Nå enda mer inkonsekvent

Andre Runde begynner

FILMER SETT SIDEN SIST: Nysgjerrige Nils igjen. Hvis Nils J. Nesse noen gang skal skifte stil kan han jo få noen ideer fra denne kosefilmen, som overraskende nok ser ut til å være den beste tegnefilmen på den vestlige halvkule i 2006 som ikke inneholder heroinavhengige elefanter.

men nok om det.

Hva er dette? Se her.

Resultater fra siste del av første runde. De gamle ble eldst til slutt, stort sett.

25 White Zombie/Miller’s Crossing 0-11
Hadde vært moro hvis denne gikk hele veiem

26 Heathers/The Merchant of Venice 6-3
How very.

27 Stagefright/Drop Dead Gorgeous 5-3
Hitch tok siste stikk.

28 Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan/Sunset Boulevard 5-5
Hadde ikke lyst til å stemme på denne, men min doble går til Sunset Blv. Jacob har lidd nok i årets tordendom allerede, og det er jo tross alt riktig at fru Swanson får nærbildet sitt.

29 Hustle & Flow/Attack the Gas Station 7-3
Katakombefilmene faller som fluer.

30 Yaji & Kita, the Midnight Pilgrims/Rang de Basanti 2-1
Knepen seier i den kanskje aller mest obskure kampen i Tordendomens historie

31 Serenity/His Girl Friday 6-5
«I don’t care, I’m still free, you can’t take the sky from me…»

32 Fearless/The Bride of Frankenstein 7-4
Jet Li tar denne ganske lett, overraskende nok.

ANDRE RUNDE – Del 1
Nå har vi fått luket bort halve feltet, så nå drar det seg til. Likevel ble det færre skikkelig hjerteskjærende bataljer enn jeg hadde regnet med. Men et par sved jo som vanlig.

33 Kahbi Alvina Na Kehna/The Boston Strangler
Vanskelig.

34 The Rising/The Two Towers
Her blir det vel ikke Bollywoodseier, eller?

35 Serenity/Heathers
Noen kommer vel til å slite en del med denne…

36 My Neighbour Totoro/Fearless

…eller med denne.

37 The Departed/Miller’s Crossing

Hvordan liker du gjengsterne dine?

38 Yaji & Kita, the Midnight Pilgrims/Oldboy
Dette blir ordentlig grisete, innbiller jeg meg.

39 Hustle & Flow/The Banquet
Her har vel halliken god mulighet.

40 Perhaps Love/The Beast from Yucca Flats
Tor er heldig med trekningen, og skal kunne bekjempe de syngende kineserne.

Ny runde på mandag kveld, i hvert fall ikke før. Jeg lover. Helt sant.

17 responses

  1. Fred Ut

    33 Kahbi Alvina Na Kehna/The Boston Strangler
    Stemmer taktisk på KANK i håp om få en inder videre inn i sekstendelsfinalene.

    34 The Rising/The Two Towers
    For her må jeg motvillig stemme hobbit.

    35 Serenity/Heathers
    Har som sagt sett Heathers to ganger i år, og jeg synes den har tapt seg litt. Serenity så jeg tre ganger, den blir bare bedre.

    36 My Neighbour Totoro/Fearless
    Totoro bamsekoser Jet Li i stykker.

    37 The Departed/Miller’s Crossing
    The Departed kan bli en favoritt, men den må sees mange ganger før jeg kan rangere den i samme klasse som Miller’s Crossing.

    38 Yaji & Kita, the Midnight Pilgrims/Oldboy
    Oldboy er rett og slett bedre, om enn ikke fullt så morsom.

    39 Hustle & Flow/The Banquet
    Her klarer jeg ikke å bestemme meg. Pass.

    40 Perhaps Love/The Beast from Yucca Flats
    Ombestemmer meg i siste liten og stemmer på beistet fra Yucca, siden jeg har mer lyst til å se den akkurat nå.

    januar 6, 2007, kl. 11:04

  2. asbjørn

    33 – The Boston Strangler. God film som fortenar å gå vidare. Den andre er usett.

    34 – The Two Towers. Uansett kor god The Rising var, så blir det LOTR her altså.

    35 – Serenity. Sprøtt westerneventyr i rommet blir det her. Likevel om valet var vanskeleg.

    36 – Fearless. Er redd den usette tegnefilmen vil gå av med seieren, så eg støttar Jet Li.

    37 – The Departed. Fortsatt usett, men har ein veldig sterk følelse over at den er betre enn Miller’s Crossing.

