Nå enda mer inkonsekvent

Tordendomen4, Final 16

Forvirret? Ikke etter at du har lest dette.

Disse filmene er bare to seire fra æreshallen. Det er nå det gjelder.

49 ) JUNO vs. TEKKONKINKREET

Ungdomsoppgjøret. Det spørs vel om Tekkonkinkreet har mange nok fans til å hamle opp med ursøte Juno.

50 ) MARTIN vs. BATTLE ROYALE

Hjertet mitt revnes.

51 ) OM SHANTI OM vs. THE FRENCH CONNECTION

Kan det virkelig skje at vi får Bollywood helt inn? Asbjørn elsker denne filmen og Tor Andre har visstnok forberedt et lengere essay, så det er ikke helt umulig.

52 ) THERE WILL BE BLOOD vs. VARGTIMMEN

Dette skulle man tro var lett match, men det var en del uvilje mot Blood å spore i de forrige rundene. Jeg tør ikke spå hvordan dette går.

53 ) LA DEN RETTE KOMME INN vs. THE ORPHANAGE

Huffda.

54 ) THE ASSASSINATION OF JESSE JAMES BY THE BLADIBLADIBLA vs. NO COUNTRY FOR OLD MEN

Spennende.

55 ) WALL-E vs. KAMIKAZE GIRLS

Kan fort bli overraskende spennende.

56 ) THINK FAST, MISTER MOTO vs. PAN´S LABYRINTH

Hit men ikke lenger for Moto?

Dere vet hva dere har å gjøre!

14 responses

  1. Jeg er i Siv Jensen-modus over at Batman er ute, men her er stemmene likevel:

    49 ) JUNO vs. TEKKONKINKREET
    Juno.

    50 ) MARTIN vs. BATTLE ROYALE
    Battle Royale.

    51 ) OM SHANTI OM vs. THE FRENCH CONNECTION
    French Connection.

    52 ) THERE WILL BE BLOOD vs. VARGTIMMEN
    Vargtimmen.

    53 ) LA DEN RETTE KOMME INN vs. THE ORPHANAGE
    The Orphanage.

    54 ) THE ASSASSINATION OF JESSE JAMES BY THE BLADIBLADIBLA vs. NO COUNTRY FOR OLD MEN
    Jesse James.

    55 ) WALL-E vs. KAMIKAZE GIRLS
    Wall-E.

    56 ) THINK FAST, MISTER MOTO vs. PAN´S LABYRINTH
    Pans labyrint.

    januar 18, 2009, kl. 13:34

  2. 49. Juno, selv om den er oppskrytt.

    50. Helt klart Battle Royale!

    51. The French Connection. Klarer ikke Bollywood. Æsj!

    52. There Will Be Blood.

    53. Ut med oppskrytte barnehjemmet, stemme til La den rette komme inn.

    54. Tror kanskje Jesse James blir bedre for hver gang man ser den, for da vet man i det minste hva man går til. No Country blir mer en popcornfilm sammenlignet med Jesse James, så gir min stemme til Jesse James.

    55. WALL-E

    56. Pan’s Labyrinth.

    januar 18, 2009, kl. 13:36

  3. Hurramegrundt!

    49) Her må det bli den søte jeg har sett fremfor den som sikkert er bra, men som jeg ikke har sett. Juno til kvarten med andre ord.

    50) Her må det bli den tøffe jeg har sett fremfor den som sikkert er bra, men som jeg ikke har sett. Battle Royale til kvarten.

    51) Her må det bli den jeg ikke har sett, men som sikkert er kul, fremfor den jeg har sett, som for all del også er bra, men ikke kvartfinalebra. Om Shanti Om til kvarten.

    52) Her må det nesten bli den jeg har sett, for selv om jeg er sikker på at den andre er bra nok, så kan jeg ikke stemme i mot en så bra film som Vargtimmen på mistanke. Vargtimmen til kvarten.

    53) Oj, denne er fryktelig jevn! Jeg har nå fått sett La den rette komme inn, og den var akkurat så bra som jeg håpet på, og mye bedre enn jeg fryktet etter å ha lest at boka skulle bli film. Jeg blir ikke lei meg om den går videre. Allikevel så stemmer jeg på The Orphanage fordi den ga meg en subjektivt større filmopplevelse enn motstanderen, der jeg blir sittende og sammenligne med boka slik at jeg ikke helt klarer å nyte filmen slik den burde nytes. The Orphanage til kvarten!

    54) Litt av det samme her, boka står i veien for min opplevelse av No Country For Old Men, så i et jevnt oppgjør blir det den subjektive filmopplevelsen som gjør at jeg gir min stemme til flotte Jesse James. Jesse James til kvarten ja.

    55) Her må jeg stemme på den nydelige jeg har sett, fremfor den som jeg ikke har sett, og fortsatt ikke har satt meg helt inn i hva er for noe. Wall-E til kvarten.

    56) Ja, hit men ikke lenger for Moto. Faunens labyrint til kvarten!

    januar 18, 2009, kl. 15:43

  4. Tor Andre

    49. Jeg er blant Tekkonkinkreets største fans, men Juno er bedre.

    50. Battle Royale

    51. Jeg føler kanskje jeg hypet opp essayet om Om Shanti Om litt mye, men uansett.
    Regissør Farah tegner til å bli min Bollywood favoritt. Hennes første film, Main Hoon Na er et typisk eksempel på en film som har alt. Det jeg føler er nytt med henne er en evne til å se Bollywood utenfra, med en ironi som samtidig er hjertevarm. Det er opplagt å si om en film som i stor grad handler om den indiske filmens historie (innlagt mye humor, gjesteopredner, hevnthriller og spøkelseshistorie), men jeg tror rett og slett ikke så mange andre regissører i Bollywood kunne laget en film med denne balansen mellom kjærlighet og distanse til genren. Etter å ha hørt at mange ble skuffet i India, var dette en fantastisk positiv overraskelse.

