Nå enda mer inkonsekvent

TD5: Første runde, andre pulje

TD5logomikset.QLPw8cFXksst.jpg

(Det er en lenke til en FAQ øverst på siden hvis du ikke vet hva dette er)

ENDELIG TELLING FØRSTE PULJE, FØRSTE RUNDE (Med Twitterstemmer)

01) 6-8 Og Once er videre
02) 3-7 og Watchmen danker ut Robert Evans litt overraskende.
03) 10-3 til Donnie Brasco
04) 4-5 og de Thailandske ekvilibristene i Born to Fight dasker seg videre
05) 7-9 og i en av de største skrellene i domens historie er Snøhvit ute Flushed Away FTW
06) 9-2 2001 fiker Monstere og Aliens.
07) 4-6 Blå smurfer denger en blåfrossen Werner Herzog. Har sikkert noe med temperaturen ute å gjøre.
08) 1-13, den klareste seieren i tordendomens historie til Bruce Willis.

RUNDE 1, PULJE 2

Og vi trekker. Fru Ut og Frk. Ut venter på at jeg skal bli ferdig, så jeg rekker ikke å stemme selv eller skrive noen beskrivelse denne gangen. Søker du finner du sikkert anmeldelser av de fleste her på FU,S.

09) PONYO PÅ KLIPPEN VED HAVET vs. FUTURAMA: INTO THE WILD GREEN YONDER

10) THE DARK KNIGHT vs. CORALINE

11) DØD SNØ vs. CHAK DÉ! INDIA!

12) BRIDGE TO TERABITHIA vs. THE LADY EVE

13) ANVIL: THE STORY OF ANVIL vs. FUCKING ÅMÅL

14) THE ORPHANAGE vs. HARLAN ELLISON: DREAMS WITH SHARP TEETH

15) THE TALE OF ZATOICHI vs. THE SARAGOSSA MANUSCRIPT

16) RAIDERS OF THE LOST ARK vs. PERSONA

Dere vet hva dere har å gjøre!

16 responses

  1. 09: Ikke sett Ponyo, dessverre, så jeg må gå for Futurama.
    10: Coraline, uten tvil!
    11: Død snø, ikke sett den andre.
    12: Ikke sett noen av disse, skjønt Bridge har stått i hylla ei stund. Blank.
    13: Fucking Åmål, på walkover.
    14: Blank
    15: Blank
    16: Hm, Speilbergman? Må nok bli Indy her, er på etterskudd med Ingmar …

    januar 2, 2010, kl. 15:21

  2. netcomrintrah

    9. Ponyo, en av de beste klassiske tegneseriene på mange år og Miyasaki i toppform. Selv om jeg har sett alle sesongene av Futurama, er jeg ikke så fristet av de nye filmene.

    10. Dark Knight er muligens den beste superheltfilmen, noen sinne.

    11. Chak dé! India! er ganske morsom, men jeg er mer imponert over Død snø.

    12. The Lady Eve er blant mine all time favorites, så en bedre enn ventet barnefilm klarer ikke å måle seg

    13. Den var litt vrien, men tror jeg går for Fucking Åmål. Blir ikke lei meg om Anvil går videre heller.

    14. The orphanage

    15. The tale of Zatoichi

    16. Denne var også ganske vrang, men Persona er min favoritt Bergmann-film. Satser på arthouse, jeg.

    januar 2, 2010, kl. 15:29

  3. 09: Ponyo, enkelt. Så mykje meir gjennomført som film enn Futurama.
    10: The Dark Knight. Ikkje megastor fan, men Coraline var svak.
    11: Blank, har ikkje sett Chak dé! India! Vil ikkje gi Død snø karakter her.
    12: The Lady Eve. Vrient, vrient. Bridge er jo også skikkeleg god.
    13: Fucking Åmål.
    14: Blank, usette.
    15: Blank igjen.
    16: Persona, er ikkje Indy-fan, men har sansen for det andre av Bergman. Sjølv om Persona endå er usett.

    januar 2, 2010, kl. 15:56

  4. 09) Ponyo med en mil. Sett litt på avstand tror jeg den vil vise seg å være kanskje den aller beste filmen i 09 og en av Myiazakis beste

    10) Likte Coraline, men Dark Knight var årets film 2008.

    11) Bollywoodfilmen er råbra i en drøy time, mens Død Snø bare er råbra i en drøy halvtime, så en stemme til SRK og hockeyjentene.

    12) Ikke helt på øverste hylle for meg noen av disse, men veldig fine. Stemmer videre Eve siden den er gammel og i svart/hvitt.

