Nå enda mer inkonsekvent

"Now all I have to do is climb that fence, take out those guards and steal that ship… Wow I did it! Wait a minute, that’s not me!"

FILMER SETT SIDEN SIST: Ingen, men i kveld blir det kanskje Howl’s moving Castle, og i morgen blir det nesten helt sikkert Sympathy for Lady Vengeance. 2006 starter bra.
______________________

Overskriften er min favorittgag fra en av de beste tegnefilm- OG sf-serier i historien, Futurama. Futurama ble lagt ned etter fem (egentlig fire) sesonger, og ble i likhet med Firefly aldri pushet tilstrekkelig av selskapet sitt. Men nå ser det ut til at et comeback endelig er på trappene. Det var litt snakk om dette i fjor også, men nå ser det ut som ting skjer. Hvis ikke er det bare en ting å si.

_______________________


Første Runde, del 3
Som vanlig er jeg en dag for tidlig ute, men jeg klarte ikke å vente lenger. Her kommer de neste åtte. Åtte til følger om noen dager. Og da er vi bare halvveis i første runde.

Hvis du ikke har sagt ditt om de seksten første kampene har du frist til jeg poster resultatene i morgen ettermiddag. Du finner dem her og her.

Enda en runde med følelsesmessig opprivende bataljer for undertegnede. Det er godt at det er så mange med og stemmer etterhvert, det gjør det litt lettere.

17) Team America: World Police vs.The Raven
Gode gamle The Raven får min stemme, selv om Team America nok var en av de morsomste jeg har sett på lenge.

18) The Twilight Samurai vs. Ping Pong
Selv om Skumringssamuraien var bra nok til å gi meg lyst til å sjekke ut alt regissøren har laget tidligere (og det er ikke lite, men det fins i hvert fall en fin boks) er det få filmer jeg elsker mer enn Ping Pong. En film som høres så sær ut at jeg aldri får noen til å se den med meg. Den vanligvis så kresne niendeklassen jeg administrerer så den og likte den, det burde gi noen en ide om at den er mer tilgjengelig enn hva tittelen skulle tilsi. Soleklar stemme til bordtennisgutta altså, men jeg blir overrasket hvis ikke samuraien tar siste..ahem…stikk.

19)Kung Fu Hustle vs. Unleashed a.k.a Danny the Dog
To av fjorårets beste kjakebrekkere møtes, og selv om han sikkert hadde fått grundig juling i virkeligheten går min stemme til Stephen Chow med god margin. Sjekk likevel ut Danny the Dog også, det er Jet Lis beste film på år og dag.

20) The Life Aquatic with Steve Zissou vs. Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Hehhe, denne er nok tøff for enkelte. To filmer som vel har mer felles enn altfor lange titler. Min stemme går til Steve Zissou, den ga meg lyst til å starte den forfra første gang jeg så den, og jeg har fortsatt ikke fått sett den en gang til.

21) the Lord of the Rings: The Return of the King vs. Nosferatu (Herzogs versjon)

Rart å tenke på at det er snart et år siden jeg sist så en Ringenes Herre – film. Den kanskje største seiersfavoritten, som snek seg med fordi jeg så den med regissørkommentarer et par dager etter at jeg startet denne bloggen, kommer til å innlede med en knusende seier mot Klaus Kinskis pinglete vampyr. 1-0, i hvert fall.

22) Tommy vs. Star Wars Episode III: Revenge of the Sith
Spørsmål: Hva hadde Darth Vader sagt hvis han hadde hørt at jeg ga min stemme til The Whos geniale roceopera uten å blunke?

Svar: Enten»You get nothing for your birthday, I have felt your presents.»
eller rett og slett
«Noooooooooooooooooooooooooooooo!»

(Sorry, jeg bare måtte)

23) The Wicker Man vs, Across 110th Street
To fullstendig nydelige filmer. The Wicker Man er en gammel favoritt som må gi tapt mot en annen glemt perle fra søttitallet. Og ingen av dere skal vel se Nicolas Cages Wicker Man – remake i år håper jeg? Årets boikottfilm.

24) Martial Arts of Shaolin vs. Blood Simple
En tidlig Jet Li – klassiker fra åttitallet mot Cohen-brødrenes debutfilm (og den ENESTE Cohenfilmen jeg så i 2005, en skandale i seg selv)? Vanskelig. Tipper få har sett flotte Martial Arts of Shaolin (som altså ikke er samme film som Shaolin Temple), så den får min sympatistemme.

Letss gett ready to rrrrumble!

