Nå enda mer inkonsekvent

Ren Tordendompost i dag, kommer sterkere tilbake utover i helga.

FILMER SETT SIDEN SIST:

En episode Prison Break, som skuffet stort. Over middels TV, men lite engasjerende karakterer og klisjefyllt manus oppveies ikke av et plot med mål og mening. Zzzzz, og det er alt jeg har tenkt å si om den saken.

__________________


SEKSTENDELSFINALER – DEL TO
Oppdaget forresten en feil i FØRSTE runde. Det var ikke Fitzcarraldo som skulle ha vært med, men Aguirre – the Wrath of God. Tenkte den ene, skrev den andre. Nåja, ute er den uansett.

Her er de siste åtte sekstendelsfinalene. Fyr løs:

41) The Seven Samurai vs. Monty Python and the Holy Grail
Det mest blodige oppgjøret så langt, nesten en minifinale? Samuraiene er viktigere, men Ridderne underholder like mye på halve tiden. Jeg stemmer Python, under tvil.

42) The Wicker Man vs. Aliens
Vanskelig her også, en litt tilfeldig stemme til Wicker Man. Christopher Lee i kjole er tross alt ikke noe man ser hver dag…

43) Blood Simple vs. Kamikaze Girls
Kamikaze Girls. Lett.

44) Three: Extremes vs. Lord of the Rings: The Return of the King.
Return er nok den i trilogien jeg liker dårligst, men den vinner likevel her.

45) The Call of Cthulhu vs. Pulp Fiction
Hehe. Fristet til å stemme Cthulhu i protest, men det får vel være måte på…

46) Kill Bill Vol.2 vs. Tommy
Jeg får heller stemme mot Tarantino her.

47) American Splendor vs. The Eye
Angelica Lee er en fryd for øynene (se henne i Princess-D også), men Harvey furter seg videre.

48) Day of the Dead vs. L.A. Confidential
En av de verste for meg personlig hittil. I mange år var Day of the Dead min soleklare favorittfilm. L.A.Confidential er noe av det mer strøkne jeg vet om. Stemmer med hjertet i steden for fornuften denne gangen, og gir zombiene enda en liten dytt.

Åttendelsfinalene blåses i gang cirka på Torsdag.

16 responses

  1. gbang

    Ojojojoj… Det spisser seg til.

    1) Samuraisverd deler kokosnøtter så lett som bare det.
    2) Romvesenene slår noen gale øybeboere lett.
    3) Her vet jeg ikke… Skal jeg stemme det jeg har sett? Tror det. Det blir Blood Simple denne gangen.
    4) Litt urettferdig at den svakeste Ring-filmen går videre i en så lett match. Vel den får likevel stemmen min.
    5) Pulp Fiction? Ja.
    6) Kill Bill 2
    7) American Splendor er nok mer underholdende for min del
    8) Zombiene får nesten alltid min stemme. I hvert fall over en halvgod nynoir. Men tightere enn noen kanskje tror.

    januar 13, 2006, kl. 16:55

  2. TMwtP

    41. Monty Python. Ikke uten tvil, men dog.
    42. Aliens, da. For meg er Aliens den tredje beste i den serien, men mange syns den ruler på toppen.
    43. Blood Simple.
    44. Går for Three: Extremes usett.
    45. Pulp Fiction.
    46. Tommy.
    47. Stemmer som gbang. American S.
    48. LA Confidential.

    Dette begynner å bli tøft nå. 🙂

    januar 13, 2006, kl. 17:23

  3. gbang

    ja ja…. jeg får ikke til den nummereringen jeg 🙂

    januar 13, 2006, kl. 17:24

  4. Fred Ut

    The Man with the Peter Gabriel Avatar: Antar kommentaren din betyr at du også setter stor pris på Alien3. Du er ikke den eneste. Det er egentlig kriminellt at jeg ikke har fått sett den nye lange versjonen (I Quadrilogy-boksen), og at jeg glemte den i listen over store debutfilmer for et par måneder siden.

    januar 13, 2006, kl. 17:41

  5. djtokyoboogie

    ser at dette kan bli svært så vanskelig etterhvert…

    41)Svinger et sverd for Montys.