    38 – Oldboy. Gamlingen fortenar å henge med ei stund til, han satt tross alt 15 år (+-) i ‘fengsel’.

    39 – Hustle & Flow. Har nyleg sett The Banquet, og hadde trekt stemma frå forrige runde om mogleg. H&F banquar Banquet ned i støvlane.

    40 – Pass på denne.

    januar 6, 2007, kl. 11:05

  3. Gunnar

    Nå begynner det å bli moro her!

    33. Pass
    34. Jeg vil ikke se noen Bollywoodfilm videre egentlig, så Jacksons eventyr får stemmen på bakgrunn av mine fordommer.
    35. Vanskelig, men jeg tror nok jeg vil se Serenity flere ganger enn Heathers. Men det er to dialogsterke filmer.
    36. Jaja, en usett Ghibli-film burde egentlig fått min stemme i alle rundene, men jeg holder Jet Li som en sterk outsider her. Liker outsidere så Fearless får min stemme. Dessuten slo vel Totoro ut DD?
    37. Her må jeg egentlig passe…
    38. Oldboy har vel egentlig ikke fått skikkelig vrien motstand ennå? Stemmer den videre for det.
    39. Hustle & Flow er vel en av de få filmene jeg setter veldig veldig høyt som har en mulighet her. Den får min stemme.
    40. Beistet Tor Johnson valser videre med en stemme fra meg.

    januar 6, 2007, kl. 11:45

  4. Jacob

    Først: «Jacob har lidd nok…» LOL. Tusen takk, Thomas.

    33. Jeg har jo altså ikke sett noen av disse, men jeg tillater meg å stemme likevel. Innbiller meg at The Boston Strangler er mer for meg.

    34. The Two Towers, den skal jeg snart se på nytt.

    35. Selv om Serenity slo ut min kjære HGF, bærer jeg ikke nag lenge. Serenity!

    36. Totoro – ingen tvil for meg.

    37. Miller’s Crossing, basert på at jeg mener Scorcese generelt var bedre før og kunne spart seg denne.

    38. Oldboy er tøff, tviler på at den andre er like tøff.

    39. Hmm. Aner ikke egentlig. Kan jeg stemme Hustle & Flow da tro? Nei forresten, Zhang Ziyi er for pen. The Banquet.

    40. Hysterisk morsomt at Tor Johnson i det hele tatt er videre til runde 2. Stemmer på han, og håper dette går langt.

    januar 6, 2007, kl. 12:57

  5. Hjorthen

    Er vi i gang igjen?

    33) Kabba-Boston

    Ikke sett Kabba, går for krølltissen denne gangen også.

    34) Rising-Tårna

    Tårna er vel filmen hvor manusforfatterene har tatt Faramir, vasket ham på nitti grader, hengt ham ute til tørk, glemt å ta ham inn når det begynte å regne, og latt ham henge der til han ble forvandlet til noe fullstendig ugjenkjennelig. Etterpå sitter det forferdelige mennesket på kommentarsporet og hevder at de her faktisk har FORBEDRET TOLKIEN! Død og pine, jeg stemmer på en usett Rising.

    35) Serenity-Heathers

    Går glatt for Serenity

    36) Totoro-Fearless

    Jeg har ikke sett noen av dem, men sjanset på at min nabo Totoro sørger for at Jet Li får jetlag. Bamsestemme!

    37) Departed-Millers

    Vanskelig. Jeg har som nevnt en følelse av at Millers er litt oppskrytt, mens jeg likte Departed ganske godt. Jeg tror at Millers vinner, menjeg gir min stemme til Gangster Jack. Under tvil.

    38) Yaji-Oldboy

    Oldboy vinner over alt jeg ikke har sett ihvertfall. Så mye er sikkert.

    39) Hustle-Banquet

    Har ikke sett Hustle så da blir det Bankett i dag også.

    40) Perhaps-Beast

    Syngende kinesere høres ikke umiddelbart lovende ut. Stemme til Yucca.

    januar 6, 2007, kl. 14:57

  6. Tor Andre

    33) Jeg satte nettopp KANK opp på min årsbeste-liste, så her er det liten tvil.

    34) Er litt lunken til begge filmene, men Two Towers vinner. Neste runde skal det mye til for at jeg bidrar til at del to i triologien går videre.

    35) Serenity. Hva har jeg sagt tidligere om religion og Joss Whedon?

    36) Har sett Fearless og den er verdt å satse på.

