Nå enda mer inkonsekvent

Jeg lurer på…

…om jeg skal legge ned. Men jeg tror ikke det. Men det er nok på tide å gjøre noe, tror jeg.

Det er stille her utenom Tordendom og Katakomber, og med noen hederlige unntak har de morsomste diskusjonene i filmbloggosfæren flyttet seg andre steder. De som vil lese nyheter har f.eks Rushprints blogg, de som trenger fornuftige jevnlige anmeldelser har Captain Charisma, Speilet og Filmdagbok, blant annet. De mer kameratslige interne filmdiskusjonene finner for det meste sted i Filmantrop-forumet.

Besøkstallene flater ut, kvaliteten på det jeg leverer like så, og en leken Golden Retriever, et etterhvert ganske så brukbart rockeband og periodevis tøffe tak på jobben spiser opp en god del av tiden til filmkikking. Etter nærmere 500 filmanmeldelser føler jeg at det skrivetekniske går litt trått også, det blir et pliktløp noen ganger. Men jeg har fortsatt behov for å skrive, og jeg har blitt avhengig av oppmerksomheten det gir, så det jeg ser for meg er følgende:

-Jeg skal fortsatt skrive om alle filmer jeg ser, men neppe så mye mer enn en setning, omtrent som i Dessuten-spalten. Får jeg lyst til å skrive lenger gjør jeg det, og jeg kommer fortsatt til å kverne ut skikkelig lange artikler en sjelden gang. Men fra nå blir det mindre om film her.

-Tordendom og Katakomber videreføres selvfølgelig. Vi må ha Tordendom i hvert fall i to år til, da har vi en kanon på 20 filmer alle må se før de dauer.

-Jeg forbeholder meg retten til å skrive om hva jeg vil, og stadig oftere betyr det andre ting enn film. Musikk, Nintendo, Politikk, Scheen, Satire, Tegneserier, de forskjellige kunstneriske bruduljene mine, hvor dyrt det er å ta bussen til Porsgrunn og diverse anekdoter enten de er hjemmesnekret eller hentet fra verdensveven fortjener plass. Ser for meg at innholdet vil ende opp et sted mellom «gamle» FUS, the Cortex Feed og Hjorthen, men med styggere layout, dårligere humor og mer galle. Vi får se.

-I samme slengen flytter jeg nok til wordpress, alle andre gjør visst det.

-Hvis jeg ikke klarer å opprettholde en brukbar oppdateringsfrekvens søker jeg heller jobb hos filmantrop og/eller fylleangst. Filmantrop sover jo som kjent, og Marchus er i ferd med å pådra seg mindre fritid, tipper jeg.

Det er slik jeg ser for meg ting i øyeblikket. Tilbakemeldinger mottas med takk.

Skulle det bli hylekor og ramaskrik skal jeg heller forsøke å fortsette som før, men jeg tror Fred Ut, Sønn kan bli bedre av disse forandringene, så da må det hyles skikkelig.

Det blir stille her til over påske mens jeg forsøker å bli kvitt noen gjenstridige rettebunker. Vi sees her eller et annet sted om en liten stund. Tusen takk for oppmerksomheten så langt.

7 responses

  1. Hjorthen

    Du må for guds skyld ikke legge ned, da blir jeg ordentlig lei meg enda så teit det høres ut. Og ikke slutt å skriv om film heller, Fred Ut er en evig inspirasjonskilde til å bevege seg utenfor de opptråkkede løypene til Hollywod og dem som tar seg av filmdistribusjonen til Norge.

    Men utvid gjerne butikken til å gjelde også andre ting. Skriv om det du til enhver tid måtte ha lyst (og tid) til å skrive om. Det tror jeg faktisk kan bli riktig så bra.

    Ja, jeg gleder meg faktisk allerede. God påske forresten!

    (Det gjelder deg også Fru Ut!)

    mars 16, 2008, kl. 19:45

  2. Iversen

    1. Jeg liker deg best på egen blogg.

    2. …men om du skal flytte er det plass hos meg og.

    mars 16, 2008, kl. 19:47

  3. Dette har jeg troa på, Fred!

    mars 17, 2008, kl. 22:09

  4. Blir bra dette her!

    mars 18, 2008, kl. 11:30

  5. Her var det jo kjekt!

    mars 18, 2008, kl. 16:30

  6. Karl Ruben

    Underskriver Hjorthens innlegg – skriv om det du vil, men for jøsses skyld: skriv. Ordene dine gjør internettet til et bedre sted å være.

    mars 20, 2008, kl. 04:38

  7. Litt seint, men bedre enn ingenting kommer jeg hoppende. Tenkte å skrive NEEEEI ikke legg ned. Selv om du hadde blitt godt motatt på fylleangst (og hevet inte..intlle…itne… glupheten og rettskrivinga), så er jeg glad for at du skriver videre her. Hvis du ønsker å skrive noe dritt så kan du få en egen konto hos meg. Uansett, bra leggut på siden.

    mars 20, 2008, kl. 17:29

Legg igjen en kommentar

