunder

    januar 17, 2010, kl. 13:11

  10. Anne

    41)INGLORIOUS BASTERDS

    44) AVATAR

    45) OFFSIDE

    46) 2001

    47) DISTRICT 9

    48) DØD SNØ

    januar 18, 2010, kl. 18:12

  11. Anne

    The orphanage – er det denne: http://www.imdb.com/title/tt0464141/plotsummary?

    Burde jeg se den?

    januar 18, 2010, kl. 18:15

  12. Jepp, det er den. Jepp, du burde se den.

    Telling+ ny runde i morgen (jobber i kveld).

    januar 18, 2010, kl. 20:57

Legg igjen en kommentar