    42)Aliens. Alt med Ripley, det være seg Lt. eller Tom.

    43)Blood Simple. Gamle Coen er fortsatt best.

    44)ajajaj..venter på three extremes på cinemateket. lei av ringen. stemme til det extreme.

    45)ok, da. pulp.

    46)kill bill. vol 2 er jo best.

    47)american splendor. giamatti.

    48)zombie.

    januar 13, 2006, kl. 18:01

  6. TMwtP

    Fred: Ja, har Alien3 som nr 2 etter Alien. Jeg har stor sans for Fincher, og syns han setter sitt særpreg på den filmen. Men det syns ikke gbang, hehe. Men Aliens er ikke dårlig den heller – etter en litt slow åpning (for å lure publikum?) så bryter Helvete løs. Og det varer…

    januar 13, 2006, kl. 19:07

  7. sharkbait

    Jeg klemmer inn en respons på ny runde av Tordendomen mellom all Ears-slagene:

    41) To verdige motstandere, men Kurosawas samuraier trekker nok det lengste strået.

    42) Aliens, natch.

    43) Hmmm. Ikke spesielt stor fan av noen av filmene, men heller vel kanskje vagt i Kamikaze Girls‘ retning.

    44) PJ.

    45) Det må vel bli Pulp

    46) Pass.

    47) Grinebitern!

    48) L.A. Confidential, nok en gang.

    januar 14, 2006, kl. 01:01

  8. Hjorthen

    Uff, denne gangen var det noen tøffe matcher.

    41. Ufatelig jevnt, men det må bli Python? Ja, vi går for Python!

    42. Den gangen man var ung og urutinert og så Aliens på kino så var det vel omtrent den beste filmen ever. Når jeg så den igjen for noen år siden så syntes jeg nok den hadde tapt seg noe. Tror faktisk jeg gir stemmen til The Wicker Man, selv om den fortsatt står usett i hylla.

    43. Ikke sett Kamikazejentene, stemme til Blood Simple.

    44. RotK vinner mot usett greie jeg ikke aner noe om. Nå er det snart på tide med litt skikkelig motstand for hobbitene vel?

    45. Må bli Pulp

    46. Må vel bli Tarantino igjen.

    47. Sytepave Harvey får en furten stemme.

    48. Denne er vanskelig. Har ikke fått lånt tilbake julegaven min ennå, men jeg har stor tro på DotD. Kan jeg stemme mot LAC på mistanke? Neeeeiiii…jeg gir stemmen til Ellroyfilmatiseringen. Nå er det for sent å angre…

    januar 14, 2006, kl. 10:16

  9. Fred Ut

    Og vi teller. Etter forrige runde utnevner jeg Anne til finteller.

    41) The Seven Samurai vs. Monty Python and the Holy Grail: 2-4, og Kurosawa er i en verden av trøbbel.

    42) The Wicker Man vs. Aliens: 2-4 i et spennende oppgjør.

    43) Blood Simple vs. Kamikaze Girls: 4-2, men her kommer det til å jevne seg litt ut…

    44) Three: Extremes vs. Lord of the Rings: The Return of the King: 2-4, men protetstemmene tyder vel litt på at ringerne dukker under når det dukker opp skikkelig motstand?

    45) The Call of Cthulhu vs. Pulp Fiction: 0-6, ikke overraskende. Men at amatørene tok seg videre var imponerende i seg selv.

    46) Kill Bill Vol.2 vs. Tommy: 3-2, men jeg vet hvem Fru Ut stemmer på, så her er det fortsatt åpent.

    47) American Splendor vs. The Eye: 6-0, the Eye var en av de siste som kom med i årets dom, og det var vel litt tilfeldig at den gikk videre.

