Nå enda mer inkonsekvent

Tordendomen4, runde 1 pulje 3

Lurer du på hva som foregår? Les her først, og bli med!

Ser ut som om Tordendomen overtar bloggen helt og holdent for en stund, siden INGEN leste posten mellom pulje 1 og 2. Da er det like lurt å spare på Hattifnattene jeg egentlig skulle vise bilder av i dag til senere en gang. Vi kjører heller ny runde.

17) AUSTIN POWERS: INTERNATIONAL MAN OF MYSTERY vs PAN´S LABYRINTH

To klassikere møtes. Pan kom langt i fjor, Austin er med for første gang så vidt jeg husker.

18) THE HAUNTED PALACE vs. THE FRENCH CONNECTION

To av de siste som kom med i årets Tordendom. Vincent Price i helt ok Lovecraft-filmatisering mot Gene Hackman og Roy Scheider i enda en litegrann oppskrytt klassiker.

19) KUNG FU PANDA vs. SWEENEY TODD: THE DEMON BARBER OF FLEET STREET

To sterke, nye filmer braker sammen. Og noen må seriøst gjøre noe med disse lange titlene snart.

20) LAND OF THE DEAD vs. THE HOLY MOUNTAIN

Hihi. Dette blir grisete.

21) DIREKTØREN FOR DET HELE vs. DIARY OF THE DEAD

De fotografløse filmers kamp. Spennende.

22) THE KING OF KONG: A FISTFUL OF QUARTERS vs. LA DEN RÄTTE KOMMA INN

Au. Auauau. Slik er Tordendomen. Det er skikkelig urettferdig at en av disse skal ut alt nå. Film er sjelden noe særlig bedre enn disse.

23) VERNON, FLORIDA vs. ASTROPIA

Hvem har sett disse? Kalkunjegermannen møter Rollespillblondina.  To klare katakombekandidater også, dette.

24) BATTLES WITHOUT HONOUR OR HUMANITY vs. THE MOTHER OF TEARS

Hahahahahah. En obskur japansk gangsterfilm mot den desidert dårligste filmen jeg digget i 2008. Spår mange blanke stemmer her.

17 responses

  1. Skal være flinkere til å gi poeng for begrunnelser denne runden, jeg hadde det så travelt at jeg glemte det i forrige runde. Her er mine stemmer:

    17) AUSTIN POWERS: INTERNATIONAL MAN OF MYSTERY vs PAN´S LABYRINTH
    Vanskelig, vanskelig. Jeg har sett Austin Powers flere ganger og den holder seg godt. Det gjør Pan også. Stemmer på Austin siden Pan liksom hadde sjansen i fjor.

    18) THE HAUNTED PALACE vs. THE FRENCH CONNECTION
    Også vanskelig. Men når man er i tvil er det lett på stemme på Vincent Price

    19) KUNG FU PANDA vs. SWEENEY TODD: THE DEMON BARBER OF FLEET STREET
    Kung Fu Panda var en svært positiv overraskelse, men Sweeney er tross alt mer min mann.

    20) LAND OF THE DEAD vs. THE HOLY MOUNTAIN
    Nesten urettferdig jevnt. Jeg har etterhvert blitt ordentlig glad i LOTD og stemmer nok en gang på zombiene.

    21) DIREKTØREN FOR DET HELE vs. DIARY OF THE DEAD
    To fine, om enn ikke feilfrie filmer. Har mer lyst til å se Direktøren akkurat nå. Og få ting er morsommere her i verden enn skikkelig saftig banning på islandsk. Von Triers skrekkfilm er forresten et spennende prosjekt.

    22) THE KING OF KONG: A FISTFUL OF QUARTERS vs. LA DEN RÄTTE KOMMA INN
    Tror nok jeg gjør som vi ofte gjør i slike sammenhenger og stemmer på Sverige, igjen mest fordi jeg har lyst til å se den om igjen.

