Nå enda mer inkonsekvent

Noen ganger lurer jeg på om jeg er sjuk i hodet. Noen ganger vet jeg helt sikkert at jeg er det.

bilde-14

En ikke helt utypisk torsdag ettermiddag:

Jeg ramler inn av døra, litt svett og irritert fordi bussen av en eller annen grunn stoppet to holdeplasser for tidlig fordi bussjåføren måtte snakke med en  eller annen i mobiltelefonen. Irritasjonen ligger som en snerk på toppen av sinnet jeg hadde med meg hjem fra jobb. Barna mine var skikkelig jævlige mot hverandre i dag og det er få ting som gjør meg mer sint.

Men nå har jeg jo endelig kommet hjem. Det aller verste var egentlig at jeg la igjen iPoden på skolen og holdt på å dø i kvarteret på bussholden mens jeg ventet på bussen uten noen ting på øret. Dette høres kanskje ikke så alvorlig ut for deg, men for meg er mp3spilleren en av flere ting jeg bruker for å holde nikotinspøkelset på avstand.

Så jeg har som sagt kommet hjem og begynner å lete etter iPod Shuffle´en jeg har i reserve. Jeg tenker at jeg kan gå en lang tur med bikkja og MacBreak Weekly eller Le Show.  Når jeg kommer innom på kjøkkenet kaster jeg meg instinktivt over kjøkkenskapet og hiver i meg et par pepperkaker. Trøstespising har ingen heldig innvirkning på vinterformen, men noe må man jo for faen gjøre.

Etter å ha rotet litt rundt i stua kommer jeg på at Ut Junior har lånt shuffle´en. Da kan den være hvor som helst. Grrr. Jeg roter rundt i noen skuffer og DER ligger jaggu pakka med Lucky Strike som Inge la igjen for noen måneder siden.

Jeg tar den opp.

Jeg ser på den.

Lenge.

Den lukter godt.

Veldig godt.

Så setter jeg meg ned og begynner å skrive dette i steden. Jeg klamrer meg til laptopen selv om kone og barn og bikkje kommer hjem og har vært på skøytebanen og hos dyrlegen og brukt resten av pengen sine på allergitest av bikkja og er veldig sultne og egentlig sikkert lurer litt på hvorfor jeg ikke har begynt på middagen og hvorfor jeg ser litt rar ut.

Jeg spør Ut Junior om shuffle´en. Han spør fru Ut som mener den ligger i den øverste skuffen i skjenken, der røykpakka ligger.

Og siden jeg ikke har skrevet mer kan ting tyde på at jeg fant den der.

Greide meg gjennom denne dagen også.

One response

  1. Gratulerer! Ikke la spøkelset ta deg.

    februar 8, 2009, kl. 22:26

Legg igjen en kommentar