    13) Denne er veldig vanskelig. Åmål er nok en litt bedre film enn Anvil, så jeg stemmer svensk.

    14) Orphanage er bedre, selv om herr Ellison er en stor personlig favoritt.

    15) Saragossa Manuscript er en aldeles fantastisk film, mens den første om den blinde samuraien bare er en flott en.

    16) Gjensynet med Indy var hårfint skuffende, mens Persona er en forvirrende, uforståelig, blendende godtepose av en film. Ny stemme til Sverige, og det gleder meg å se at den innledningsvis har sjanse til å komme videre.

    januar 2, 2010, kl. 16:47

  5. 09) Likte Ponyo kjempegodt! Smilte fra jeg kom til jeg dro:)
    10) Denne var vrien… Men tror jeg skal gå for Coraline.
    11) Så død snø her om dagen og lo høyt flere ganger! Morsom film! Gleder meg til
    neste filmen de lager! Liker Kill Buljo også kjempegodt!
    12) Pass. Har ikke sett noen av dem.
    13) Tror faktisk jeg skal stemme på Anvil, selv om Fucking Åmål også er veldig
    bra.
    14) Orphanage, uten tvil.
    15) Synes Saragossa ble for lang og innviklet, så stemmen går til Zatoichi.
    16) Har ikke sett Persona, så stemmen må nok gå til IndY.

    januar 2, 2010, kl. 17:37

  6. 9: Har ikke sett Ponyo ennå, men er villig til å vedde ganske mye penger på at den er bedre enn Futuramabama-ding-dong. Klar stemme der altså.

    10: Har ikke sett Coraline, og det er jo skandaløst, men Dark Knight har jo satt en standard for blockbustere og superheltfilmer som skal bli vanskelig å toppe fremover. Skal mye til før jeg stemmer mot den i år tror jeg?

    11: Død snø er så morsom at den er nødt til å få stemmen her. Særlig siden jeg ikke har sett motstanderen.

    12: The Lady Eve er jo en knallfilm, for all del, men jeg felte tårer under Terabithia. Det avgjør dette. Stemme til Terabithia altså.

    13: Har jo veldig lyst til å se Anvil, men Åmål er litt for god til at jeg kan stemme mot den på mistanke. Stemme til jævla føkkings kuk-åmål.

    14: The Orphanage er en perfekt spøkelseshistorie i år også.

    15: Har ikke sett dem, går for Zaitochi som jeg i det minste vet noe om.

    16: Den første Indy-filmen er ikke min favoritt egentlig, ja egentlig er vel hele Indy-greia ganske oppskrytt. Om enn underholdende så klart. Men skitt au, vi gir stemmen til en usett Bergmann her, bare for skøy.

    januar 2, 2010, kl. 18:20

  7. Siden Hjorthen ikke tør å stemme før jeg har stemt, her er mine:

    09) PONYO PÅ KLIPPEN VED HAVET vs. FUTURAMA: INTO THE WILD GREEN YONDER
    Pnoyo suger, Futurama er råkkenråll. Stemme til Groening.

    10) THE DARK KNIGHT vs. CORALINE
    Jeg likte Coraline ganske godt til tross for at noen partier var direkte kjedelige, og må innrømme at TDK ikke var like lekker ved andre gjennomsyn, men det blir Batman-stemme likevel. Det er ikke særlig vanskelig heller.

    11) DØD SNØ vs. CHAK DÉ! INDIA!
    Ikke sett Chak, men Død Snø koste jeg meg med. Det vil si, jeg koste meg med enkelte scener jeg likte veldig godt, som helhet var den vel ikke så enormt god (men hundre ganger bedre enn «Rovdyr», forsempel).

    12) BRIDGE TO TERABITHIA vs. THE LADY EVE
    Ikke sett Bridge, men likte Eve _veldig_ godt og stemmer uforbeholdent på den.

    13) ANVIL: THE STORY OF ANVIL vs. FUCKING ÅMÅL
    Fucking Åmål er en film jeg har et spesielt forhold til, den kommer til å ha min stemme helt til den eventuelt møter Die Hard. Da blir det tøft.

    14) THE ORPHANAGE vs. HARLAN ELLISON: DREAMS WITH SHARP TEETH
    Ikke sett Harlan, men likte Barnehjemmet. Soleklar stemme til sekkeskallen.

    15) THE TALE OF ZATOICHI vs. THE SARAGOSSA MANUSCRIPT
    Ingen sett, stemmer ikke på noen fordi begge ser interessante ut.