    23) VERNON, FLORIDA vs. ASTROPIA
    Astropia er fanservice for rollespillgeeks av beste sort. Vernon er nesten hypnotisk. Valget er vanskelig. Veldig vanskelig. Velger Vernon av alliterasjonsmessige årsaker.

    24) BATTLES WITHOUT HONOUR OR HUMANITY vs. THE MOTHER OF TEARS
    Dario, Dario, hva har skjedd med deg? Gi mannen hallusinogener og et stort budsjett og tru ham til å avslutte tre mødre-trilogien en gang til, bare ordenlig! Likevel får du min stemme, for om Mother of Tears er en katastrofe er det en skikkelig underholdende en.

    januar 5, 2009, kl. 16:30

  2. 17. Pan’s Labyrinth. Vin blir aldri det samme.

    18. The French Connection Gene Hackman er mannen.

    19. Begge filmene er middelmådige, men siden min mann Jackie Chan gir så vidt sin stemme (hadde ærlig talt blitt fornærmet og forbanna hadde jeg vært JC. Selv om hans engelsk ikke er strålende, kunne man i det minste gitt mannen og rollefiguren en vinflaske. Da blir JC en skøyer), stemmer jeg Kung Fu Panda.

    20. The Holy Mountain

    21. Må bli Direktøren for det hele, selv om jeg aldri kommer til å se den. Diary of the Dead var bare elendig.

    22.Aiii. Har sett alle filmene jeg ville se i 2008, unntatt en, og det er selvfølgelig Låt den ratta komma inn. TKOK er jo helt genial. Jeg tar en Two-Face, bytter ut mynt med et dvd-cover. Coveret viser The King of Kong.

    23. Vernon, Florida

    24. Battles without honour or humanity

    januar 5, 2009, kl. 16:36

  3. Ikke sist denne gangen i hvert fall!

    17. Jeg stemmer også Austin her. Pan har hatt sin tur og den er langt fra så god som alle mener.

    18. Stemmer på Vincent usett, bare fordi han er Vincent liksom…

    19. Jeg forakter musikaler generelt og Sweeney Todd var estetisk flott, men fortsatt en musikal. Dessuten var pandaen mye morsommere og finere enn det jeg hadde trodd den skulle være.

    20. Denne er faktisk jevn, men det er ikke fordi noen av disse filmene er spesielt gode. The Holy Mountain vinner litt på syre-faktoren, men LotD føles mer riktig akkurat nå. Dessuten er den den zombiefilmen jeg planlegger å se på nytt neste gang jeg er klar for vandrende lik.

    21. Her stemmer jeg Diary of the Dead fordi jeg ikke har sett den ennå og fordi jeg skal se den umiddelbart etter LotD.

    22. La den rette komme inn var jo en av de aller beste filmene i fjor, men ryktene sier at The King of Kong også var skitbra. Egentlig dødt løp for min del, men jeg stemmer (for en gangs skyld) på den jeg har sett. Vampyrer har sjelden vært bedre enn i Sverige på 80-tallet.

    23. Ikke sett noen av disse men jeg har jo stor sans for Erroll Morris. Likevel må jeg stemme på den islandske filmen. Den høres jo helt fantastisk ut!

    24. Dario Argento har vel utspilt sin rolle for en stund siden. Stemmer på japaneren som jeg har hørt om, men ikke sett ennå.

    januar 5, 2009, kl. 18:19

  4. 17) AUSTIN POWERS: INTERNATIONAL MAN OF MYSTERY vs PAN´S LABYRINTH
    Pans labyrint.

    18) THE HAUNTED PALACE vs. THE FRENCH CONNECTION
    Fransk kobling.

    19) KUNG FU PANDA vs. SWEENEY TODD: THE DEMON BARBER OF FLEET STREET
    Sweeney Todd.

    20) LAND OF THE DEAD vs. THE HOLY MOUNTAIN
    Holy Mountain FTW!

