Nå enda mer inkonsekvent

En ukes reklamepause: Hvorfor jeg selger kroppen min til Yesasia.

Reiser straks på ferie, da passer det med en liten reklamepause. Slapp av, jeg skal ikke gjøre dette ofte.

Oppe til venstre har det dukket opp et reklamebanner for Yesasia, som for meg er den suverent beste nettbutikken på asiatisk film. De er pålitelige, billige, har stort utvalg, og kjapp leveringstid (en drøy uke, ofte gratis). Faste lesere har hørt meg pimpe dem til det kjedsommelige allerede. Jeg har alltid vært opptatt av film, men manien min tok først skikkelig overhånd da jeg tidlig på 00-tallet bestilte Shaolin Soccer, Battle Royale, Legend of Zu og Avalon fra Yesasia.

Siden dengang har jeg bestilt fra dem annenhver måned i snitt. Har du kredittkort, sonefri DVD-spiller og forholdsvis ny TV finnes det egentlig ikke noen unnskyldning. Jeg lar dem med glede låne rompa mi. Hvis dere handler på Yesasia via lenkene på Fred, Ut sønn får jeg prosenter av det du handler som kreditt. Det betyr flere asiatiske filmer på meg og flere anmeldelser på dere. Ingen tapere her, altså.

Noen fine sommertilbud på Yesasia Akkurat Nå

Princess-D (Director’s cut) (38 kr)
Nydelig drama fra 1999 om to datanerder som forsøker å lage det perfekte dataspill med en hovedperson basert på en bartender med diverse problemer, spilt av Angelica Lee (The Eye). En av de aller beste Hong Kong- filmene ingen har hørt om.

Hard Boiled
(49 kr)
Fin versjon med DTS-lyd av John Woos Klassiker. Et av actionfilmens ubestridte høydepunkter.

The Bride With White hair (50 kr)
Fantastisk sverdromanse (wuxia) med kvalitet i alle ledd: Leslie Cheung (rip), Brigitte Lin, Christopher Doyle på foto, Ronnie Yu regisserer.

Breaking news (56 kr)
Fra den alltid pålitelige Johnnie To kommer en av 00-tallets desidert beste actionfilmer. Die Hard med innlagt mediekritikk.

Ping Pong
(63 kr)
Er det noen som ikke har fått med seg hvor bra jeg synes denne filmen er nå? En slags anmeldelse her.

Battle Royale (63 kr)
Denne trenger vel heller ikke noen introduksjon. En av de fem beste filmene jeg vet om.

Kamikaze Girls (81 kr)
En av fjorårets absolutt beste filmer; Fight Club vs. Amelie i Japan. Fru Uts favoritt for fjoråret. Anmeldt her.

One Nite in Mongkok (87 kr)
Enda et strålende actiondrama. Anmeldt her.

Sympathy for Lady Vengeance (94 kr)
En av årets absolutt beste filmer. Oppfølgeren til Oldboy. Anmeldt her.

Once Upon A time in China Box Set (DTS) (199)
Trilogien som gjør alle andre kung-fu filmer til skamme. Du har ikke sett Jet Li før du har sett disse. Enern er en av de ti beste filmene jeg vet om.

Ha en fin uke, folkens.

2 responses

  1. gbang

    Jøss! Noen fine tilbud her gitt. Skal bare sjekke sommerkontoen nå så kanskje det blir noen avslag på deg 🙂
    Vurderte dette selv en gang og slo det fra meg igjen. Kanskje du melder fra om hvor mye kronasjer det er snakk om? Ev. på epost om du ikke vil ut med det her…

    juli 18, 2006, kl. 19:12

  2. Fred Ut

    Ikke noen hemmelighet det; siden jeg tar det ut i kreditt får jeg 12% kommisjon.

    juli 24, 2006, kl. 07:26

Legg igjen en kommentar

