Nå enda mer inkonsekvent

En liten oppdatering blant fotballkampene (heia Ghana).

FILMER SETT SIDEN SIST:

Heathers
Med skoleelevene mine. Ikke en så stor suksess som the Rising, Monty Python eller Ping Pong, men en liten hard kjerne likte den svært så godt. Er den litt for lang? Tidligere anmeldt her.

Sunset Boulevard
Med informativt kommentarspor fra forfatteren av en biografi om Billy Wilder. Tidligere såvidt anmeldt her.

the Merchant of Venice
Fru Ut mente det var noe av det beste hun hadde sett på en lang stund. Tidligere anmeldt her.
_________________________________________________________________

Nytt (med en liten eim av agurk?)

Uwe Boll
Superkalkunregissøren har sagt at han er klar til å sloss (bokse) mot fem av sine argeste kritikere i forbindelse med filmingen av hans siste opus, Postal. Todd på Twitch er klar som et egg.

Curse of the Golden Flower
Tidligere kjent som the City of Golden Armour. Dette er Zhang Yimous seneste kungfufilm, og Monkeypeaches gjør som vanlig en glimrende jobb med å holde oss oppdatert.

Clerks II
Harry Knowles har sett den og anmelder den i klassisk AICN-stil. Sjekk Nacho Libre-anmeldelsen hans også når du er bortom. Det bildet var skummelt.

D7U og Gjemmestedet
har inngått partnerskap. De har i hvert fall gått sammen om et splitter nytt forum. Alle filmgeeker oppfordres herved til å melde seg inn nå og være med på å bygge opp norges beste filmforum fra starten av. Er dette første skritt på veien til en full fusjon mellom norges to beste filmblogger? Er det det? Hmm?

Everybody Poops
Regissøren av The Aristocrats, Paul Provenza, har skaffet seg rettighetene til barneboka Everybody Poops, som rett og slett handler om å bæsje. Provenza uttalte nylig på amerikansk radio at mulighetene for produktplassering var nærmest uendelige. For min del holdt det med boka om Den lille Moldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans.

_________________________________________________________

Trailerpark

FEARLESS
Mens vi venter på at denne skal gjøre seg ferdige på amerikanske kinoer så vi kan få en DVD med engelsk tekst: her er den amerikanske traileren.

BORAT
Fantastisk. Og dette her er, tro det eller ei, Borats offisielle hjemmeside.

JADE WARRIOR
Finskprodusert kung fu som foregår i kina? Tøøøft. Hvorfor er det aldri noen i Norge som finner på sånt?

THE SCIENCE OF SLEEP
Huh?

WOLFHOUND
De har mast om denne på Twitch i et år nå, og nå begynner jeg å se hvorfor.

BROTHERS OF THE HEAD
Folkene bak Terry Gilliam-dokumentarene the Hamster Factor og Lost in La Mancha spillefilmdeuterer med denne rare filmen om siamesiske tvillinger som spiller pønk. Stilig.
_________________________________

Fred Ut-Sertifisert Podcast #3: The Movie Blog
Nettets eldste filmpodcast er også den morsomste, mye takket være samspillet mellom påståelige, lett pompøse John Campea og forholdsvis sinnssyke Doug Nagee. Andre har sikkert mer greie på film, men ingen er like underholdende.

16 responses

  1. sharkbait

    Synd Heathers ikke gikk helt hjem. Kanskje Pump Up the Volume kan ha større nedslagsfelt?

    juni 18, 2006, kl. 14:18

  2. Fred Ut

    Kanskje. Jeg forsøker å variere sjanger hver gang jeg truer de stakkars elevene mine til å se film, så highschooltoget har nok gått for akkurat disse. Det er mange år siden jeg så (og digget)Pump Up the Volume, men jeg mener å huske at humoren er en del drøyere der. Heathers er vel heelt på (og teknisk sett litt over) grensa for hva jeg kan vise niendeklassinger. Ellers kunne jeg jo bare kjørt Battle Royale 😉

    juni 18, 2006, kl. 19:45

  3. gbang

    Takk for forumreklamen. Vi venter på din snarlige tilbakekomst der! Er litt skuffet over å bli halvveis klassifisert som agurknytt, men får vel leve med det…
    Lenge siden jeg hørte på The Movie Blogs Podcast nå. Er den like morsom som for ca 6 måneder siden?

    juni 19, 2006, kl. 20:57

  4. Fred Ut

    Det var Everybody Poops som var agurknyheten. At to kjekke unge menn som dere inngår partnerskap er verdt en post i seg selv, hadde det ikke vært for at jeg har vært for lite på det nye forumet til å kunne si så mye fornuftig om det.