    52. There will be blood, til tross for full støtte til mye av kritikken mot den.

    53. Til tross for forsvaret mitt for Orphanage i forrige runde, går stemmen til La den rette komme inn. Jeg har ikke lest boken, så behøver ikke å forholde meg til forventningene. Det jeg ser da er en nyskapende vampyrfilm som er opprørende, underholdende og spennende.

    54. Wall-E

    55. Pan’s labyrint

    januar 18, 2009, kl. 20:04

  5. Fru Ut

    49) JUNO!!

    50) Pass

    51) Om Shanti Om

    52) Vargtimmen

    53) The Orphanage

    54) Wall-E

    55) Pan`s labyrinth

    januar 18, 2009, kl. 20:41

  6. Fru Ut

    Oops… Glemte Jesse James:)

    januar 18, 2009, kl. 20:42

  7. 49 ) JUNO vs. TEKKONKINKREET

    Juno.

    50 ) MARTIN vs. BATTLE ROYALE

    Burde vel sett Martin, antagelig. BR var bra, men ikke så bra at jeg ikke tror det er mulig at Martin er bedre. Martin.

    51 ) OM SHANTI OM vs. THE FRENCH CONNECTION

    The French Connection.

    52 ) THERE WILL BE BLOOD vs. VARGTIMMEN

    Vargtimmen. Usett.

    53 ) LA DEN RETTE KOMME INN vs. THE ORPHANAGE

    La den rette komme inn.

    54 ) THE ASSASSINATION OF JESSE JAMES BY THE BLADIBLADIBLA vs. NO COUNTRY FOR OLD MEN

    No Country for Old Men.

    55 ) WALL-E vs. KAMIKAZE GIRLS

    Wall-E.

    56 ) THINK FAST, MISTER MOTO vs. PAN´S LABYRINTH

    Blank.

    januar 18, 2009, kl. 21:33

  8. Petter

    49)Pass
    50)Battle Royale
    51)The French Connection
    52)There Will Be Blood
    53)La Den Rette Komma Inn
    54)No Country For Old Men
    55)Kamikaze Girls
    56)Pan’s Labyrinth

    januar 18, 2009, kl. 22:43

  9. Ok, here goes…

    49. Tekkonkinkreet fordi den er mye sprøere enn Juno.

    50. Jeg har ikke sett Martin ennå, men har veldig lyst til å se den. Stemmer på Martin jeg!

    51. Stemmer på den franske sammenhengen fordi jeg er litt ondskapsfull og helst ikke vil se en Bollywood-film i Hall of Fame.

    52. Her blir det Bergman faktisk! Kunne tenke meg å se den der ulvefilmen hans egentlig.

    53. Denne er slem, men svenskenes film er nok en smule bedre må det innrømmes. Den er kanskje ikke like emo, men den har til gjengjeld langt flere lag og historier.

    54. Denne er også slem, men Coen-filmen sitter som en slegge i bakhodet ennå. Da blir det den.

    55. Wall-E så klart. En animasjonsfilm må da klare det nå også?

    56. Pass

    januar 19, 2009, kl. 11:00

  10. Litt bakpå i en travel uke, men her er mine stemmer.
    49) vanskelig, men Juno rørte meg nok mer
    50) Umulig, men det er liksom MER i Battle Royale
    51) Veldig, veldig lett. Om Shanti Om. Av de rendyrkede bollywoodfilmene jeg har sett er det kanskje den beste. Dum og deilig! Og musikken går fortsatt på iPoden etter nesten et år. Dum og deilig den også. Deewangi Deewangi Deewangi He!
    52 Vargtimmen. Max Von Sydow kryner Daniel Day Lewis og etterlater ham gråtende i nysnøen.
    53) Disse står helt likt, men den jeg har mest lyst til å se akkurat nå er La den rette komme inn.
    54) Helt klart Jesse James
    55) Vanskelig, men Kamikaze girls har nok rukket å bli en større favoritt enn Wall-E, selv om den er så nær som prikkfri. Vi har jo en pixarfilm i æreshallen fra før så det får bli en kamikazestemme.
    56) Moto har nok gått for langt allerede, det får bli Pan. Den har hatt det skammelig lett til nå.

    Avsluttende telling og ny trekning i kveld omsider.

    januar 23, 2009, kl. 05:20

  11. Og det telles offisielt for plass i kvartfinalene

    49) 7-1 Juno
    50) 2-6 Battle Royale
    51) 5-5 og Om Shanti Om på dobbeltstemme! Skrell!
    52) 3-6 Vargtimmrn
    53) 5-3 eller 6-3 (kom litt ut av tellingen) La den rette komme inn
    54) 5-3 Jesse James
    55) 7-2 Wall-E
    56) 0-7 Pan´s Labyrinth

    Kvartfinaler om noen minutter

    januar 23, 2009, kl. 13:56

  12. Hvordan er det du gir dobbeltstemmer, Fred? Etter at du gir Om Shanti Om din stemme, så står det 5-4 til French Connection. Det er vel hvis det står 5-5 etter din stemme at du bestemmer vrien? Har ikke lagt merke til at du alltid gir to stemmer?

    januar 23, 2009, kl. 14:12

  13. (teller en gang til for sikkerhets skyld…) Tor Andre fikk dobbeltstemme for resonnementet sitt. Dermed er det 5-5. Da er det likt, og min stemme teller dobbelt. Tror det blir riktig da…

    januar 23, 2009, kl. 14:15

  14. Å herre.

    januar 23, 2009, kl. 14:17

Legg igjen en kommentar

