Nå enda mer inkonsekvent

Åttendelsfinaler

41) Futurama: Bender´s Big Score vs. Kagemusha 7-7, men Futurama går videre på min dobbeltstemme til tross for en spennende finish.
42) Mary Poppins vs. Eklavya 8-4

43) Faster Pussycat vs Dynamite Warrior 10-1

44) Malteserfalken vs. Django 12-0!
Django får skikkelig fik.

45) The 9th Configuration vs. Murderball 3-8

46) Blade Runner FC vs. Host 9-3 (trorjegdetvar. Hjemmeseier i hvert fall).

47) Fido vs. Control 8-7, til tross for heltemodig innsats fra Tor Andre. Får du plutselig lyst til å skrive litt står FU,S til din disposisjon! Men inntil du har ansiennitet som skribent får du bare to poeng. Sorry. Se Fido så skjønner du hvorfor.

48) Brick vs. Nemo
Husker ikke helt poengene, men Brick vant klart, ganske overraskende.

så videre til åttendelsfinalene. Kjører åtte kamper denne gangen også, og sparer en runde.

Åttendelsfinaler

49) Mary Poppins vs. Faster Pussycat! Kill! Kill!

Det er stadig morsomt å visualisere disse oppgjørene. Jeg stemmer på Tura Satana igjen. Men Ut junior stemmer på Mary Poppins i akkurat denne runden, siden han har vokst fra puppr.


50) The Hudsucker Proxy vs. Brick
Gjetter på at Norville Barnes tar denne. Han får i hvert fall min stemme.

51) Fido vs. Johnny Guitar

To av årets Outsidere møtes, og stemmen min går til Fido.

52) The Maltese Falcon vs. Pan´s Labyrinth

Spennende. Hadde akkurat et fint gjensyn med Del Toros film, men Malteserfalken er en av de filmene jeg har operert inn i ryggmargen.

53) Hot Fuzz vs. Blade Runner (the final cut)
Joho! Slike oppgjør er Domen laget for. Tror det er Vangelis som til slutt gir meg mest lyst til å stemme Blade Runner. Håper begge vinner.

53) Suspiria vs Exiled

Johnnie Tos film, den eneste (!!!) Hong Kong-filmen fra 2007 jeg virkelig likte blir endelig stoppet av Argentos hekser.

54) Murderball vs Futurama: Bender´s Big Score

Aldri har en direkte på DVD-film gått så langt i domen, og bare Grizzly Man har gått lenger av dokumentarfilmer. Hvem stopper her? Jeg tipper rugbygutta og stemmer Bender nok en gang.

55) El Topo vs. The Apartment
En skikkelig rysare. Endelig må jeg stemme mot Wilder.

Ikke bli uvenner nå da.

15 responses

  1. Jacob

    49) Mary Poppins vs. Faster Pussycat! Kill! Kill!
    Faster Pussycat Kill Kill ser jeg for meg er litt harry, egentlig? Mary Poppins er mer kitsch. Som trønder bør jeg vel gå for harry.

    50) The Hudsucker Proxy vs. Brick
    Hudsucker.

    51) Fido vs. Johnny Guitar
    Uff. Men så bra som Fido var ikke JG. Fido kan gjerne gå inn i de evige tordendomer for min del.

    52) The Maltese Falcon vs. Pan´s Labyrinth
    Pan’s huskes ikke om 40-50 år.

    53) Hot Fuzz vs. Blade Runner (the final cut)
    Litt for tidlig dette oppgjøret, men dessverre må jeg stemme Blade Runner her.

    53) Suspiria vs Exiled
    Hahaha. Stemmer på Exiled usett.

    54) Murderball vs Futurama: Bender´s Big Score
    Murderball.

    55) El Topo vs. The Apartment
    The Apartment.

    januar 15, 2008, kl. 17:59

  2. trondjo

    49. Faster Pussycat! Kill Kill!

    50. The Hudsucker Proxy

    51. Fido (jeg bør visst se denne?)

    52. The Maltese Falcon

    53. Blade Runner (the final cut)

    53. Suspiria

    54. Futurama

    55. El Topo

    januar 15, 2008, kl. 18:07

  3. Marchus

    Og fra meg

    49 Faster Pussycat! Kill! Kill!
    50 The Hudsucker Proxy
    51 Nope
    52 Pan´s Labyrinth
    53 Blade Runner (the final cut)
    54 Suspiria
    55 Futurama: Bender´s Big Score
    56 Nope

