Nå enda mer inkonsekvent

TD5: Første runde, tredje pulje

Høh? Lenke til FAQen øverst på siden.
TD5logomikset.jPIEEfQz4gx8.jpg

Endelig telling runde 1, Pulje 2:
09) 8-3 og Ponyo går greit videre.
10) 8-2 til Dark Knight
11) 9-1 til Død Snø, som flere har sett og likt i 09 enn i 08 ser det ut til.
12) 4-5 til Terabithia, Hjortens twitterstemme avgjør.
13) 2-9 og Fucking Åmål er en aldri så liten outsider.
14) 7-1 Orphanage (eller seks en, sleit litt med tellinga der)
15) 5-1 til Zatoichi I (for å skille den fra II og III. Tror jammen jeg må se IV en av dagene, har den liggende også
16) 7-5 til Indy over Persona, og Asbjørn har muligens levert årets begrunnelse med “Ein ekstrastemme til Persona fordi Iversen kallar meg useriøs.”

Og vi går rett videre:

17) REPO! THE GENETIC OPERA! vs. THE GOOD, THE BAD, THE WEIRD
Koreansk spaghettipastisj av det underholdende, men litt tomme slaget får nok fik av en av årets mest populære i Katakombene. Paris og de andre får i hvert fall min stemme.

18) HARDWARE vs. UP
En av de absolutte favorittfilmene mot en Pixar som er genial i omtrent et kvarter men helt ordinær deretter.

19) IN BRUGES vs. BOLT
Colin Farrell i skjærsilden mot litt undervurdert Disney (Jeg har jammen sett mye Disney i år).

20) THE BLUES BROTHERS vs. MAN ON WIRE
Brødrene Blues er på oppdrag for vår herre. Mannen på lina er tøff, men filmen er litt treig. Tipper boka er fin.

21) LISTEN UP! THE LIVES OF QUINCY JONES vs. GYCKLARNAS AFTON
Fin dokumentar om en mann som ingen andre må som de fleste andre knele ved Ingmars alter.

22) INGLORIOUS BASTERDS vs. WOODSTOCK
I et fint år er Basterdene finest. Woodstock er frisk i minnet og det gjør litt vondt å stemme mot den, men skitt au.

23) THE LAND THAT TIME FORGOT vs. PINOCCHIO
Eventyrfilmen med litt for lavt budsjett er mer underholdende enn trauste, men veldig vakre Pinocchio.

24) HELLBOY 2: THE GOLDEN ARMY vs. TROPIC THUNDER
Tropic Thunder er herlig. Hellboy er finfin, men Tropic Thunder er herlig.

10 responses

  1. 17) THE GOOD, THE BAD, THE WEIRD Repo overrasket positivt, men her har vi med en av mine favorittregissører å gjøre. Blu-ray utgaven har også et supert lydspor.

    18) HARDWARE

    19) IN BRUGES

    20) THE BLUES BROTHERS

    21) LISTEN UP! THE LIVES OF QUINCY JONES

    22) INGLORIOUS BASTERDS

    23) PINOCCHIO

    24) HELLBOY 2: THE GOLDEN ARMY

    januar 4, 2010, kl. 19:24

  2. netcomrintrah

    17. Jeg var mer enn litt skuffet over The good, the bad and the weird. Det får holde å stemme mot en musikal. Jeg går for Repo, som jeg kjøpte soundtracket til så snart jeg kom hjem fra katakombene.

    18. Up. Husker vagt å ha sett Hardware på kino i Skien for mange år siden og den gjorde ikke et uutslettelig inntrykk.

    19. Bruges

    20. Jeg tror jeg leker litt arthouse igjen og går for Man on wire.

    21. Blank

    22. Inglorious basterds starter sin triumfferd.

    23. Pinocchio, selv om The land time forgot var en fin film å slenge ut kommentarer til.

    24. Hellboy 2

    januar 4, 2010, kl. 20:01

  3. Jeg liker stemmegivninga her!

    17) REPO! THE GENETIC OPERA! vs. THE GOOD, THE BAD, THE WEIRD
    Selv om Repo kapper av begge beina ville den vunnet i et kappløp. Soleklar stemme.

    18) HARDWARE vs. UP
    Totalt irrelevant duell for min del. Drøyer stemmen til Hjorthen og Asbjørn har sagt sitt.

    19) IN BRUGES vs. BOLT
    Ikke sett Bolt, og ville uansett heller sett In Bruges en gang til.

    20) THE BLUES BROTHERS vs. MAN ON WIRE
    To fine, men Blues Brothers er finest.

    21) LISTEN UP! THE LIVES OF QUINCY JONES vs. GYCKLARNAS AFTON
    Beklager, ingen mening.

    22) INGLORIOUS BASTERDS vs. WOODSTOCK
    Basterds. Enkelt.

    23) THE LAND THAT TIME FORGOT vs. PINOCCHIO
    Åiåiåiiii…! Det blir nok ingen Disney-stemme her heller.

    24) HELLBOY 2: THE GOLDEN ARMY vs. TROPIC THUNDER
    Hadde kanskje vært vanskeligere uten «2: The golden army», for det var en ganske kjedelig oppfølger. Tropic Thunder, derimot, er gøyal. Stemmer på den.

    januar 4, 2010, kl. 20:11

  4. Ålgreit!

