Nå enda mer inkonsekvent

Fred Ut ser på Showtime #1 og noen Argentosentriske nyheter

FILMER SETT PÅ SHOWTIME SIDEN SIST:

The Hard Way

Småartig actionkomedie fra tidlig nittitall med James Woods i en sjelden hovedrolle og Michael J. Fox med sveisen til Jackie Chan. Humoren funker bedre enn jeg husker, og en god del av filmreferansene fikk meg til å humre. Smurfen i midten på bildet er forresten Christina Ricci.

The Phantom of the Opera

Til tross for mitt lett sykelige forhold til Asia Argento og den gærne regissørpappaen hennes er det bare å innse at dette er en søplefilm, muligens Dario Argentos svakeste (da har jeg ikke sett Do you like Hitchcock?). Julian Sands er et tassent fantom, og Dario finner aldri ut hva slags film det er han forsøker å lage. I det ene øyeblikket er det fattigmanns Amadeus, i det neste fattigmanns Ken Russel, i det neste fattigmanns Argento. Filmen ser rett og slett for billig ut, og til tross for innslag av svart sadistisk humor er det nesten umulig å se at denne filmen er laget av samme mann som presterte Suspiria, Profondo Rosso eller til og med Phenomena.

Asia er ok (selvfølgelig), men mimingen hennes i operascenene representerer ikke noe karrierehøydepunkt. Soundtracket er ved Ennio Morricone, og han er vel den eneste som kommer ut av dette med æren i behold. Se Michele Soavis The Church i stedet; der forsøker man på noe av det samme men lykkes bedre.

________________________________________

Nytt

Our Lady of Tears
Dark Dreams rapporterer at Innspillingen begynner i Juni. Så får vi se om Dario er i stand til å nå nye høyder. Max von Sydow, som også spilte i den beste filmen hans det siste tiåret, NonHoSonno, er på rollelista.

The Departed
Det har vært stille rundt denne en stund, men filmbloggen Solace in Cinema har samlet en haug med stillbilder fra settet på flickr-kontoen sin. Verdt et besøk.

De Onde, Onde Weinsteinbrødrene
starter egen label for asiatisk film. Betyr det at de omsider har tenkt å begynne å gi ut alle de asiatiske filmene de ikke har giddet å gi ut i vesten? I andre nyheter: Bukken begynner å selge havresekker. «De er fulle fortsatt, æresord,» uttaler han.

Hellboy 2
R.I.P – Diverse pocaster og nettsider rapporterer at denne er død. Hvis det stemmer er det skikkelig kjipt. Vi har imidlertid Pan’s Labyrinth å se fram til (se trailere).

_________________________________________

Trailerpark

Ghost Rider
Nei, dette ser skuffende ut. Nicholas Cage får i det minste endelig spilt en superhelt, så slipper vi det maset. Mark Steven Johnson, som ødela Daredevil med solid hjelp fra klippekåte studiohorer, regisserer.

My Super Ex-girlfriend

Jeg fikk ikke lyden til å funke på denne, men om det skyldes maskinen min eller verdens treigeste russiske server vet jeg ikke. Men det som sies må være utrolig morsomt hvis jeg ikke skal avfeie denne som uinteressant. Dere med lyd får si i fra hvis jeg går glipp av noe.

Pan’s Labyrinth

Teaseren til denne har vært ute siden nyttår, men den fulle traileren (i bedritent flashformat) du finner over var ny for meg. Del Toros filmer har variert i kvalitet (Blade 2 og Mimic var ikke akkurat blomst), men denne ser veldig, veldig lovende ut. Her er noen klipp også.

Marie Antoinette
Hadde visst helt glemt å lenke til den nye traileren for Sofia Coppolas siste, som jeg ser fram til. Og Asia er med her også, så da får jeg liksom rundet av også.

2 responses

  1. Nils J. Nesse

    Asia Argento er jævlig deilig, ja.

    mai 27, 2006, kl. 16:36

  2. Iversen

    …men litt snodige tenner. Jeg syns Argentos Phantom var helt ok, selv om Sands var døllere enn Arendal i oktober.

    mai 28, 2006, kl. 11:16

Legg igjen en kommentar