    37) Uten tvil Millers Crossing. Virkelig inspirert trekning, for øvrig.

    38) Oldboy slår det meste.

    39) Banquet kan sikkert være bra, men Hustle and flow var på topplisten min for 2006.

    40) Tror løpet begynner å bli kjørt for musikaler, dessverre, men jeg er sta og stemmer på Perhaps Love igjen.

    januar 6, 2007, kl. 15:59

  7. Gunnar

    Hva er egentlig denne dissingen av To tårn basert på? Jeg synes personlig den er den beste i trilogien og med den desidert største og beste kampscenen. Den morsomste er den også. mens Ringens brorskap bare er en endeløs samtale mellom alle karakterene, og siste del er en ganske kjedelig affære er da del to både spennende og morsom. Folk slenger rundt seg om at det er et dårlig manus og Jackson & co har gjort for mange ufordelaktige valg osv… Jeg skjønner det ikke. Ble absolutt mest underholdt av To tårn, og tror til og med det er den delen jeg fant mest fornøyelig i bokform også. SÅ det så!

    januar 6, 2007, kl. 17:19

  8. Fru Ut

    33) Har fortsatt ikke sett Kveleren, så jeg går for Bollywood. Var jo en bra film også, da!

    34) Tror jeg skal gå for Two Towers her. Men det er et vanskelig valg…

    35)Serenity. Får litt støtte av serien her.

    36) Ingen tvil. Totoro!

    37) Denne var forferdelig ekkel…
    Men jeg tror nok Millers Crossing tåler flest gjensyn.

    38) Stemmer på Yaji & Kita. Likte den i grunn godt:)

    39) halliken får stemmen min. Han var jo tross alt en stort sett hyggelig hallik…

    40) Tor er tøff, men han kommer nok ikke opp mot de syngende kineserne.

    januar 6, 2007, kl. 18:34

  9. Hjorthen

    Hehe, jeg må jo fortsette å disse Tårna helt til den blir stemt ut. Den er en blanding (i likhet med ROTK og King Kong) av flotte spektakulære scener og det reneste sludder, men i Tårna blir det litt i overkant mye sludder. Helm’s Deep er spektakulært, men varer for lenge. Entene er nevnt. Faramir er forandret til det ugjenkjennelige uten at det bidrar til historien på noe vis, og hva i all verden skal de til Osgilath å gjøre? Hvorfor lar han Sam og Frodo plutselig gå?

    ..og så overdriver jeg litt da naturligvis:-)

    januar 6, 2007, kl. 21:27

  10. Fred Ut

    Vil påpeke at langversjonen av To Tårn til en viss grad gjenoppretter Faramirs gode navn og rykte, men egentlig er jeg her for kveldens telling.

    33 Kahbi Alvina Na Kehna/The Boston Strangler 3-4, og da er det bare Anne som kan redde Shahrukh, Amitabh & Co, for flere av de som stemmer her har ikke sett KanK.

    34 The Rising/The Two Towers 1-6
    Selv om alle som har sett the Rising var litt usikre.

    35 Serenity/Heathers 7-0
    Alltid moro når klassikerene får en overhøvling/høvles over av nykommerne.

    36 My Neighbour Totoro/Fearless 4-3

    37 The Departed/Miller’s Crossing 2-4

    38 Yaji & Kita, the Midnight Pilgrims/Oldboy 1-6

    39 Hustle & Flow/The Banquet 4-2
    Prinsessa får dask av pimpen.

    40 Perhaps Love/The Beast from Yucca Flats 2-4
    Tor Johnson er i ferd med å bli årets helt i Tordendomen, men nå kan det vel ikke gå stort lenger?

    januar 6, 2007, kl. 22:57

  11. Iversen

    33 Kahbi Alvina Na Kehna/The Boston Strangler
    Boston Strangler, såklart.

    34 The Rising/The Two Towers
    The Two towers, såklart.

    35 Serenity/Heathers
    Serenity, såklart.

    36 My Neighbour Totoro/Fearless
    Fearless, såklart.

    37 The Departed/Miller’s Crossing
    Horebukk! Det blir Departed, men jeg liker det ikke….

    38 Yaji & Kita, the Midnight Pilgrims/Oldboy
    Oldboy, såklart.

    39 Hustle & Flow/The Banquet
    Hustle & Flow, såklart.

    40 Perhaps Love/The Beast from Yucca Flats
    Yucca Flats, såklart.

    januar 6, 2007, kl. 23:16

  12. Anonymous

    litt kjapt i år?

