Nå enda mer inkonsekvent

Nypyntet og Fin

FILMER SETT SIDEN SIST:

Apocalypse Oz

Cineclash Films har tatt trenden med å blande filmtrailere til det ekstreme, og har simpelthen kastet manusene til the Wizard of Oz og Apokalypse Now i en blender. Dette har resultert i en teknisk slepen roadmovie på 25 minutter der Dorothy er halvt vietnamesisk og reiser opp the Yellow Road for å kverke The Wizard, som bor i Kansas. Filmskaperne har vært så snille å sende meg en DVD (Hvis du har flaks får du den gratis! Sjekk siden deres, der er det trailer også), og på coveret reklameres det med «Bonus! Now with 0% Original Dialogue!»

Jeg kan ikke min Wizard of Oz like godt som Apocalypse, men referansene er så mange (like mange visuelle som verbale, til og med musikken sampler originalsoundtrackene)at en drikkelek basert på dette ville sendt Keith Richards i koma. Filmen fargerikt, fartsfylt og overraskende velspilt, men storyen blir liksom litt borte i alt sammen. For fans av en eller begge filmene er dette et must, og det er jo betryggende å vite at når alle historier en gang er fortalt kan man bare begynne å blande to og to av dem.
__________________________________

OPPUSSING
Da har jeg flyttet litt på margene også, og da skulle nye FU,S være helt ferdig. Forandringene er stort sett bare estetiske (alt av lenker og ting ligger i bunnen), men jeg har tatt bort skriveinnbokstaverdriten fra kommentarfeltet og generelt bedret lesbarheten i (i hvert fall) Internet Explorer. Noe arkiv har jeg ikke laget nå heller, men søkefunksjonen ser ut til å ha blitt forbedret i nye blogger, så den gjør nytten.

Jeg er veldig fornøyd med hvordan ting ser ut, men si i fra hvis noe slår rart ut i en eller annen obskur nettleser, med høy oppløsning, hvis du bruker WAP eller hva det nå heter, eller leser FU,S på naboens PC med kikkert. På wii ser den ålreit ut, i hvert fall.

6 responses

  1. asbjørn

    Det var enkelt å lese no ja, ikkje at eg hadde problem før, men no er bokstavane store og fine og gode å lese. Iallfall i Opera på Windows XP.

    =)

    februar 2, 2007, kl. 17:13

  2. gbang

    hey! Nytt utseende gitt! Liker det hvite og rene uttrykket her, men personlig liker jeg vel helst at det er noe rundt tekstene også. Noe som rammer dem inn på et vis? En annen farge, eller rett og slett en god gammeldags sidebar er nok å foretrekke for min del, men det er flisespikkeri når tekstene er så gode.

    Bra du ikke gir opp, og gledelig at du fortsatt har lyst til å skrive sammen med oss. Vi jobber fortsatt med en god løsning, men lyset virker nærmere enn noen gang nå.

    februar 2, 2007, kl. 17:18

  3. Jacob

    Gratulerer! Rent og pent dette. Kan ellers berette om at du ikke er den eneste som sliter med skrivelysten, men da er det selvsagt hyggelig at gbang har sett lyset.

    februar 2, 2007, kl. 21:25

  4. Fred Ut

    Skrivelysten er grei, men jeg har slitt litt med å ha tid til å se nok film til å ha noe å skrive om i en periode. Men sånt går litt opp og ned; jeg har sett to filmer siden denn posten.

    Og så må du ikke glemme at Asjbørn har Tagget deg:
    http://filmdagbok.heavysheep.com/2007/01/31/10-tv-seriar-du-ma-sja-f%c3%b8r-du-dauer/

    februar 3, 2007, kl. 09:27

  5. Fred Ut

    Ops. Så at du sto over det er helt ålreit selvfølgelig. Mente ikke å mase.

    februar 3, 2007, kl. 16:55

  6. Fred Ut

    Jeg klarte ikke å la den være, så jeg gjorde om en hel del ting. Nå er jeg misfornøyd med det store tomrommet mellom headeren og første post, og skulle gjerne hatt litt mindre skrift i sidebaren (jeg innså at det ble litt tomt bortpå der).

    februar 4, 2007, kl. 08:18

Legg igjen en kommentar

