Nå enda mer inkonsekvent

Truman Capote forsøkte å drepe PCen min!

FILMER SETT SIDEN SIST:

Capote

Capote ble en skikkelig nedtur. Jeg har akkurat skrevet en lang og ganske god analyse av hvorfor (og en serie unnskyldninger for manglende posting – jeg har faktisk bare sett en eneste film de siste tolv dagene), men da jeg skulle ta et skjermbilde syntes kopisperren på Capote-DVDen at den like gjerne kunne kræsje maskinen min. Men siste avsnitt så omtrent sånn ut:

Phillip Seymour Hoffman fortjente absolutt oscaren sin. Hele handlingen fortelles i ansiktet hans, ellers skjer det lite. Capote er for statisk til å være spennende, for kald til å være rørende, for avhengig av dialog til å være lyrisk og minst ti minutter for lang. Sjelden har en film jeg virkelig har gledet meg til å se gitt meg så lite.

Trailerpark


ERAGON

Fru Uts mest etterlengtede film i 2006 ser morsom ut, men for meg blir dette mest av alt en oppvarming til Temeraire.

300

Zack Snyder (som står bak den overraskende gode remaken av Dawn of the Dead og lukter på Watchmen) filmer 300 omtrent sånn Rodriguez filmet Sin City. Jeg gleder meg veldig. Dette blir en testosteronfest av de sjeldne.

APOCALYPTO
Mel «jeg haterbarejøderifylla» Gibsons nye film ser spennende ut. Mer action enn jeg hadde forventet.

CURSE OF THE GOLDEN FLOWER
Jada, jeg vet at jeg maste om denne forrige uke også, men denne kinesiske traileren har masse nytt. CotGF ser ut til å være like mye The Promise som Hero, men jeg liker begge, så det er greit.

DUNYAYI KURTARAN ADAMIN OGLU
The return of Tyrkisk Star Wars!

Nytt fra Katakombene

Bare to uker igjen nå, og bare en planleggingstur til lokalet gjenstår. Mange lurer på hvem som kommer og ikke, så her er de som er bekreftet per i dag: Asbjørn, Gbang, The Man with the Plan, Tor Andre, Anne, H@@kon, Tore, Inge, Lars Petter, Fru Ut og meg selv. Alle kan som kjent ha med seg en, og noen kommer nok til etterhvert (Razorhack fra Weird Stuff er sugen, Hjorthen har ikke helt gitt opp, Tante Ut kommer nok, de siste fikk invitasjon i forrige uke), men vi blir neppe mer enn tjue. Det er forsåvidt helt greit, men det er god plass, så send meg en mail på gigaloff(a)c2i.net hvis du ønsker deg en invitasjon.

Ellers kan du jo late som du kommer, og kjøpe en Offisiell Katakombene t-skjorte her.

3 responses

  1. gbang

    Helt enig om Capote. Fort glemt tror jeg, og mest fordi hele filmen er så fryktelig trygg og streit. Det er bare Hoffmann som er interessant, og jeg er veldig skuffet over at Catherine Keener ikke får en større plass. Filmen forsøker å være rørende, og gi et nyansert bilde av Capote, men ender vel mest opp med å handle om hvilken god skuespiller Hoffmann er.

    september 24, 2006, kl. 10:40

  2. ness

    Ser ut som The Return of Turkish Star Wars er litt meir påkosta enn den første 😀 Gledar meg til å få sett denne, men håpar ikkje det morsomme er forsvunne i og med at produksjonen ser ut til å vere meir profesjonell.

    Ser iallfall fram til å sjå denne.

    september 24, 2006, kl. 12:26

  3. Tor Andre

    Jeg tror jeg oftere skal la en film ligge noen dager før det blir blogget om den. Mange filmer som føles bra der og da, glir ut av bevisstheten ganske fort. Andre blir liggende å gnage lenge, selv om de ikke virket så tilfredsstillende når siste bilde tonet ut.

    september 24, 2006, kl. 13:29

Legg igjen en kommentar