    21) DIREKTØREN FOR DET HELE vs. DIARY OF THE DEAD
    Dagboka.

    22) THE KING OF KONG: A FISTFUL OF QUARTERS vs. LA DEN RÄTTE KOMMA INN
    Jeg har ikke sett svensk vampyrkos, men Kongen av Kong er kanskje noe av det beste jeg så i fjor. Stemmer ditover.

    23) VERNON, FLORIDA vs. ASTROPIA
    Aner ikke. Blank.

    24) BATTLES WITHOUT HONOUR OR HUMANITY vs. THE MOTHER OF TEARS
    Beh-lank!

    januar 5, 2009, kl. 18:51

  5. Tor Andre

    17. Pan’s labyrint stemmer jeg på så mange ganger det skal være.
    18. Jeg hadde en grundig gjennomgang av 2-disks utgaven av French Connection og ble veldig imponert. Det er lett å se det imponerende i filmen og hvordan det ledet frem til vårt bilde av politifilmer (og TV-serier) i dag.
    19. Jeg likte Kung Fu Panda veldig godt, men Burton klarte å lage en akseptabelt bra film ut av min favoritt musikal med Sweeney Todd, så den går av med seieren.
    20. Noen scener fra The Holy Mountain har brent seg inn på netthinnen min. Den hever seg over begreper som bra og dårlig, men får min stemme
    21. Blankt, har ikke lyst til å se noen av dem.
    22. Au! Den var vond. La den rette komme inn er imidlertid bedre.
    23. Har ikke sett noen av dem og gir min stemme til fan-service for rollespill-geeks.
    24. Blankt.

    januar 5, 2009, kl. 19:30

  6. 17) Er ikke sikker på om jeg har sett denne Austin Powers-filmen, men de andre to, som jeg VET jeg har sett, har ikke helt vært min greie. Soleklar stemme til labyrinten.

    18) Stemmer på den jeg har sett, selv om det er lenge siden. Hackman og The French Connection takk.

    19) Panda er helt ålreit, men det må allikevel bli stemme til Depp, Burton, Severus Slur, og Sweeney Todd.

    20) Går for zombiene, det får da være måte på hvor sær man skal være!

    21) Og vi kjører zombier her også.

    22) Her har jeg jo bare sett King of Kong, men stemmer på svensken på mistanke, og håper jeg har rukket å se den innen neste runde.

    23) Har verken sett, eller lest om noen av disse. For første gang tror jeg nesten jeg må stemme like blankt som hjernen min er. For første gang i Tordendomens historie?

    24) Her kjører vi hjemmeseier på mistanke.

    januar 5, 2009, kl. 19:33

  7. Fru Ut

    17) Pan`s labyrinth gjorde et utrolig sterkt inntrykk. Jeg ble mektig imponert!
    18) Pass
    19) Denne var vanskelig, men jeg tror jeg må gå for Todd fordi jeg liker både filmen, skuespillerne og regissøren. Litt synd for pandaen, for den burde absolutt fått en stemme den også…
    20) I hvert fall ikke Holy Mountain! Sprøere film kommer jeg vel neppe til å se, eller hva Thomas? Man vet jo aldri… Det blir pass her også.
    21) Hurra for von Trier!
    22) The King of Kong. Utrolig underholdende og fascinerende!
    23) Astropia klarer å ta rollespill og rollespillerne på kornet og blir derfor utrolig morsom! Stemme til den.
    24) Pass

    januar 5, 2009, kl. 20:04

  8. Hoi, det har gått meg litt hus forbi at dette er starta, men no følgjer eg nøye med framover!

    17) Pan’s Lab. Ingen fan av type Austin Powers.
    18) The French Conn. På grunnlag av å ikkje ha sett den andre.
    19) Kung Fu Panda. Usett, men Sweeney var ikkje noko for meg.
    20) Land of the Dead. Mest lyst å sjå den.
    21) Pass. Klarar ikkje å velje den eg har mest lyst å sjå.
    22) La den rätte komma inn. Vampyr framfor dokumentar.
    23) Pass.
    24) The Mothers of Tears. Mest for å stemme, og fordi eg lettare nysgjerrig på Argento anno 2008.