    Skål

    januar 15, 2008, kl. 19:03

  4. Fru Ut

    49) Mary Poppins
    50) Brick
    51) Johnnys guitar usett. Har mer lyst til å se den enn Fido.
    52) Pan
    53) Suspiria
    54) Murder ball
    55) The apartment usett

    januar 15, 2008, kl. 19:56

  5. Fru Ut

    oops… Dette gikk visst litt for fort!
    Stemme til Hot Fuzz også!

    januar 15, 2008, kl. 19:58

  6. Asbjørn

    Ser ut til å ha gått litt fort i svingane med kampnummera?

    49) Mary Poppins.
    50) Brick. På tide med eit gjensyn.
    51) Johnny Guitar.
    52) The Maltese Falcon.
    53) Hot Fuzz. Meir gøy, men eit gjensyn med BR kunne kanskje skapt andre meiningar.
    54) Suspiria. Kan hende den er oppskrytt, men det er utvilsomt ein god film, langt betre enn Exiled.
    55) Futurama.
    56) The Apartment.

    januar 15, 2008, kl. 20:11

  7. Iversen

    49) Mary Poppins vs. Faster Pussycat! Kill! Kill!
    Pusekattene.

    50) The Hudsucker Proxy vs. Brick
    Brick.

    51) Fido vs. Johnny Guitar
    Fido.

    52) The Maltese Falcon vs. Pan´s Labyrinth
    Greit, Malteserfalken er en knallfilm, men jeg stemmer på Pan likevel.

    53) Hot Fuzz vs. Blade Runner (the final cut)
    Hot Fuzz. Nå må folk snart komme ut av den forbanna Brade Runner-psykosen.

    53) Suspiria vs Exiled
    Suspiria.

    54) Murderball vs Futurama: Bender´s Big Score
    Bender.

    55) El Topo vs. The Apartment
    Apartment.

    januar 15, 2008, kl. 21:02

  8. Captain Charisma

    51. Fido
    52. Pan’s
    53. Hot Fuzz
    54. Exiled

    januar 16, 2008, kl. 11:32

  9. Hjorthen

    Okay, jeg kjører på. Samma hvem jeg støter på.

    49: Stemmer på Faster Pussycat, Kill Kill. Fordi man aldri vokser fra pupper.

    50: Hipp som happ i et oppgjør der jeg kun har marginal kjennskap til kandidatene. Men gir min stemme til Hudsucker Proxy på bakgrunn av bakmennenes CV.

    51: Fido høres kanllkul ut, og jeg har veldig lyst til å se den, men jeg må nok stemme på Nicholas Ray og Johnny Guitar her altså. Er det en kommentar til McCarthyismen? Er det et innlegg i kjønnskampen? Er det en kritikk av verdensbankens innsats for de fattige landene i verden? Hvem bryr seg så lenge man kan se kvinner med seksløpere på hofta i duell!

    52: Udødelig klassiker mot nyere opphausset og potensiell klassiker? Sånne oppgjør er jo alltid vriene da. Jeg gir min stemme til Pan under tvil, og bare fordi jeg er litt sugen på å se den en gang til ganske snart etter at den ble slaktet så innmari av Anja her forleden.

    53: Her må det bli stemme til Blade Runner, jeg syntes Fuzz var ørlite grann oppskrytt, og selv om jeg innser at opplevelsen nok ble ødelagt av forventningene på forhånd så har jeg en mer positiv filmopplevelse å se tilbake til med Blade Runner. Selv om jeg ikke har fått sett den nyeste versjonen da.

    54: Går for argumentet til hvem det nå var som mente at Futurama var best som halvtimes episoder og gjetter på at det holder vann. Stemmer derfor på Morderball.

    55: Her må jeg gå for El Topo gitt, uuten nærmere begrunnelse. Den høres bare kulere ut!

    januar 16, 2008, kl. 19:11

  10. Hjorthen

    Oy, det var visst to kamper med nummer 53… i den andre kamp nummer 53 gir jeg en soleklar stemme til den ypperlige drømmeaktige skrekkfilmen Suspiria. Finnes ikke maken!

    januar 16, 2008, kl. 19:13

  11. The Evjens

    49) heheheh…her må jeg bare vele Faster Pussycat!

    50) Pass.

    51) Fido. Kun pga navnet.