    48) Day of the Dead vs. L.A. Confidential: 3-3. Kan Bub og co komme enda ett hakk videre? Day of the Dead leder i hvert fall på dobbeltstemme.

    januar 14, 2006, kl. 11:38

  10. Anonymous

    tordendomen

    41) The Holy Grail
    42) Aliens
    43) Kamikaze Girls
    44) LOTR
    45) Pulp
    46) Kill Bill
    47)American Splendor
    48) L.A. Confidential

    anne

    januar 14, 2006, kl. 13:31

  11. Tor Andre

    Helt enig i at Prison Break har skuffet stort. Jeg planlegger en større analyse etter noen flere episoder.

    41) Jeg jobbet iherdig for å få Monty Python ut i forrige runde. Samuraiene er da mye, mye bedre og 3 korte timer.

    42) Aliens

    43) Blood Simple

    44) The return of the king

    45) Pulp Fiction

    46) Kill Bill vol 2

    47) American Splendor

    48) L A Confidential

    januar 14, 2006, kl. 15:16

  12. Anonymous

    41) Monty Python

    42) Denne er vrien, men The Wicker Man vinner. Kul musikk!

    43) KAMIKAZE GIRLS!

    44) Ringenes herre

    45) Pulp Fiction

    46) Denne var ikke lett i det hele tatt, men jeg tror det blir Tommy. Igjen – kul musikk!

    47)American Splendor

    48) L.A Confidential

    Tonje

    januar 15, 2006, kl. 16:54

  13. m@rqs

    Lett dansende kommer han inn fra venstresiden, tar en snurr og begynner å stemme.

    41. Monty Python. Ingen over ingen ved siden

    42. Denne var veldig tung, men det blir nok Aliens. «Har noen, noen gang trodd du var en mann»?

    43. Hmm. Jeg tror jeg støtter Blood Simple. Men det er under tvil da jeg ikke har sett noen av de.

    44. Lotr slo ut god vampyren, men får her min stemme.

    45. Whos chopper is it? It’s Zed’s! Who’s Zed? Zed’s dead, baby!
    Nære nok vil nå jeg si.

    46. TOMMY. Ropte han og løftet glasset.

    47. Vet ærlig talt ikke. Elle, melle….. The Eye

    48. Noen som trodde jeg skulle gi opp min kjærlighet for zombier?(Litt skummel setning). Zombies of the world unite.

    Og så danset han ut i natten igjen……..

    januar 16, 2006, kl. 16:56

  14. Fred Ut

    Tellekorpset trår til igjen:

    41) The Seven Samurai vs. Monty Python and the Holy Grail: 3-7

    42) The Wicker Man vs. Aliens: 3-7

    43) Blood Simple vs. Kamikaze Girls: 6-4, og uten å vite det har Marchus gitt en av de beste filmene han ikke har sett dødsstøtet.

    44) Three: Extremes vs. Lord of the Rings: 2-8

    45) The Call of Cthulhu vs. Pulp Fiction: 0-10

    46) Kill Bill Vol.2 vs. Tommy: 5-4

    47) American Splendor vs. The Eye: 9-1

    48) Day of the Dead vs. L.A. Confidential: 4-6 og Tordendomen er zombiefri.

    januar 17, 2006, kl. 07:26

  15. Anonymous

    Først: Gratuler med dagen gamle mann!

    Deretter: Tordendomen Sekstendel del 2:

    41: Monthy
    42: Aliens
    43: Kamikaza Girls
    44: LOTR
    45: Pulp
    46: Kill Bill
    47: The Eye
    48: La Confidential

    H@@kon

    januar 18, 2006, kl. 08:05

  16. Fred Ut

    ENDELIGE RESULTATER:

    41) The Seven Samurai vs. Monty Python and the Holy Grail: 3-8
    42) The Wicker Man vs. Aliens: 3-7
    43) Blood Simple vs. Kamikaze Girls: 6-5.
    44) Three: Extremes vs. Lord of the Rings: 2-9
    45) The Call of Cthulhu vs. Pulp Fiction: 0-11
    46) Kill Bill Vol.2 vs. Tommy: 6-4
    47) American Splendor vs. The Eye: 9-2
    48) Day of the Dead vs. L.A. Confidential: 4-7

    januar 19, 2006, kl. 15:11

Legg igjen en kommentar