    33) KANK – Hadde håpet på Omkara…
    34) The Rising – Mangal, mangal, mangal… Vanskelig den der egentlig. har du filmmusikken thomas?
    35)Serenity – spacecowboys!
    36) Totoro – søt!
    37) Miller’s Crossing – nothing is what it seems…
    38) Oldvoy – føler fortsatt smerte når jeg tenker på den filmen, har prøvd å fortrenge den…
    39) The Banquet – Hustle var irriterede dårlig, musikken også.
    40) pass

    anne

    januar 7, 2007, kl. 09:55

  13. Anonymous

    Joda, Anne. Jeg har musikken til the Rising (og tll Omkara, Lagaan, Rang de Basanti og Paheli. Ingen andre sjangre fikk mer spilletid på CD-spillern i fjor).

    -Fred Ut fra wiien

    januar 7, 2007, kl. 10:24

  14. Nils

    33 pass
    34 pass
    35 Heathers. Jeg er ganske fornærmet over at Serenity vant over His Girl Friday, og vil ha den filmen vekk fortest mulig. Jeg har bare sett de første 10 minuttene av den, og jeg skal aldri se mer. Mens Heathers er jo kjempegøy.
    36 pass
    37 Vanskelig. Middels Scorsese mot middels Coen. Miller’s Crossing briljerer med en fantastisk John Turturro-rolle, The Departed med en fantastisk Jack Nicholson-rolle. Når det kommer til stykket liker jeg The Departed litt bedre, selv om jeg altså heller ville stemt på Miami Vice.
    38 Oldboy
    39 pass
    40 The Beast from Yucca Flats fordi den har finest cover.

    januar 7, 2007, kl. 20:15

  15. Nils

    Ja, jeg husker DEN ORIGINALE Nysgjerrige Nils gikk på barne-TV n¨år jeg var liten. Temalåten var: «Nils han er en svært nysgjerrig ape, Nils han følger med på alle ting som skjer.»

    januar 7, 2007, kl. 20:31

  16. M@rqs

    Her kommer lille marchus, tjolahopp, tjolahei osv.

    33. The boston strangler. Ikke fordi jeg har sett den, men den ligger i bunken over ting som skal sees.

    34. Jeg begynner å bli litt lei dette Ringnes kjerre greiene, men jeg kan ikke la være Two Towers Uno poeng

    35. Når en samtale går fra å ha sex til settningen: I’m not dying here, så kan det kun deles ut poeng til Serenity.

    36. Fearless tror jeg. Sliter litt her. Kommer kanskje tilbake

    37. Sorry Miller her blir det The departed.

    38. Oldboy, selv om jeg ikke ble så overbevist om den. Må kanskje se den en gang til i kveld.

    39. Disse har jeg ikke sett. Men Hustle & Flow står på lista, men ligger ikke i bunken ennå. Kanskje kjøpe den i kveld å legge den i bunken.

    40. The beast from Yucca Flats.

    Og der svinser Marchus ut igjen

    januar 8, 2007, kl. 11:21

  17. Fred Ut

    Endelig Telling (jepp, jeg jukser igjen, siden jeg er hjemme med småsjuk Ut Jr. og må poste før den søvnløse natta tar meg igjen):

    33 Kahbi Alvina Na Kehna/The Boston Strangler 4-5

    34 The Rising/The Two Towers 2-8
    Dermed er domen rensket for indere, men de har da virkelig slått fra seg i år?

    35 Serenity/Heathers 10-1
    Er det bare Fellowship som kan stoppe Serenity?

    36 My Neighbour Totoro/Fearless 5-5
    Totoro kjører en rope-a-dope og finter ut kungfumesteren i siste runde på dobbeltstemme.

    37 The Departed/Miller’s Crossing 5-5, Miller’s videre på dobbeltstemme.

    38 Yaji & Kita, the Midnight Pilgrims/Oldboy 1-10
    Marchus, minn meg på at vi må se Yaji&Kita sammen en gang, det er film for deg.

    39 Hustle & Flow/The Banquet 6(eller 5, litt usikker på om Marchus stemte på den eller ikke)-3
    Prinsessa blir solgt billig i en bakgate av lovende rapper.

    40 Perhaps Love/The Beast from Yucca Flats 2-7
    Tor!Tor!Tor!
    Tor Johnson er i ferd med å bli årets helt i Tordendomen, men nå kan det vel ikke gå stort lenger?

    januar 8, 2007, kl. 11:43

Legg igjen en kommentar

