Nå enda mer inkonsekvent

Vår. Tralala.

18022009

Å levere i barnehagen betyr for meg å stå opp klokka seks og innebærer mye lirking og masing for å gjøre Junior leveringsklar. Han har sjelden vært spesielt lett å dra i gang om morgenen (selv om han paradoksalt nok spretter inn på soverommet litt før seks hver lørdag- og søndag). Vi har det koselig innimellom, men det blir mye nåmåvifortevårslitt, detderkandugjørenårdukommerhjem og nåkommervijammennestenforseintidagogså.

På fredag kom det 30 centimeter med nysnø som kvalte våren for en stakket stund, så da Ut Junior skulle i barnehagen fant vi fram kjelken. Siden jeg ikke har lappen har jeg dradd ham mye på kjelken opp i gjennom, både til dagmammaen (som han ikke kjenner igjen lenger, hvor rart er ikke det?) og til barnehagen. Det var så mye kjappere enn at han gikk. Og når jeg tenker meg om så var han ikke så tung å dra før heller.

Ut junior elsker det, selvfølgelig. Noen gange løper han bak og forsøker å ta kjelken. Noen ganger står han på meiene og roper SNÅOBÅÅRD! Andre ganger, som på fredag, mumler han noe om Mario Kart Wii mens han ser på Gimsøysletta som enda en gang har blitt borte i nysnøen.

Men da vi kom halvveis i bakken ved siden av kirkegården slo det meg plutselig:

Dette var siste gang.

For innen neste gang det er min tur til å levere er kjelken byttet ut med sykkel igjen, og den siste vinteren i barnehagen vil være over for godt. Til høsten er det skolen, dit blir man ikke dradd på kjelke.

Det var en fin morgen. Stille, liksom.

Takk for turene. Du er verdens snilleste, smarteste kuleste fyr og jeg gleder meg til å true deg til å gjøre lekser. Jeg er ikke en av dem som lengter tilbake til tiden da ungene deres var en liten bylt med store øyne som gulpet i den ene enden og tisset i den andre.

Dette var bare siste gang.

Legg igjen en kommentar