    16) RAIDERS OF THE LOST ARK vs. PERSONA
    Raaaaiiiideeeeeers! Asbjørn er bare useriøs.

    januar 2, 2010, kl. 18:21

  8. Faen, der rakk Hjorthen å stemme LIKE før meg. Da ble min bare pinsam. 😦

    januar 2, 2010, kl. 18:21

  9. Ok, jeg har en stemme til:

    15) THE TALE OF ZATOICHI vs. THE SARAGOSSA MANUSCRIPT
    Bytter fra blank til Saragossa. Gjett hvorfor. 😀

    januar 2, 2010, kl. 18:26

  10. Pinsamt Ivers, pinsamt!

    januar 2, 2010, kl. 18:32

  11. 09) PONYO PÅ KLIPPEN VED HAVET

    10) THE DARK KNIGHT

    11) DØD SNØ

    12) BRIDGE TO TERABITHIA

    13) ANVIL: THE STORY OF ANVIL

    14) HARLAN ELLISON: DREAMS WITH SHARP TEETH

    15) THE TALE OF ZATOICHI

    16) RAIDERS OF THE LOST ARK

    januar 3, 2010, kl. 11:08

  12. Mellomtelling. Hadde tenkt å ha ny runde i kveld, men det rekker jeg ikke. Denne er åpen til i morgen.

    09) 7-2 Ponyo velfortjent.
    10) 6-2 Batman
    11) 6-1 Nazizombier som banker gørra ut av indiske hockeyjenter er ikke noe koselig syn.
    12) 3-4 og lissommonstrene i Terabithia har fortsatt en sjans mot Eve
    13) 2-6 Jag vill knarka!
    14) 6-0 Orphanage, fortjent og etter oppskriften
    15) 4-1 til Zatoichi, som dukker opp hele tre ganger i årets Tordendom
    16) 5-3 til Indy, som må fighte overraskende hardt

    januar 3, 2010, kl. 15:34

  13. 9: Futurama: Into the wild green yonder. Enda jeg ikke har sett den. Jeg visste ikke den eksisterte en gang. Og jeg går rundt og kaller meg Futuramafan.
    10: The Dark Knight. Fortsatt begeistret for mørke superhelter
    11: Død Snø. Rent bortsett fra at den har nazizombier (NAZIZOMBIER, FOR POKKER!) så mener jeg å huske at den hadde dialog som minner om sånn som folk snakker i virkeligheten, noe man ikke ser så ofte i norsk film.
    12: The lady Eve. Den var virkelig morsom og søt!!!!!! (bruker mange utropstegn for å vise at jeg virkelig mener det, fordi jeg ikke klarer å formulere nærmere hvorfor jeg likte den så godt)
    13: Fucking Åmål. Filmen har påført meg doangst når jeg er på kino (måtte forlate filmen midtveis fordi jeg måtte på do, gikk ut feil dør som slo i lås bak meg, og havnet utelåst fra kinoen, sent på natta, tissetrengt, med nøkler, jakke, veske og alt annet igjen inne i kinoen.) At en film som har påført meg slike traumer fortsatt får min stemme, sier litt om hvor godt jeg likte den.
    14: –
    15: –
    16: Raiders of the lost ark. Indiana Jones er bare kul.

    januar 3, 2010, kl. 17:46

  14. Endelig telling runde1 Pulje 2:

    09) 8-3 og Ponyo går greit videre.
    10) 8-2 til Dark Knight
    11) 9-1 til Død Snø, som flere har sett og likt i 09 enn i 08 ser det ut til.
    12) 4-5 til Terabithia, Hjortens twitterstemme avgjør.
    13) 2-9 og Fucking Åmål er en aldri så liten outsider.
    14) 7-0 Orphanage
    15) 5-1 til Zatoichi I (for å skille den fra II og III. Tror jammen jeg må se IV en av dagene, har den liggende også
    16) 7-5 til Indy over Persona, og Asbjørn har muligens levert årets begrunnelse med «Ein ekstrastemme til Persona fordi Iversen kallar meg useriøs.»

    januar 4, 2010, kl. 17:51

  15. Hey, teller ikke min stemme eller mann? 😉 14) 7-0 Orphanage

    Stemte ikke Orphanage, stemmer nesten hele tiden imot den filmen. Kanskje ikke hvis det var en indisk film da. Her må det omtelling til! 🙂

    januar 4, 2010, kl. 18:19

  16. Ooh, beklager så mye, Kaptein. 7-1 skal det være.

    januar 4, 2010, kl. 18:32

Legg igjen en kommentar

