Nå enda mer inkonsekvent

Kommer ikke på noen artig overskrift i dag. Prøver igjen i morgen eller noe…

FILMER SETT SIDEN SIST:


Shaun of the Dead

Med veldig morsomt kommentarspor og «trivia»-teksting slått på samtidig. Visste dere at hovedpersonenes navn rimer på skjebnen de får i filmen (f.eks Fred=dead…) eller at alt kompisen til Shaun planlegger at skal skje faktisk skjer, men ikke slik han har tenkt(go for a bloody Mary= de møter en dame som heter Mary som er blodig etc.)? Moro, moro. Denne og Dawn-remaken er flotte tilslutninger til den lille eksklusive samlingen av sjefne Zombiefilmer som ikke er laget av George Romero.

Toy Story 2

Fordi den gikk på svensk TV og jeg lå i semikoma på sofaen. Litt bedre enn jeg husket at den var. Det var først med Finding Nemo at jeg skjønte hvorfor alle maser så fælt om Pixar. Kan de ikke lage en film for voksne snart? Og Randy Newman burde få forbud mot å tenke på å lage mer filmmusikk. Hva for slags crackrøykere var det som innstilte han for priser? «When she loved me» er helt ok, men resten? Blæh.

Son of Kong

Carl Denham gjemmer seg fra kreditorene etter å ha sluppet Kong løs i New York, og kapteinen fra skuta i den første filmen foreslår at de skal rømme til sjøs, og etter noen viderverdigheter med mytteri, brann og en søt dame havner de selvfølgelig på Skull Island igjen, der de møter Kongs ikke fullt så mannevonde avkom.

Son of Kong er en morsom B-film (i ordets egentlige forstand) som bruker for lang tid på å komme til poenget, men som absolutt er verdt en kikk for fans av OriginalKong.

_____________________________

Noen nyheter, som vanlig knabbet fra Twitch, AICN og andre.

H@@kon og andre som liker coboyer med Tourettes er sikkert interessert i å vite at
Deadwood får en FJERDE sesong. Se opp for Varietys sedvanlig egenartede språkbruk når du leser denne. Oater betyr western ettersom jeg skjønner.

Nå kan du se NIGHT WATCH online, og se hvorfor den innehar rekorden i antall ganger jeg gidder mase om en film på denne siden. Som et PR-stunt har den blitt lagt ut på nettet i åttedobbel hastighet! Litt tøft syntes jeg.

Jeg har skrevet ved et par anledninger at Chan Wook Park(Synmpathy for lady Vengeance, Oldboy)s neste prosjekt var en vampyrfilm, men nå har de begynt å caste i’m a Cyborg, but it’s OK, så da er det vel den som kommer først (det forrige jeg leste om dette tydet på at den kom etterpå).

Den første førsteplassen i en «vanlig helg» på den amerikanske kinolista i 2006 ble tatt av en film der denne stolen har en viktig birolle:


Trailer her.

Den traileren hadde vært ute en stund, men her er omsider en skikkelig trailer for Manderlay. Jeg tror jammen den godeste Herr Von Trier klarer å erte på seg enda flere enn han pleier denne gangen.

Jeg pleier som regel å lage en liste her nederst, men denne gangen har monkeypeaches gjort jobben for meg: De mest etterlengtede kinesiske filmene i 2006 (og 2007, mange av de mest interessante kommer muligens ikke før da).

2 responses

  1. gbang

    Shaun of the Dead er en sjefsfilm da!!! Tror jeg må langt tilbake i tid for å finne en film jeg har glist like mye av! Noe av det morsomme, for min del, er den kulturelle settingen: mens de i Dawn of the Dead søker tilflukt i et kjøpesenter så barrikaderer de seg selvfølgelig i England på det stedet de kjenner best: puben. Og alle Romero-referansene da! Har du forresten sett TV-serien «Spaced» (eller Speisa som den visstnok het på norsk 🙂 )?

    januar 10, 2006, kl. 08:48

  2. djtokyoboogie

    Jepp, det er korrekt at I’m A Cyborg kommer først, vampyrfilmen som har fått det fiffige navnet Evil Live kommer rett etterpå. Håper vi.

    Sjekk forøvrig her og her

    januar 10, 2006, kl. 12:04

Legg igjen en kommentar

