Nå enda mer inkonsekvent

Fight Club / Road House – India Style

FILMER SETT SIDEN SIST:

Fight Club

Blir det noe av katakombestuntet mitt må jeg nødvendigvis vise noe som de færreste har sett, og sånn sett hadde Bollywoodversjonen av Fight Club vært et bra valg. Hvis den hadde vært noe tess.

En gjeng døgenikter mister jobbene sine og bestemmer seg for å starte en Fight Club, der folk betaler for å gjøre opp sine mellomværender ved å banke hverandre flate. Etter pausen (indisk film har som regel pauser midt i) blir onkelen til han ene drept og våre helter må overta baren hans ved hjelp av en superdørvakt.

Dette er altså mer Road House enn Fight Club, og det jo greit nok, men humoren er for brei, musikken for 1990, skuespillerne er kleshengere og kampkoreografien er litt for slapp. Likevel var jeg med fra begynnelsen fordi konseptet tross alt er morsomt og de mer amatørmessige sidene ved produksjonen byr på mye ufrivillig humor. Den ubevisste homoerotiske subteksten underholdt meg en stund; alle skurkene har jentenavn, heltene våre er omgitt av damer men virker mest glad i hverandre, og rosa helsetrøye med V-hals er vel ikke akkurat macho? Men da jeg hadde humret av dette i en halvtimes tid var det fortsatt halvannen time igjen.

Den første regelen for denne versjonen av Fight Club er… næh. Skal du se India tulle med hollywood er det bedre å sjekke ut Kaante(Reservoir Dogs), Musafir (U-Turn), eller Zinda (Oldboy), tipper jeg.

Trailer, anmeldelser og annet fint om Fight Club her et sted.

Legg igjen en kommentar