    januar 5, 2009, kl. 20:34

  9. Da var Asbjørn på plass også! Det er verdt en foreløpig telling. Ny Runde i morgen kveld tror jeg.

    17) AUSTIN POWERS: INTERNATIONAL MAN OF MYSTERY vs PAN´S LABYRINTH
    2-6

    18) THE HAUNTED PALACE vs. THE FRENCH CONNECTION
    2-6, dobbeltstemme fra Tor Andre

    19) KUNG FU PANDA vs. SWEENEY TODD: THE DEMON BARBER OF FLEET STREET
    3-7, dobbeltstemme fra Cap.

    20) LAND OF THE DEAD vs. THE HOLY MOUNTAIN
    5-3, Nesten dobbeltstemme fra Hjorthen. Klarere kan det ikke sies.

    21) DIREKTØREN FOR DET HELE vs. DIARY OF THE DEAD
    3-3, håper noen flere stemmer, hvis ikke blir dette første gang jeg dobbeltstemmer Romero ut av Domen.

    22) THE KING OF KONG: A FISTFUL OF QUARTERS vs. LA DEN RÄTTE KOMMA INN
    2-6, men her kan fortsatt mye skje. Mange Katakombegjengere har ikke sett LDRKI

    23) VERNON, FLORIDA vs. ASTROPIA
    2-3. Du finner anmeldelser av begge her hos meg og av Astropia på f.eks Twitch, Hjorthen.

    24) BATTLES WITHOUT HONOUR OR HUMANITY vs. THE MOTHER OF TEARS
    2-3

    januar 5, 2009, kl. 21:41

  10. h@@kon

    17 Austin.
    18 pass
    19 Kung Fu Panda
    20 …Holy Mountain. Kun fordi jeg ikke er noe Zombieman, og Holy er det sykeste jeg har sett på film. EVER! Enda psykere blir det når noen seriøst finner en mening i det greiene der.
    21 pass
    22. King of Kong. Kongefilm!
    23 pass
    24 pass

    Hvordan kan en film være med i år og i fjor (pans)? Trodde det ene året utelukket det andre?

    januar 5, 2009, kl. 21:47

  11. h@@kon

    Fredut: En liten korreks; Før min stemme så har King of Kong 3 stemmer, alstå 4 med min…

    januar 5, 2009, kl. 21:51

  12. «Du finner anmeldelser av begge her hos meg og av Astropia på f.eks Twitch, Hjorthen»

    Makan, og jeg som trodde jeg leste alle postene dine, men disse kan jeg rett og slett ikke huske. Jaja, hvis jeg orker å lete dem opp så kan det vel hende jeg husker dem allikevel. Hang on…

    januar 5, 2009, kl. 22:51

  13. …og selvfølgelig. Nå er jeg med igjen. Det må bli stemme til Vernon og Errol Morris da. For pokker!

    januar 5, 2009, kl. 22:53

  14. Hadde jo vært lettere hvis det hadde handlet om filmer jeg visste fantes.

    17) AUSTIN POWERS: INTERNATIONAL MAN OF MYSTERY vs PAN´S LABYRINTH

    Pan’s.

    18) THE HAUNTED PALACE vs. THE FRENCH CONNECTION

    French Connection.

    19) KUNG FU PANDA vs. SWEENEY TODD: THE DEMON BARBER OF FLEET STREET

    Kung Fu Panda. Man skal ikke synge i filmer.

    20) LAND OF THE DEAD vs. THE HOLY MOUNTAIN

    Land of the Dead.

    21) DIREKTØREN FOR DET HELE vs. DIARY OF THE DEAD

    Diary. Lett.

    22) THE KING OF KONG: A FISTFUL OF QUARTERS vs. LA DEN RÄTTE KOMMA INN

    La den rette komme inn.