    17: Har The Good, the Bad and the Weird i hylla, usett etter litt halvlunkne omtaler fra folk jeg pleier å stole på. Dermed blir det lett å stemme på lekre Repo, selv om Habben syntes den var noe forferdelig vås.

    18: Mått google hardware før jeg kom på at jeg jo har lest anmeldelsen til Fred Ut, og den ser knall ut. Tror jeg stemmer på den, selv om jeg liker Pixar veldig godt da. Hardware under tvil.

    19: To filmer jeg har lyst til å se, In Bruges står i hylla, og er vel nærmest, så da går vi for den tenker jeg.

    20: Må vel bli Blues Brothers det? En klassiker som jeg ikke er helt sikker på om jeg orker å se flere ganger.

    21: Her har jeg ikke peil altså, men stemme skal jeg. Gycklanas afton høres vel tøffere ut enn The Lives of Quincy? Ja, jeg synes det. Gyck gyck for the win!

    22: Gikk glipp av første 20-30 minuttene av Inglorious, men resten er mer enn nok til å danke ut gjørmebad og no more rain.

    23: Her må jeg gå mot Ivers og stemme på en av mine favoritt-Disneys. Pinocchio er jo et kjempeeventyr!

    24: Bladibla. Fikk aldri sett Hellboy 2, og kan vel ikke stemme på den bare fordi jeg syntes den første var kul? Tropic Thunder var slett ikke ille, så den får vel få en stemme av meg også da.

    januar 5, 2010, kl. 02:46

  5. 17) Brukte veldig lang tid og mange overtaleser før jeg psyket meg opp til å se
    REPO. Men med det soundtracket kunne den jo ikke være dårlig, var bare
    bekymret for om det ble for mye blod og innvoller for meg… Men neida! KUL
    FILM! Jøye meg… Tror jeg begynner å få sans for splatter…. Død snø og
    Repo?? Thomas! Hva har du gjort med meg!!!

    18) Up, uten tvil. Hadde lyst til å se den om igjen da den var ferdig 🙂 Synes
    filmen var modig som tok opp såpass vanskelige temaer for barn.

    19) Denne var litt vanskelig, men jeg tror jeg skal gå for In Bruges fordi den
    har veldig bra skuespillerprestasjoner.

    20) Fikk lyst til å sette på Blues Brothers nå, så stemme til den! Respect!

    21) Pass. Har ikke sett dem.

    22) Inglorious Basterds! Men jeg kommer nok til å se Woodstock flere ganger, i
    hvert fall høre på.

    23) De flyvende dinosaurene var bra, men stemmen går nok til Pinocchio.

    24) Tropic Thunder! Å, nå fikk jeg lyst til å se den også! Tror det blir litt
    film noen dagen nå 🙂

    januar 5, 2010, kl. 09:05

  6. Thomas: Ikke svar på hva du har gjort med Fru Ut, barn kan lese dette!

    januar 5, 2010, kl. 23:00

  7. 17 ) Repo! Fordi den har eg lyst å sjå.
    18 ) Hardware. Har berre sett UP, men stemmer på underdogen for å skape spenning. Versegod og stem, Iversen!
    19 ) In Bruges.
    20 ) The Blues Brothers. Heller den enn 90 min om ein mann som kan balansere.
    21 ) Blank.
    22 ) Woodstock. Ikkje sett den heilt ferdig endå (driv på), men den overgår likevel Ingl…
    23 ) The Land that Time Forgot. Fordi Pinocchio var ein skuffelse sist eg såg den.
    24 ) Blank. Hellboy 2 er usett og Tropic Thunder overvurdert.

    januar 6, 2010, kl. 00:18

  8. 17) REPO! THE GENETIC OPERA!
    20) THE BLUES BROTHERS
    23) THE LAND THAT TIME FORGOT
    24) TROPIC THUNDER

    Ikke tid å begrunne denne gangen, men må bare kommentere at jeg merker at jeg føler en merkelig lojalitet til Katakombefilmene. Jeg vil likesom ikke stemme mot dem. (Og jeg fikk Repo! til jul. Yay!)

    januar 6, 2010, kl. 08:28

  9. Jeg stemmer på Hardware i duell 18 i et desperat forsoningsforsøk.

    januar 6, 2010, kl. 16:00

  10. Endelig telling for pulje tre, kvitring inkludert. Stort sett klare resultater denne gangen.

    17) 10-2 til Repo, som synger og kutter seg inn i andre runde.
    18) 6-3 til Hardware. Thisiswhatyouwant/Thisiswhatyouget.
    19) 7-1 til In Bruges, og kudos til Hjorthen som stemmer for Bruges i kommentarfeltet og Bolt på twitter. Det har formodentlig blitt noen sene kvelder igjen der i gården.
    20)7-1 til brødrene Blå. Muligens åtte fordi jeg ikke husker om jeg telte hjorthens twitterstemme eller ikke, Men uansett.
    21) 2-1 til Bergman i et av de mer obskure oppgjørene. I hvert fall inntil Zatoichi II og III trekkes mot hverandre i neste runde.
    22) 7-1 til Bjørnejøden & co
    23) 5-4 til den middels trofaste adapsjonen av en egentlig ganske interessant bok (Disneykubben, med andre ord).
    24) 2-7 Til Tropic Thunder. Full Retard ftw.

    januar 7, 2010, kl. 20:02

Legg igjen en kommentar

