Nå enda mer inkonsekvent

Når Geléen blir til Knokler

fønix

Det er ikke for å klage.  Eller, det er for å klage men jeg vet at jeg ikke har stort å klage på. Jeg har det ikke verre enn noen, og bedre enn de fleste. Jeg kan ramse opp alle tingene jeg tenker på og om plager meg, og i forhold til f.eks hva jeg frykter kommer til å skje i Teheran i kveld er det bagateller. Men jeg er så veldig, veldig sliten. Og å ha dårlig samvittighet for det hjelper ingenting. Så jeg bare sier det. Jeg er jo en blogger, tross alt. Du kan jo bare gå et annet sted og se på noen nakne damer eller noe.

Det starter alltid med at jeg ikke tåler noen ting. Jeg hogger etter alt og alle, blir amper, sår og enda mer feilbarlig enn vanlig. Så forsvinner nattesøvnen. Så får jeg lyst til å grine hver gang jeg ser eller hører noe vakkert, som skyer, vann eller the Bones of my Uncle.

Jeg har ikke hatt behov for å skrive, for å skrive er en luksusting jeg gjør når jeg har tid. Når jeg kommer ned på det nivået jeg har vært på den siste uka er stort sett musikk den eneste av de tre-fire tinga som hjelper som jeg har fri tilgang på. Jeg skriver, spiller og hører på. Jeg sitter lenge oppe og surrer rundt på nettet. Jeg har lyst til å drikke meg full, eller begynne å røyke igjen eller bare låse meg inne, men gjør det ikke.

Jeg biter tennene sammen, prøver å ikke virke for motbydelig på omgivelsene mine og sleper meg fram til neste helg eller, som nå, til sommerferien.

Jeg greide det denne gangen også.

Jeg krabba det siste støkket, jeg var for tøff til å gå

med regnet i trynet og sola i nakken og knær med skorper på.

Det er godt å være hjemme igjen

for her ser det faen ikke ut.

(TorpedoJudas: Judas´Oratorium)

Mai-juni er bloggpestens tid. I år gikk nesten Fred Ut, Sønn med. For en stund siden twitret jeg (og at jeg twitret er selvfølgelig ikke tilfeldig) at jeg trodde denne bloggen var død. Men det er den ikke.

Jeg er Fred Ut. Jeg er tilbake. Som en Føniks. Fred Føniks. Denne uka skal det blogges.

For nå har jeg tid.

Og snart har jeg ork.

2 responses

  1. Bra! Hvordan skal jeg ellers skaffe meg input til sær film, og beholde troen på intelligent liv i Grenland?

    juni 20, 2009, kl. 17:27

  2. Gunnarb

    Veldig bra at du fortsetter! Ville vært synd å gå glipp av Norges mest velskrevne blogg. Jeg følger med på RSS selv om jeg ikke kommenterer så mye lenger. 🙂 Ha en super sommer!

    juni 22, 2009, kl. 09:15

Legg igjen en kommentar

