Nå enda mer inkonsekvent

Jeg rekker jo ikke se på film når jeg må trekke hele tiden…

…og nå tror jeg ikke jeg kommer lenger på Guitar Hero heller (Cult of Personality på Hard markerer en foreløpig stopp). Her er uansett resultatet fra siste del av første runde.

25) Running on Karma taper 4-12 for CONTROL

26) 7-4 til KAGEMUSHA over Gus & Dolls

27) 13-5 til SUSPIRIA over Faust.

28) 13-3 og Cyborgen gruses fullstendig av FASTER PUSSYCAT! KILL! KILL!

29) 10-5 og grei match for BLADE RUNNER (final cut) over Rescue Dawn, og dermed er vel Werner ute til tross for mange deltakerfilmer i år også.

30) 2-7 og seier til VARGTIMMEN over nok en bollywoodfilm.

31)15-1 og knockoutseier til OPPDRAG NEMO i bataljen mot Sword Bearer.

32) 5-7 og hårfin seier til THE NINTH CONFIGURATION over Shortbus.
________________________

Andre Runde – del en (av to)
Nå begynner det å dra seg til, med enkelte oppgjør som kan være smertefulle for noen. Men det er vel ikke før i sekstendelene det blir skikkelig blodig.

33) MAD DOG AND GLORY vs. SUSPIRIA
Argentos film splitter folket, og kan fort få litt trøbbel her. Min stemme går helt klart til Argento nok en gang.

34) CHILDREN OF MEN vs. THE APARTMENT
Vanskelig trekning for Billy Wilders film, som slet mot Leone i forrige runde. Jeg trodde Apartment var en sånn film som ingen stemte mot,(omtrent som Sunset Blvd. i fjor), ikke jeg i denne omgang i hvert fall.

35) BLACK FRIDAY vs. THE HUDSUCKER PROXY
To flotte filmer, men bare en av dem har replikken: «Only a numbscull thinks he knows things about things he knows nothing about.»

36) JOHNNY GUITAR vs. KABUL EXPRESS
Veldig vanskelig og åpent oppgjør, men jeg sender en stemme til Kabul, som jeg så tre ganger i 2007. Johnny er en av mange filmer i årets Dom som ganske sikkert skal sees om igjen med Fru Ut i 08 (se også Black Friday, the Apartment, Pan´s Labyrinth, Vargtimmen, Rescue Dawn, Exiled m.m.)

37) VARGTIMMEN vs. EL TOPO
To filmer som slo ned i meg som lynet og øyeblikkelig tok plass blant favorittene mine. Stemmer blankt her, tror jeg nesten. Begge er viktige, begge er underholdende, og jeg har tenkt flere ganger på å se begge om igjen allerede.

38) PAN´S LABYRINTH vs. ZOMBI (aka Dawn of the Dead – Argento´s cut)
Noen mener Argento kutter all mening ut av Dawn, jeg mener denne versjonen har sin egen heftig bankende puls selv om jeg egentlig ønsker meg en versjon av Dawn som rett og slett aldri tar slutt. Nydelige Pan får ingen stemmer her, det er en todimensjonal tullefilm i forhold til Dawn, uansett klipp.

39) STARDUST vs. HOT FUZZ
Kremunderholdning med engelsk opphav begge to, men Hot Fuzz banker rett og slett livskiten ut av en ørlitegrann skuffende (og avskoget) Gaiman-filmatisering.

40) MARIE ANTOINETTE vs. EXILED
Det fins mange stilfulle gangsterdramaer fra Hong Kong (selv om få er like sjarmerende), men bare ett periodedrama der ungdommen overtar Versaille med I want Candy på soundtracket og rosa sneakers i skohylla.

16 responses

  1. Iversen

    33) MAD DOG AND GLORY vs. SUSPIRIA
    Mad dog & Glory. Lett.

    34) CHILDREN OF MEN vs. THE APARTMENT
    The apartment.

    35) BLACK FRIDAY vs. THE HUDSUCKER PROXY
    Hudsucker proxy.

    36) JOHNNY GUITAR vs. KABUL EXPRESS
    Kabul (Johnny Guitar har jeg ikke sett).

    37) VARGTIMMEN vs. EL TOPO
    El Topo

    38) PAN´S LABYRINTH vs. ZOMBI
    Pan.

    39) STARDUST vs. HOT FUZZ
    Fuzz.

    40) MARIE ANTOINETTE vs. EXILED
    Har ikke sett Exiled, men har INGEN problemer med å stemme på den likevel.

    januar 9, 2008, kl. 20:02

  2. Fru Ut

    Jippi, jeg rakk å stemme først!

    33) Denne var faktisk vanskelig… Tror faktisk jeg skal overraske min kjære husbond og stemme på Suspiria. Den er mye mer blodig enn jeg vanligvis liker, men den har likevel noe ved seg som fascinerer meg. Det er noe med stemningen, filmingen kombinert med musikken.

    Iversen, ass!! Nå var jeg ikke først likevel… Ja, ja, når jeg skriver så sakte så…

    Neste…

    34)Children of men, har ikke sett leiligheten…

    35)Gøy med rockeringer! Må få sett den om igjen snart, alt for lenge siden sist!