19 responses

  1. TMwtP

    17. The Raven. Må jeg begrunne dette?
    18. Twilight Samurai (denne vil bare gå videre. Og videre. Og videre…) Nr 1-film for meg i 2005.
    19. Kung Fu Hustle. Har den liggende her, men ikke fått sett den ennå – bare sett Jet Li i Lethal Weapon 4. Hehe.
    20. Hjelpe meg. Begge er gode filmer, men min stemme må gå til Steve Zissou!
    21. Tja. Tipper alle LOTR kommer her etterhvert – The Return er så treg på slutten, atte. Dystre Nosferatu får min stemme.
    22. Gir min stemme til SW, selv om Tommy hadde fortjent også å gå videre. SW III var den beste av de nye.
    23. – Ikke sett noen.
    24. Blood Simple mot en usett Jet Li. Blood Simple uten tvil.

    januar 4, 2006, kl. 19:34

  2. gbang

    Ojsann…. Ufine sammensetninger her!

    1) The Raven fordi den er ganske glemt klassiker.
    2) Twilight Samurai fordi det er den mest meningsfulle filmen jeg har sett på mange år.
    3) Kung Fu Hustle fordi den er sabla gøy!
    4) Og denne er TØFF! I hver fall for meg, men mitt hjerte tilhører Anderson, Murray og Livet under vann!
    5) Jeg liker vampyren jeg! Men mastodonten vinner…
    6) Star Wars fordi den er den beste av de fire foregående, og Tommy er ganske slitt i kantene…
    7) The Wicker Man – naken-stand-ins vinner alltid min stemme!
    8) pass. Liker Blood Simple men forstår at hovedpersonen bak Tordendomen har sine grunner med å stemme den andre…

    januar 4, 2006, kl. 20:31

  3. sharkbait

    Den andre fellesnevneren til Futurama og Firefly er at det selvsagt er samme tv-selskap som kansellerte dem begge – Fox.

    Et par riktig slemme kamper i denne runden av Tordendomen!

    17) Har ikke sett The Raven enda, men Vincent Price er med, og da er filmen best.

    18) SLEM! Begge filmene er enormt gode, men… hmm… det må nok bli Twilight Samurai.

    19) Unleashed. INGEN tvil.

    20) SLEM^2! Men jeg tror jeg velger meg Eternal Sunshine of the Spotless Mind.

    21) Hobbiter hersker.

    22) Hmmm, pass, tror jeg. Ikke sett Tommy, men Lucas’ tullball er ikke sterk nok til at jeg kan gamble på at den er best av de to.

    23) Pass. Ikke sett noen av filmene.

    24) Jet Li, selvfølgelig!

    januar 4, 2006, kl. 20:36

  4. gbang

    Og nå ser jeg at nummereringen min er helt på trynet men dette fikser vel Tordendomens hersker for det? 🙂

    januar 4, 2006, kl. 20:46

  5. m@rqs

    Han gjorde seg klar igjen. Tråkket på en tegnestift, hylte, men er klar nå.

    17. Nevermore quote the Raven never more.

    18. Kjipt å måtte medele at jeg ikke har fått sett Ping Pong enda. Så pass

    19. Kung Fu Hustle

    20. Her får The life Aquatic with Steve Zissou min stemme. Jeg har ikke sett den. Skulle sett den i morgen, men filmaften ble kanselert. Grunn til poeng er at jeg har blitt fortalt så mye og maset på om å vise/se den, så den får min stemme.

    21. Jeg liker LOTR veldig mye, men som en helhet av 3 filmer. En liten pingle historie om noen konger og små mennesker og greier klarer ikke å slå en badass vampyr.
    Nosferatu

    22. Ever since I was a young boy, I’ve played the silver ball.From SoHo down to Brighton,I must have played them all.
    But I ain’t seen nothin’ like him
    In any amusement hall. That deaf, dumb and blind kid Sure plays a mean pinball.

    23. The Wicker Man. Gidder ikke si noe mer om det nei

    24. Pass

    PONG

    januar 4, 2006, kl. 22:01

  6. Fred Ut

    Ser ut som om Klaus Kinski drar masse sympatistemmer. Fint det, siden hans Nosferatu virkelig er noe av det mest triste, usle og pinglete jeg har sett av blodsugere. Han trenger virkelig en god klem fra filmelskere som er lei av hobbiter.

    januar 4, 2006, kl. 22:12

  7. Fred Ut

    Og fint bilde, Stensrud!

    januar 4, 2006, kl. 22:13

  8. Tor Andre

    17. Team America var et skikkelig feilskjær fra South Park-gutta, men hyggelig at de prøvde noe nytt. Har kun sett Raven i glimt, men tror jeg går for det.

