Nå enda mer inkonsekvent

Fred Ut, Sønn: nå også i bokform! På tide å flekke kortet?

Her er den altså, summen av det jeg har bedrevet av kreativ skriving det siste tiåret, og det skuffer meg litt at den ikke ble tjukkere. Vitsen var altså ikke å arkivere hele Fred Ut, Sønn, men å plukke de tingene jeg selv var mest fornøyd med herfra og fra virksomheten min som låtskriver. Dette utgjorde omtrent 75 sider, så for å strekke det hele til en bok som var tykk nok til at jeg kunne bruke den som julepresang med god samvittighet ble jeg nødt til å ta med Rosebusk, novelleversjonen av en roman jeg begynte på i 2003.

Slik ser den ut:

Mesteparten av det som finnes i boka er tilgjengelig på nettet fra før. Det eneste du helt sikkert ikke kan finne hvis du leter er forordet, det skal jeg poste her i morgen, så hvis du ikke vil så trenger du selvfølgelig ikke. Her er det som ellers er med:

FILMANMELDELSER: Star Wars ep. III: Revenge of the Sith, Land of the Dead, Sympathy for Lady Vengeance, De Blinde Døde, The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, Brick, I heart Huckabees, Africa Addio, Shortbus, the Enigma of Kaspar Hauser, Black Friday, Suspiria, Vargtimmen og Battle Royale

ANDRE ARTIKLER: Om Mohammedkarikaturene, byfornyelse, Nick Cave, Pyotr Kuznetsov, Beijing-OL, Shigeru Myiamoto, En fin dag, Robert Mugabe, Engelsktentamen, Sex & Scheen og Døde Politikere

ENGELSKE TEKSTER: Summer´s Gone, Let´s get Married, Early Morning, Widower, the Finest Day of All (min favoritt, midnattspianisten øver på den om dagen), 21, Lament for Grandma, Up/Out, Last Blues, Stella Nova

NORSKE TEKSTER: TorDuMåTaPillaDi, Jeg fikk deg te å Grine i Går, Lykke på Reisa, Judas´Oratorium, Kråkene, Flaskemannen, Byen, Født i Går, Tingen

Jeg har allerede oppdaget et par småfeil, men jeg er ikke sikker på om jeg gidder rette på det. Feilene er ikke flere enn de må være, og hvis noen finner dem har de faktisk lest boka. Da kan de få lov til å klage på dem selv.

FRED UT, SØNN (SKRIVERIER I UTVALG) koster cirka 150.- inkludert shipping, men vil du ha den som PDF koster den bare tjue kroner eller så. Trykk på fisken for å kjøpe. Hvis du har lyst.


FISKEN

5 responses

  1. Sprekt prosjekt, tenkte sjølv å samle nokre av mine eigne favorittanmeldelsar i litt forseggjort PDF, men det blei med tanken – du har gått steget!

    juli 30, 2008, kl. 20:08

  2. Jeg hadde jo en god del andre ting liggende også, og har tenkt på dette lenge. Jeg kan jo ikke strikke, så dette er mitt forsøk på å ha en 8-10 julepresanger klare i Juli. Lulu er jo også veldig greit å bruke til sånt som dette. Hvis man først har PDF-en (eller en word-fil, de fikser resten) er det jo bare å bestemme format og layout på coveret og vips så har man en bok. Rart ikke alle bloggere gjør det, spør du meg.

    Men det vi egentlig burde gjøre er å lage en bok kalt FILMBLOGGERNE og få de 10-15 beste av oss til å legge i en (f.eks) 30-40 Anmeldelser hver. Putt dem alfabetisk og knabb litt info fra imdb og vips så har vi det beste filmoppslagsverket på norsk på en god del år…

    juli 30, 2008, kl. 20:55

  3. Jeg skal kjøpe denne når det begynner å normalisere seg på kontoen igjen etter ferien. Og jeg kjøper den med Filmbloggerne også når den er ferdig. Kjør på!

    Liten malurt: Vær obs på at det etter en stund kan dukke opp et krav fra Nasjonalbiblioteket om å sende inn plikteksemplarer av boka di. Åtte stykker vil de ha, men det går an å prute det ned til fire.

    juli 30, 2008, kl. 22:37

  4. Anne

    Da er det bare til å vente ti til femten dager på boka som sikkert vil gå inn i verdens litteraturhistorie som en klassiker!!!

    juli 31, 2008, kl. 09:54

  5. Hei, her er en av mine p-bøker gjennutgitt som e-bok. Jeg velger å la e-boka være gratis. Hvis den skaper nok interresse gjenutgir jeg (eller noen andre) den.

    Byen uten navn – eller hvordan lage verdens beste vafler…

    http://hossmann.wordpress.com/2008/07/15/byen-uten-navn-eller-
    hvordan-lage-verdens-beste-vafler/

    mvh Fredrik

    august 8, 2008, kl. 21:54

Legg igjen en kommentar