    36) Har ikke sett Johnny Guitar, så stemmen går til Kabul.

    37) Her har jeg ikke sett noen av dem, så da må jeg gå for den jeg har mest lyst til å se nå: Vargtimmen.

    38) Stemmer nok en gang mot zombiene!

    39) Her gjør det ganske vondt å stemme mot Stardust siden boka var så bra, men må man så må man. HOT FUZZ!

    40) Denne var lett: Marie Antoinette. Fordi den fikk meg i godt humør:)

    Sånn. Ferdig.

    januar 9, 2008, kl. 20:12

  3. Fred Ut

    Jammen var du det!

    januar 9, 2008, kl. 20:13

  4. Jacob

    Så nå har vi vært i gjennom alle? Merker at jeg syns det er få filmer med i år som fortjener evig tordendomstatus. Surmaget som jeg er.

    33) Tror Suspiria er mer min film, selv om det er den andre jeg har sett. Forza Rosso.

    34) The Apartment er bedre.

    35) The Hudsucker Proxy er en fin screwballkomedie.

    36) Johnny Guitar, walkover så klart.

    37) Aner ikke, men går for Vargtimmen.

    38) Stemte entusiastisk på Dawn i forrige runde, men ettersom feks Nils sier at dette bare er en musikkvideo eller noe stemmer jeg på Pan’s.

    39) Hmm. Kommer nok til å kjøpe Hot Fuzz på DVD, har bar eikek blitt ennå. Den andre er raskt glemt.

    40) Ikke sett Exiled…. den høres tøffest ut.

    januar 9, 2008, kl. 20:17

  5. Fred Ut

    Hm…hvem ville jeg stolt på…en som lar deg låne sofaen sin eller en som liker å vise fram bilder av Rune Rudberg med en blå dildo opp i rompa…

    januar 9, 2008, kl. 20:20

  6. Jacob

    Oj. Ojoj.

    Og man kunne vel ikke gjøre om stemmer heller? Går Dawn ut mot 1 stemme nå så har jeg gjort det.

    januar 9, 2008, kl. 20:23

  7. Hjorthen

    Det blir vanskeligere ja?

    33: Suspiria. Lett. Det er noe med stemningen der som er helt unikt synes jeg.

    34: Ikke sett noen av disse dessverre, men tror faktisk jeg går mot strømmen og velger Children of Men. Ser uansett ut til at The Apartment vinner lett her.

    35: Ikke sett noen av dem, men etter at jeg ble tvunget til å kjøre research i forrige runde er jeg faktisk mest sugen på Black Friday. Fred Williamson eller ei. Men hva med Richard Roundtree, er ikke han med heller?

    36: Dagens vanskeligste? Men jeg går for Johnny Guitar jeg. Det er en nydelig «skeiv» western. Nå som Hillary er tilbake i førersetet i den amerikanske valgkampen så kan jo denne være en artig oppvarmer til neste runde med primærvalg?

    37: Heller ikke her kan jeg skyte av førtehåndskjennskap til filmene. Da må det bli El Topo på magefølelsen.

    38: Vanskelig igjen, men siden jeg aldri har overnattet på den sofaen stoler jeg på han med dildoen og stemmer på Pan. Siden jeg har sett den, og likt den, mens jeg altså ikke har sett Argentos versjon. Sorry Fred!

    39: Sett og likt begge. Likte Stardust best. Stemme til Gaiman alså. Herlig upretensiøs fantasysuppe som aldri finner på å ta seg selv særlig høytidelig. Ikke ligner den så voldsomt på The Princess Bride som folk vil ha det til heller, unntatt muligens litt i stemningen.

    40: Heller ikke her har jeg sett noen, og da blir det magefølelsen igjen: Exiled.

    januar 9, 2008, kl. 20:59

  8. Asbjørn

    33) SUSPIRIA. Den gav meg meir enn eg har på følelsen MD&G ville ha gjort.
    34) CHILDREN OF MEN. Eit hårstrå framfor, men eg vel å gå i mot Wilder her, sjølv om eg sikkert vil angre seinare.
    35) THE HUDSUCKER PROXY. Mest lyst å sjå.
    36) KABUL EXPRESS. Det Iversen sa.
    37) EL TOPO. Har mest lyst å sjå den.
    38) ZOMBI. Tvilsomt eg har sett denne versjonen, men likevel!
    39) HOT FUZZ. Var rett og slett skitmorsom.
    40) MARIE ANTOINETTE. Exiled var god, men ikkje SÅ god som MA.

    januar 9, 2008, kl. 21:03

  9. John Wayne

    33) MAD DOG AND GLORY – mener å huske den var bedre enn SUSPIRIA.
    34) CHILDREN OF MEN – fordi jeg kommer til å se den før jeg ser THE APARTMENT.
    35) THE HUDSUCKER PROXY – you know, for kids!
    36) JOHNNY GUITAR – man er da westernfantast!
    37) EL TOPO – se over.
    38) PAN’S LABYRINTH – fordi Nils sa ZOMBI var som en to timer lang trailer for DAWN OF THE DEAD.
    39) HOT FUZZ – fordi Simon Pegg er tøffere enn DeNiro.
    40) MARIE ANTOINETTE – Kirsten Dunst for president! Let ‘em eat cake!

    januar 9, 2008, kl. 21:20

  10. Sonja

    Jeg stemmer på Hot Fuzz!

