Nå enda mer inkonsekvent

Diverse trusler mot min grønne planet. EXTERMINATE…EXTERMINATE…

FILMER SETT SIDEN SIST:

Save the Green Planet


(Is it safe?)

Det er mulig at Old Boy har herdet meg litt igjen, men dette er en film i samme gate som ga meg mye mer underholdning og skadet hjernen min i mye mindre grad. De to filmene har mye til felles, men selv om Old Boy er hakket mer teknisk slepen er Save the Green Planet min klare favoritt. Det er ikke så mye mer håp å spore her, men solid dose humor (om enn av den kølsvarte sorten) og et mye artigere (om enn like blodig)klimaks. For dere som har sett Old Boy er det bare å blande inn mer Hitchock og en liten dose Takashii Mike, så er du der.

Etter at verden har gått han i mot i noen år har Lee Byeong-gu viet livet sitt til å redde jorda fra påståtte romvesener som har infiltrert oss fra Andromeda-tåken. Han har funnet ut at industrimagnaten Kang Man-shik må være lederen, så han kidnapper han med hjelp av sin kjæreste og assistent; linedanseren Su Ni. De to går svært grundig til verks for å finne ut om konspirasjonsteoriene stemmer, og amtidig er to detektiver på sporet.

Grisete, grusomt, genialt, gøy! Og andre fine ting som begynner på g, sikkert.

Veldig fin trailer her, men den anbefales ikke hvis du allerede har bestemt deg for å se denne filmen. Det lefles med spoilere her, du får blant annet se opptakten til den beste dødsscenen jeg har sett på en stund.

_________

Doctor Who: Dalek


(Dalek m/fan. Illustrasjonsfoto)

Hvilken episode! Jeg håper virkelig ikke det bare er meg som ser på nye Who, den voldsomme tausheten alle kommentarer blir møtt med tyder på det. Dalekene er blant mine favorittmonstre noen sinne. De er bare så forbaske KULE. Det er lett å tulle med dem og si at de ser ut som pepperbøsser og ikke kan gå i trapper og sånt, men de fortsetter bare å ødelegge alt på sin vei. Who-filmen Daleks’ Invasion Earth 2159 A.D. var min favoritthistorie med Dalekene før denne episoden. Onsdagens episode av dr.Who klarte både å formidle hvor viktige pepperbøssene er i Who-mytologien (Cristopher Ecclestons Dr. Who ser fullstendig skrekkslagen ut når han oppdager en levende Dalek)og å oppdatere dem litt (trappe-myten blir behørlig avkreftet). Slutten var direkte rørende. Og heldigvis har vi ikke sett det siste av Dalekene. Det hadde vært for gærent.

________________________

Jeg har ikke tenkt å bli en av de bloggerne som alltid klager på at de ikke har tid til å poste, men ting er virkelig sinssyke for tiden, så herfra og fram til jul er alt over to poster per uke rein bonus. Litt kjipt egentlig, siden Tor Andres snille artikkel omsider dyttet Fred Ut Sønns antall (såkalte) unike hits over 2000. Joho. Og om en uke er det Public Enemy- konsert på Rockefeller. Håper å skåle med filmgeeks med god musikksmak der.

________________________

KING KONG TRAILER!

Jeg skrev tidligere i år at jeg ikke helt skjønte vitsen. skjønner jeg vitsen. Sjekk ut «A look inside» også. Der har du alle «money shots» fra traileren samt en kikk på den nye, skumle, veldig tynne Peter Jackson. Det verste tilfelle av slanking siden Jennifer Connelly.

3 responses

  1. Anonymous

    http://www.timesonline.co.uk/article/0,,923-1856394_1,00.html

    november 5, 2005, kl. 13:49

  2. Tor Andre

    Må jo gjøre litt reklame for filmhjørnet av den norske bloggosfæren.

    En Dalek-episode på Doctor Who onsdag gjorde meg lettere animert 🙂

    november 5, 2005, kl. 18:45

  3. gbang

    Save the Green Planet var kanskje en av årets særeste opplevelser for min del. Syntes kanskje slutten ødela inntrykket ved å forsøke å ta den helt ut… For min del en mer effektiv avslutning om den ikke hadde vært der, men det gjør ingenting når man sitter igjen med en slik snodig opplevelse.

    november 6, 2005, kl. 11:31

Legg igjen en kommentar