    18. Har ikke sett Ping Pong og stoler på verten, men Twilight Samurai er bra. Men heller ikke mer enn det egentlig.

    19. Irriterer meg at jeg ikke har fått sett Unleashed og synes den høres gøy ut, Kung Fu Hustle er så fantastisk mye moro for pengene.

    20. Øy! Sunshine er da en langt mer solid og utfordrende film enn Life Aquatic som ble litt for vimsete uten så mye substans for meg. Den fikk ingen topplassering på min årets liste, mens Sunshine kom på topp av fjorårets.

    21. Her er jeg kjedelig og går for Return of the king. Med Two Towers hadde jeg nølt, men første og tredje filmen slår det meste.

    22. I valget mellom siste Star Wars (som har fått plass i min Hall of Shame) og en musikal er det ingen tvil. Tommy!

    23. Har mest lyst til å se Wicker Man.

    24. Jeg var med fra begynnelsen på Coen-brødrene og har atskillig nostalgi-følelse for denne.

    januar 4, 2006, kl. 22:51

  9. Tor Andre

    Ser at mine kreative kommentarer står i fare for å bli misforstått, så la meg gjøre mine valg klare:

    1. Raven
    2. Twilight Samurai
    3. Kung Fu Hustle

    De andre burde vel være klare.

    januar 4, 2006, kl. 22:54

  10. Fred Ut

    En kjapp foreløpig telling (det er lettere å telle etterhvert som stemmene detter inn).

    17) Team America: World Police vs.The Raven
    : 0-6 Derka derka derka!

    18) The Twilight Samurai vs. Ping Pong: 4-1 Sukk.

    19)Kung Fu Hustle vs. Unleashed a.k.a Danny the Dog: 4-2

    20) The Life Aquatic with Steve Zissou vs. Eternal Sunshine of the Spotless Mind: 4-2

    (så måtte jeg gå på bussen)

    22) Tommy vs. Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

    23) The Wicker Man vs, Across 110th Street

    24) Martial Arts of Shaolin vs. Blood Simple

    januar 5, 2006, kl. 06:40

  11. djtokyoboogie

    veldig moro dette her! all ære til Fred, her! Respekt!

    17)Team America! «Even Rocky had a montage!»

    18)Twilight Samurai. har ikke sett noen av dem, men jeg hører gbangs stemme i bakhodet, hvor han skjeller meg ut for ikke å ha sett denne ennå. Så derfor.

    19)Kung Fu Hustle. Uten tvil.

    20)ajajaj…vanskelig! En halv stemme til hver…nei?…hmmm…tar faktisk Eternal Sunshine da…hvis jeg må velge..

    21)Nosferatu. Likte Ringenes Herre filmene, men dette er ikke den beste av dem.

    22)Tommy. Episode III suger lut.

    23)Har ikke sett noen av disse, men Across 110th får min stemme ene og alene på grunn av den fantastiske låta.

    24)Blood Simple. Nok en gang fordi jeg ikke har sett den andre.

    januar 5, 2006, kl. 11:54

  12. Fred Ut

    Den forrige tellingen ble vel litt vel foreløpig, prøver igjen.

    17) Team America: World Police vs.The Raven. Overraskende overtak fra veterantrollmennene.
    : 1-6

    18) The Twilight Samurai vs. Ping Pong: 5-1. Det måtte vel gå slik.

    19)Kung Fu Hustle vs. Unleashed a.k.a Danny the Dog: 5-2

    20) The Life Aquatic with Steve Zissou vs. Eternal Sunshine of the Spotless Mind: 4-3

    22) Tommy vs. Star Wars Episode III: Revenge of the Sith: 5-1. Rettferdig nok.

    23) The Wicker Man vs, Across 110th Street: 3-2. Wicker Man får nok flere stemmer her.

    24) Martial Arts of Shaolin vs. Blood Simple: 2-3. Munkene sparker brukbart fra seg.

    januar 5, 2006, kl. 14:06

  13. Anonymous

    tordendomen III.

    17) team america
    18) ping pong
    19) kung fu hustle
    20) eternal sunshine of the spotless mind
    21) LOTR
    22) tommy
    23) the wicker man
    24) martial arts of shaolin

    anne

    januar 5, 2006, kl. 17:18

  14. Hjorthen

    And here are the votes from der Hjorth:

    Team America står i hylla og venter på en luke, Raven har jeg ikke sett. Da blir det en muligens ufortjent stemme til America (Fuck Yeah!)