    52) The Maltese Falcon

    53) Blade Runner

    53) Pass

    54) Murderball. Høres morsom ut.

    55) The Apartment.

    januar 17, 2008, kl. 08:05

  12. Fred Ut

    Ny post sånn cirka i kveld, tror jeg kanskje. Eller i morgen, vi får se. Kan hende den uansett blir Tordendomløs.

    49)Poppins vs. Pussycat 2-9
    Kan noen stoppe pusekattene?

    50)Hudsucker vs. Brick 6-3
    Tendensen er klar her også.

    51)Fido vs. Johnny 7-4. På grunn av navnet er en grunn som gir bonuspoeng. Har mest lyst til å se X akkurat nå gir ikke, siden det er et av premissene i utgangspunktet. I tilfelle dere lurer…

    52) Falcon vs. Pan 6-5 og fortsatt åpent.

    53) Hot Fuzz vs. Blade Runner 6-7, og veldig spennende.

    54) Suspiria vs. Exiled 8-3

    55) Murderball vs. Futurama 5-5 , Futurama leder på dobbeltstemme akkurat nå.

    56) El Topo vs. Apartment 3-5, og Jodorowskyfansen er ikke så aktiv som jeg håpet på.

    januar 17, 2008, kl. 09:39

  13. Gunnar

    Aaaargh! Falt visst ut litt her, men siden Fred Ut har bursdag i dag så hopper jeg inn i leken igjen.

    49. Hjorthens argumentasjon er så godt at jeg ikke klarer å la være: Man vokser aldri fra pupper (eller puppr da…)

    50. Ojojoj! Dette er en av de vanskeligste denne rundene. Stemmer Hudsucker fordi det er så lenge siden jeg så den, og fordi jeg sovna i en armkrok forrige gang jeg så Brick.

    51. Johnny Guitar er vel en klassiker? Tviler på at Fido blir det, og så har jeg fortsatt lyst til å se gitar-filmen.

    52. Film Noir danker lett ut ansiktsknuseren.

    53. Den ALLER vanskeligste her… Tror jeg må stemme Hot Fuzz fordi jeg har litt lyst til å se den nå, og fordi jeg nettopp så Blade Runner. Kunne egentlig vært det samme her, men nå blir kampen litt mer spennende eller?

    54. Blank.

    55. Har aldri vært noen Futurama-fan og tror ikke jeg skal begynne med en film for å bli det heller. Murderball er en ordentlig grom doku derimot.

    56. El Topo er så ute at jeg er nødt til å stemme den.

    januar 18, 2008, kl. 09:54

  14. sharkbait

    49) Poppins på walkover, rett og slett.
    50) The Hudsucker Proxy. Brick er en noir-lyssatt navle.
    51) Fido på zombiewalkover!
    52) Pan’s Labyrinth har ingenting som kan konkurrere med en slesk Peter Lorre. Poeng til Malteserfalken.
    53) Å helsike, denne var slem! Men jeg må nok gi poeng til replikantene til syvende og sist. Blade Runner er tross alt hakket mer legendarisk enn Hot Fuzz.
    53) Exiled på walkover, selv om jeg ikke er allverdens begeistret for den.
    54) Denne må gå til gutta i rullestol. Murderball! Murderball!
    55) Har har jeg nok ikke noe stort problem med å gi poenget til The Apartment.

    januar 19, 2008, kl. 17:28

  15. Fred Ut

    Endelig telling:

    49) Mary Poppins vs. Faster Pussycat 2-11

    50) The Hudsucker Proxy vs. Brick 10-3. Ingen semi på Brick i år heller.

    51) Fido vs. Johnny Guitar 8-6. Fido subber videre, og har fått noen nye fans den siste uka siden flere har sett den. Med flaks i trekningen kan den gå til de Tordendomens evige jaktmarker, det vil i så fall være den største skrellen i Domens historie.

    52) Maltese Falcon vs. Pan´s Labyrinth 9-5. Falken vaklet litt i innledninen men ser mer og mer solid ut.

    53) Hot Fuzz vs. Blade RUnner 8-9

    54) Suspiria vs. Exiled 8-4

    55) Murderball vs. Benders Last Stand 7-5, imponerende innsats fra rullestolgærningene.

    56) El Topo vs. Apartment 4-6. Apartment er enda en klassiker som kreket seg videre i starten for så å komme utover i turneringen.

    januar 20, 2008, kl. 18:16

Legg igjen en kommentar

