Nå enda mer inkonsekvent

TD5: Andre runde, første pulje

TD5logomikset.EF74y2vKeb9d.jpgEndelig telling gruppe fire, omsider:
25) 8-1 Offside, selv om nesten alle påstår at de stemmer på den mot sin vilje. Ingen som holder en Katana mot nakken deres, da…
26) 5-1 til Kråkene
27) 7-3 til Mangal, som også i år forserer første runde, litt overraskende. Kanskje vi må bruke en formiddag på ham i Katakombene til høsten så alle omsider får vite hva de stemmer på?
28) 5-3, reker er tøffere enn Rambo.
29) 2-3, Lokhandwala til runde to men neppe lenger.
30) 1-6. På en måte er jeg glad for at flere ser the Wrestler enn dokument 2, men Varmere dager er en strålende film.
31) 7-3, Sita nedkjemper tøff motstand og er videre.
32) 2-8 (Cirka) til Star Trek. De tre Zatoichi-filmene var uheldige med trekningen og fikk til sammen omtrent en stemme.

Da var halvparten sjaltet ut, men ennå er det vel en del filmer med som er der mer for å delta enn å vinne en plass i æreshallen. Jeg synes imidlertid jeg værer at flere har sett mesteparten av filmene som er med i år.

Trekk, fåreskalle (som det stod i det gamle Mad-kortspillet)!

33) Donnie Brasco vs. Bridge to Terabithia
Ikke to av mine absolutte favoritter, dette…tror jeg sender en stemme til Terabithia, den har nok mer kvalitet i de fleste ledd.

34) Die Hard vs. Raiders of the Lost Ark
Woah, episk. Etter å ha sett disse rett etter hverandre er jeg ikke i tvil om at Die Hard er den beste filmen (selv om Harrison Ford nok er tøffere enn Bruce Willis akkurat her).

35) Fucking Åmål vs. Pinocchio
Liksomlesber fiker Tredukker

36) Sita Sings the Blues vs. Watchmen
Synd at ikke Watchmen var bedre, flott at lille Sita er så bra. Lett stemme til Nina Paley og Anette Hanshaw.

37) In Bruges vs. Gycklarnas Afton
Bergmans klovn er bedre enn det meste, men dette er to seriøst fine filmer.

38) The Wrestler vs. the Tale of Zatoichi
Tipper bryteren vinner, men Shintaro Katsu er bedre enn Mickey Rourke.

39) The Rising: the Ballad of Mangal Pandey vs. Once
Mangale mangale mangale mangale mangale mangale åoåh!

40) Ponyo på Klippen ved Havet vs. Flushed Away
Hvis rottene slår Ponyo her er det bare å legge ned butikken. Stemme til Pony. Se i det minste traileren før du stemmer mot, er du snill…

Votez, s´il vous plait…

14 responses

  1. 33) Bridge to Terabithia

    34) Die Hard

    35) Fucking Åmål

    36) Sita Sings the Blues

    37) In Bruges

    38) The Wrestler

    39) Once

    40) Flushed Away (HAHA)

    januar 11, 2010, kl. 18:19

  2. 33) Donnie Brasco
    34) Die Hard
    35) Fucking Åmål
    36) Sita Sings the Blues

    januar 11, 2010, kl. 21:19

  3. 33) Donnie Brasco
    Uproblematisk.

    34) Die Hard
    Vondt, men nødvendig.

    35) Fucking Åmål
    Enkelt valg.

    36) Watchmen
    Vanskeligst så langt (selv med Bruce vs Harrison), nok en gang et valg mellom blåfilmer… Det ble Dr Manhattan.

    37) In Bruges
    Ikke sett motstanderen, men ser gjerne In Bruges igjen. Brendan!

    38) The Wrestler vs. the Tale of Zatoichi
    Uavgjort, har like lite lyst til å se begge to.

    39) The Rising: the Ballad of Mangal Pandey vs. Once
    Ditto, se duell 38.

    40) Ponyo på Klippen ved Havet vs. Flushed Away
    Altså, jeg ser til og med gjerne hele filmen Ponyo jeg, det blir likevel stemme til Flushed Away.

    januar 11, 2010, kl. 22:15

  4. 33) Donnie Brasco
    Uproblematisk.

    34) Die Hard
    Vondt, men nødvendig.

    35) Fucking Åmål
    Enkelt valg.

    36) Watchmen
    Vanskeligst så langt (selv med Bruce vs Harrison), nok en gang et valg mellom blåfilmer… Det ble Dr Manhattan.

    37) In Bruges
    Ikke sett motstanderen, men ser gjerne In Bruges igjen. Brendan!

    38) The Wrestler vs. the Tale of Zatoichi
    Uavgjort, har like lite lyst til å se begge to.

    39) The Rising: the Ballad of Mangal Pandey vs. Once
    Ditto, se duell 38.