    Jeg er nok bedre i bordtennis enn i sverdkamp, men jeg gir nok allikevel stemmen min til Skumringssamuraien. Flott film!

    Kung Fu Hustle slår Danny the Dog selv om jeg ikke har fått sett noen av dem ennda, jeg uttaler meg som kjent gjerne om ting jeg ikke har greie på.

    Life Aquatic var en rar, men morsom, veldig morsom film. Eternal Sunshine gikk jeg glipp av når vi hadde den på plakaten. Dermed blir det Zissou som tar poengene.

    Atter en Konge er en pussig blanding av det helt geniale og det største nonsens, men det holder til seier over Nosferatu allikevel. Ja, det gjør vel det?

    Tommy har jeg ikke sett på veldig veldig veldig mange år, men de fleste filmer ville slått SWIII. Satser på at Tommy også gjør det.

    Wicker Man er enda en slik film som står i hylla og venter på en luke. 110th street tror jeg ikke jeg har sett, dermed blir det poeng til Christopher Lee og Wicker Man. Remake med Cage??? Fy og Fy!

    Shaolin vs Blood Simple. Har ikke sett førstnevnte, men husker Cohenbrødrenes debut med glede. Stemme til Blood Simple.

    januar 5, 2006, kl. 19:02

  15. Anonymous

    Litt treig her, nå. 2 runder å ta igjen… Jaja, her er i hvert fall stemmene mine:
    17) Team America: World Police vs.The Raven
    Team America vinner, selv om The Raven også er en knallbra, (helt annerledes) film.

    18) The Twilight Samurai vs. Ping Pong
    Ping Pong

    19) Kung Fu Hustle

    20)Dette var dårlig gjort! Begge disse filmene burde vært med videre, men når de likevel er satt opp mot hverandre, må det bli The Life Aquatic, en film jeg absolutt må få sett igjen!

    21)the Lord of the Rings!

    22)Tommy vinner soleklart! Milevis foran Star Wars!

    23)The Wicker Man

    24)Pass, har ikke sett noen av dem

    januar 6, 2006, kl. 20:23

  16. Anonymous

    Æsj… Distrè… Forrig post fra Tonje igjen…

    januar 6, 2006, kl. 20:30

  17. Anonymous

    T-III

    17. Team America
    18. Ikke sett noen, men Ping Pong? Neppe…Samurai virker bedre.
    19. Kung Fu Hustle
    20. The Life Aquatic
    21. LOTR
    22. Star wars
    23. pass
    24. Blood Simple

    h@@kon

    januar 7, 2006, kl. 22:20

  18. Fred Ut

    Og vi teller litt igjen:

    17) Team America: World Police vs.The Raven.: 5-6. Dokkene haler innpå, men trenger to stemmer til.

    18) The Twilight Samurai vs. Ping Pong: 7-3

    19)Kung Fu Hustle vs. Unleashed a.k.a Danny the Dog: 9-2

    20) The Life Aquatic with Steve Zissou vs. Eternal Sunshine of the Spotless Mind: 7-4

    21) Lotr: Rotk vs. søttitallsNosferatu: 7-4, så vidt jeg kan telle.

    22) Tommy vs. Star Wars Episode III: Revenge of the Sith: 8-2

    23) The Wicker Man vs, Across 110th Street: 6-2

    24) Martial Arts of Shaolin vs. Blood Simple: 3-5

    januar 7, 2006, kl. 22:44

  19. Fred Ut

    ENDELIGE RESULTATER:
    Filmene som går videre til neste runde står med STORE BOKSTAVER

    17) Team America: World Police vs. THE RAVEN: 5-6.

    18) THE TWILIGHT SAMURAI vs. Ping Pong: 7-3 (Jarl, hvis du leser dette, har du lånt den?)

    19)KUNG FU HUSTLE vs. Unleashed a.k.a Danny the Dog: 9-2

    20) THE LIFE AQUATIC WITH STEVE ZISSOU vs. Eternal Sunshine of the Spotless Mind: 7-4

    21) LORD OF THE RINGS – THE RETURN OF THE KING vs. søttitallsNosferatu: 7-4 j

    22) TOMMY vs. Star Wars Episode III: Revenge of the Sith: 8-2

    23) THE WICKER MAN vs, Across 110th Street: 6-2

    24) Martial Arts of Shaolin vs. BLOOD SIMPLE: 3-5

    januar 10, 2006, kl. 15:29

Legg igjen en kommentar