    The Movie Blogs Podcast varierer litt fra uke til uke, men når de er på høyden er de minst like bra som tidligere. Doug Nagys irrasjonelle hat mot Superman Returns (fordi det er en unge med der!) har for eksempel fått meg til å humre flere ganger. Sist uke har snittlengden ligget opp mot timen også,det gir rom for mye usaklighet.

    juni 20, 2006, kl. 05:14

  5. TMwtP

    Hahaha! Her var det en halvsubtil undertone av homoerotikk!
    I første omgang (sic!) velger jeg å ta avstand fra ryktene om full sammenslåing, gbang og jeg ville nok aldri blitt enige om fargevalg. (Jägarna: «Mintgrön?! E inte de lite hälvbögig?»)
    Det var ellers pent sagt det med to beste filmblogger – jeg kan selvsagt umulig kommentere det ytterligere 🙂

    juni 20, 2006, kl. 07:31

  6. gbang

    Jeg synes kanskje vi skulle invitert Fred Ut inn i varmen også. Snakker vi flermanneri da? Men det blir kanskje litt langt med Gjemmestedet, d7u.org og Fred Ut, Sønn som tittel. Uansett er nok Fred Ut en som for alltid, etter en noe skeptisk start, vil være tilknyttet filmforumet vårt 😀

    juni 20, 2006, kl. 07:46

  7. TMwtP

    Big Love blir vel den nye tittelen da? Jeg er Big og dere er Love? 😀

    juni 20, 2006, kl. 08:10

  8. Anonymous

    En fusjon av film-bloggings-sidene synes jeg er en kjempeide. Skulle faktisk foreslå det i kommentatorfeltet for flere måneder siden. Da blir det oftere oppdateringer, og ved hver blogging får dere likevel satt deres personlige preg på det. Om det kommer flere poster daglig så er det bare positivt.

    Da ville dere gått fra å være 3 anonyme sider med greit materiale, til å bli 1 side med masse bra materiale.

    Eksempel på side hvor jeg synes det fungerer bra med tre forskjellige forfattere med vidt forskjellig syn på mange felt (dog er det litt for sjeldne oppdateringer):

    http://norvegicus.blogspot.com/

    Kun min mening, ville gjort min surfehverdag lettere 🙂

    H@@kon

    juni 20, 2006, kl. 10:48

  9. Fred Ut

    Fins det homofile mormonere?

    H@@kon; Jeg er forsåvidt med på tanken jeg, som den flørten jeg er, selv om det aldri har vært noe mål for meg å gjøre livet ditt lettere 🙂

    En ting jeg har tenkt på som ikke involverer konvertering til obskure kirkesamfunn er å få folk med på å lage et felles, søkbart arkiv med anmeldelser for Gjemmestedet, d7u, typiskta og Fred ut, Sønn, kanskje med Tor Andre og Hjorthen også. Vi litt tynne hver for oss, men til sammen har vi en respektabel samling anmeldelser.

    juni 20, 2006, kl. 15:48

  10. TMwtP

    Hvor kontroversielle tør HBO være neste gang? Hvem vet?

    Er det ikke denne du mener? Eller noe lignende? Link til Norske filmblogger.

    juni 20, 2006, kl. 17:41

  11. Fred Ut

    Egentlig ikke (men det var fint du gjorde meg oppmerksom på den), det der er vel heller en ekstra large Big Love i praksis. Blogganmeldelser blir liksom borte uka etter de er borte, så jeg ser for meg en side der alle anmeldelsene (og bare anmeldelsene) er arkivert alfabetisk, kronologisk, nasjons- og (kanskje sjangermessig). En Filmbloggernes store Norske, egentlig.

    Denne, bare fyldigere, egentlig.

    http://home.no/gjemmestedet/film/anmeldelser.html

    juni 20, 2006, kl. 20:11

  12. gbang

    Jeg er for så vidt med, selv om jeg egentlig ikke synes norvegicus-bloggen er så fryktelig forbilledlig. Om dette skulle gjøres ville jeg gjerne hatt en fiks ferdig løsning m/ forum og et lekkert design å komme til. Ser for meg at det blir en hard nøtt å knekke (jeg er nemlig litt kresen, men også arbeidssky, når det gjelder slike ting). Men dette er en idé som nevnes for meg av landets bloggegiganter. Jeg er fortsatt litt usikker på hvordan. Palode har forsøkt en greie på leseglede.net som fungerer fint til sitt bruk, men jeg føler at det hele blir mer et diskusjonsforum med en liten blogg enn en blogg med et forum på siden. Jeg tror artikler og anmeldelser kan forsvinne litt i et sånt system. Men det kan jo være verdt å følge med på leseglede.net bare for å se hvordan det utvikler seg. Til det bedre er det jo lov å håpe på?
    Uansett tar jeg gjerne en nærmere diskusjon rundt idéen. Vi kunne blitt store sammen!

    juni 20, 2006, kl. 21:38

  13. Anonymous

    norvegicus bloggen var kun ment som et eksempel på en side hvor 2 kristne og 1 ateist klarer å fremme gode artikler, selv om de er veldig uenige til tider. Faktisk så gjør uenigheten at siden blir bedre, de andre kommer med kritikk i kommentarfeltet.

    Jeg regner med at film-smaken deres er også ganske så forskjellig, derfor ble den nevnt.

    Layoutmessig så er Gjemmestedet overlegent(!).

    h@@kon

    juni 21, 2006, kl. 10:19

  14. Fred Ut

    Hvah! Liker du ikke pastellprikkene mine 😀

    juni 21, 2006, kl. 11:53

  15. Anonymous

    Jeg sa da aldri at jeg IKKE likte pastellprikkene.

    🙂

    H@@kon

    juni 21, 2006, kl. 11:59

  16. Anonymous

    pulp

    http://www.angryalien.com/0605/pulpfictionbuns.asp

    juni 23, 2006, kl. 09:22

Legg igjen en kommentar