    (og innser at jeg ser alt for lite film for tiden. OK, da jeg kan stemme på Pan’s Labyrinth, bare fordi jeg har sett den, liksom)

    januar 9, 2008, kl. 21:42

  11. trondjo

    33) SUSPIRIA. Rett og slett en mye bedre film.

    34) CHILDREN OF MEN. Har faktisk ikke sett The Apartment.

    35) THE HUDSOCKER PROXY. Coen vinner alltid.

    36) JOHNNY GUITAR. Kommentar overflødig.

    37) VARGTIMMEN. Hentet den i postkassa i dag.

    38) PAN’S LABYRINTH. Den er jo ganske fin.

    39) STARDUST. Har ikke sett Hot Fuzz, men eventyrfilmen var underholdende nok den.

    40) EXILED. Tipper den er mer severdig en gjespet til frøken Coppola.

    januar 9, 2008, kl. 22:27

  12. M@rqs

    Og her kommer han.

    33 SUSPIRIA
    34 THE APARTMENT (Regner med at dette er en helt annen Apartment enn jeg tenker på men stemmer på denne)
    35 THE HUDSUCKER PROXY
    36 KABUL EXPRESS
    37 Ingen sett
    38 Nekter å stemme på en av disse.
    39 Aaaaargg enda en begge er gode filmer, men HOT FUZZ vinner med bittelitt(Kanskje fordi at jeg ser Spaced mens jeg skriver dette)
    40 Ingen sett og vet ikke om jeg kommer til å gjøre det.

    Snodigt å se toad dama fra League of Gents som matrix snut i Spaced.

    januar 9, 2008, kl. 23:01

  13. Captain Charisma

    33. Suspiria
    34. Children Of Men
    38: Pan’s L
    39: Stardust
    40. Mannfolk-filmen Exiled. mmm Johnnie To.

    januar 10, 2008, kl. 10:38

  14. Bjørnar

    33: Mad Dog
    34: The Apartment
    35: The Hudsucker proxy
    36: Johnny
    37: Har mest lyst til å se El Topo
    38: Pans Labyrinth var vakker
    39: Hot Fuzz
    40: Liker ikke kostymedrama, så det må vel bli Exiled

    januar 10, 2008, kl. 11:43

  15. sharkbait

    33) Ikke sett noen av dem. Pass.
    34) En av Wilders beste mot en av fjorårets mest oppskrytte? Lett! Poeng til The Apartment.
    35) Jeg ga poenget mitt til Christian Slater istedet forrige gang, men denne gangen går The Hudsucker Proxy seirende ut av matchen.
    36) Ikke sett noen av dem. Pass.
    37) Her må det bli El Topo på walkover, gitt.
    38) Lett match til zombiene, dette. Pans labyrint holder ikke.
    39) Denne rundens tyngste valg, men i likhet med de fleste må jeg nok fordele poeng i landsbypolitiets favør.
    40) Jeg lar Marie Antoinette få spise kake, mens de litt skuffende Macao-gangsterne furter over et tapt poeng.

    januar 10, 2008, kl. 13:16

  16. Fred Ut

    Rakk ingen mellomtellinger denne gangen, så jeg har overhodet ingen oversikt. Nå skal vi se. Ny post kommer ikke før i morgen, så benkeslitere, hjemmesittere og prokrastinatører har fortsatt sjansen.

    33) MAD DOG AND GLORY vs. SUSPIRIA 2-9

    34) CHILDREN OF MEN vs. THE APARTMENT 7-7 så vidt jeg kom fram til, og Apartment klorer seg fast på min dobbeltstemme.

    35)BLACK FRIDAY vs. THE HUDSUCKER PROXY 1-12 Hjorten har ikke helt gitt opp håpet om slengbukser og høye afroer.

    36) JOHNNY GUITAR vs. KABUL EXPRESS 7-5 Johnny med et nødskrik, men Kabul Ex har noen fans som ikke har vært innpå, så det er vel ikke helt avgjort.

    37) VARGTIMMEN vs. EL TOPO 3-7
    Bergmann nedkjempes av sprut gale mexicanere.

    38) PAN´S LABYRINTH vs. ZOMBI 9-3
    Neineineinei. Pan sklir opp som en outsider til å gå hele veien, for det er sterk motstand som nedkjempes her. Pan mot Hot Fuzz i finalen?

    39) STARDUST vs. HOT FUZZ 4-14

    40) MARIE ANTOINETTE vs. EXILED 7-9
    Litt overrasket over denne. Marie ser ut til å ha klart flertall blant de som har sett begge.

    Okidoki, ny runde i morgen altså…siste sjanse nå.

    januar 11, 2008, kl. 17:20

Legg igjen en kommentar