    23) VERNON, FLORIDA vs. ASTROPIA

    Blank, selv om jeg tror Morris er den bedre

    24) BATTLES WITHOUT HONOUR OR HUMANITY vs. THE MOTHER OF TEARS

    Aner ikke

    januar 5, 2009, kl. 23:07

  15. Haakon: hvis jeg ser filmer i to år på rad er de med begge gangene, men det er selvfølgelig lov å stemme mot dem hvis man er lei dem. Det er bare topp fiire hvert år som ikke kan være med mer. Og du hadde rett ang. kamp 22, så resultatet der er nå 4-6 til Sverige. Mer telling når jeg har tid.

    januar 6, 2009, kl. 05:47

  16. Så gjør vi så når vi stemmer på gøy, tidlig en tirsdags morran.

    17) AUSTIN POWERS: INTERNATIONAL MAN OF MYSTERY vs PAN´S LABYRINTH
    Pan’s labarunten var helt genial. poeng

    18) THE HAUNTED PALACE vs. THE FRENCH CONNECTION
    Lurer på pm jeg har sett en av disse, men skitt au. Ingen poeng

    19) KUNG FU PANDA vs. SWEENEY TODD: THE DEMON BARBER OF FLEET STREET
    Arg. Dette er til nå den hardeste. Kung fu er veldig bra, men jeg innrømmer at jeg har et svakt punkt til strupekuttende galninger. Hvordan smaker egentlig menneskepai? poeng til sweeney

    20) LAND OF THE DEAD vs. THE HOLY MOUNTAIN
    zombie zombie zombie. Land of the dead

    21) DIREKTØREN FOR DET HELE vs. DIARY OF THE DEAD
    Har ikke sett noen av disse, men med de udødelige ordene: zombie zombie zombie (aaarg, hjelp, splatter, braaaains), så stemmer jeg på Diary of the dead.

    22) THE KING OF KONG: A FISTFUL OF QUARTERS vs. LA DEN RÄTTE KOMMA INN
    Jeg er stooooor fan av King of Kong. Det var nok en av mine favoritter i 2008

    23) VERNON, FLORIDA vs. ASTROPIA
    Ingen sett, ingen poeng

    24) BATTLES WITHOUT HONOUR OR HUMANITY vs. THE MOTHER OF TEARS
    Hva er dette for noen filmer? Slutt nå. ingen poeng

    januar 6, 2009, kl. 08:53

  17. Neste runde kommer etter Schillers presentasjon på Macworld en gang (den er klokka 18.00).

    Endelig telling:

    17) AUSTIN POWERS: INTERNATIONAL MAN OF MYSTERY vs PAN´S LABYRINTH
    3-8

    18) THE HAUNTED PALACE vs. THE FRENCH CONNECTION
    2-7, dobbeltstemme fra Tor Andre

    19) KUNG FU PANDA vs. SWEENEY TODD: THE DEMON BARBER OF FLEET STREET
    5-8, dobbeltstemme fra Cap.

    20) LAND OF THE DEAD vs. THE HOLY MOUNTAIN
    7-4, Nesten dobbeltstemme fra Hjorthen. Klarere kan det ikke sies.

    21) DIREKTØREN FOR DET HELE vs. DIARY OF THE DEAD
    3-5

    22) THE KING OF KONG: A FISTFUL OF QUARTERS vs. LA DEN RÄTTE KOMMA INN
    5-6

    23) VERNON, FLORIDA vs. ASTROPIA
    3-3 Og Astropia må ut alt for tidlig siden jeg stemte på Vernon etter mye om og men. Marchus spesielt kommer til å sparke seg selv for dette ved en senere anledning.

    24) BATTLES WITHOUT HONOUR OR HUMANITY vs. THE MOTHER OF TEARS
    2-3

    januar 6, 2009, kl. 15:14

Legg igjen en kommentar