    40) Flushed Away
    Altså, jeg ser til og med gjerne hele filmen Ponyo jeg, det blir likevel stemme til Flushed Away.

    januar 11, 2010, kl. 22:15

  5. Stryk gjerne første stemmeliste og denne, jeg tabba meg ut. 😐

    januar 11, 2010, kl. 22:15

  6. 33 ) Bridge to Terabithia. Har aldri hatt lyst til å sjå Donnie Brasco.
    34 ) Die Hard. Knallfilm, og er lite fan av Indy. Lett.
    35 ) Fucking Åmål.
    36 ) Watchmen. Stemmer på den eg har sett, ryk vel ut uansett.
    37 ) In Bruges. Stemmer trygt, på kjent.
    38 ) The Wrestler. Men skulle kanskje sett Zatoichi-filmane ein gong… i framtida.
    39 ) The Rising. Etter gjensynet med Once var eg ikkje så begeistra, The Rising lever flottare i minnet.
    40 ) Ponyo. Kanskje så god som på mi topp 3 Studio Ghibli-liste tilogmed… Enkelt val i møte mot Flushed Away iallfall.

    januar 11, 2010, kl. 23:10

  7. 33: Siden Sean Penn altså ikke var med i Donnie Brasco: Stemme til Terabithia.

    34: Egentlig en enkel seier for Die Hard. Lurer på når Mythbusters skal sjekke om man kan overleve en atombombe i et kjøleskap? (Jada, vet det er en annen Jones-film)

    35: Kjemper hardt for Pinnochio her. Alt for lite lesbe-action i Åmål. Luremus!

    36: Selv om jeg har mer lyst til å se Watchmen for første gang, enn Sita for andre, så må det bli stemme til Sita her. Alltid morsomt å stemme mot Iversen.

    37: Siden det er størst sjanse for at jeg ser In Bruges en av dagene, så stemmer jeg på den her.

    38: Soleklar seier til Mickey Rourke!

    39: Once er kanskje ikke verdens beste film, men den er for god til å stemme i mot på mistanke? Jeg lover å sette på The Rising innen neste Tordendom!

    40: Satan så vanskelig. Har ikke sett Ponyo, er sikker på at jeg digger den, er sikker på at den er bedre enn Flushed Away, men samtidig er Flushed akkurat så god at den er vanskelig å stemme i mot når man ikke har sett motstanderen.

    Åihælvete. Går og ser traileren og stemmer på denne senere!

    januar 11, 2010, kl. 23:18

  8. 33) Har dessverre ikke sett Terabithia, så det blir stemme til Donnie.

    34) Die Hard.

    35) Pinocchio

    36) Sita

    37) In Bruges

    38) The Wrestler

    39) Once

    40) Ponyo, uten tvil!

    januar 12, 2010, kl. 09:13

  9. netcomrintrah

    33) Donnie Brasco
    34) Die Hard
    35) Fucking Åmål
    36) Watchmen
    37) In Bruges
    38)The Wrestler
    39) Once
    40) Ponyo

    januar 12, 2010, kl. 16:34

  10. Ponyo ser vel ut til å dra hjem dette? Da er det litt lettere å stemme på den jeg har sett. Flushed Away altså, men den får ikke Twitter-stemme.

    januar 12, 2010, kl. 23:38

  11. Anne

    33) Donnie Brasco
    tja

    34) Die Hard
    nostalgi

    35) Fucking Åmål
    sjokolademelk?

    36) Sita Sings the Blues
    finfin

    39) The Rising: the Ballad of Mangal Pandey
    Fortsatt fin sang

    40) Ponyo på Klippen ved Havet –
    Kan jeg låne den?

    januar 13, 2010, kl. 21:01

  12. Har den ikke dvd ennå, Anne. Men må nok skaffe den etter hvert! Skal si fra.

    januar 14, 2010, kl. 14:41

  13. Overraskende klare resultater igjen. Har vi fått likere smak eller noe? Slik gikk første pulje:

    33) 5-6 til Terabithia på Hjorthens twitterstemme, men den vinner uansett på min dobbleltstemme hvis uavgjort.

    34) 9-0 til Die Hard over Indy! Crystal Skull (som jeg fortsatt ikke har sett) har tydeligvis gjort mer skade enn jeg trodde…

    35) 7-4 til Åmål

    36) 8-3 til Sita

    37) 6-1 til Colin Farrell over Harriet Andersson. Skamme seg.

    38) 5-1 til Bryteren (Tipper dattera hans ikke får lov til å slå på lyset. Hahaha. Tog du han?)

    39 4-4 Fordi Hjorthen igjen stemmer mot seg selv på Twitter! Og da går Mangal Pandey videre på min Dobbeltstemme! Hurra! angale mangale mangale mangale…

    40) 5-3 til Ponyo, dermed gadd ikke Fru Ut å lage twitterkonto likevel:)

    januar 14, 2010, kl. 19:59

  14. Anne

    Takk, takk:)

    januar 18, 2010, kl. 18:15

Legg igjen en kommentar

