Nå enda mer inkonsekvent

Whohoo! Moro. Og et bilde.

FILMER SETT SIDEN SIST:

GAMLE MENN I NYE BILER
Hr. Sjøstedt kjøpte ti filmer for 350.- på bensinstasjonen over veien, og vi så på denne. Hvis denne hadde vært norsk hadde det vært en av de to-tre beste actionfilmene herfra noen sinne, men målt med alle andre mål var dette tassent. Kanskje husker jeg den feil, for det er noen år siden jeg så den, men forgjengeren I Kina Spiser De Hund var morsommere, mer troverdig og strammere på manussida. Denne her var nesten Olsenbanden. Det er umulig å ikke le, men humoren er ekstremt forutsigbar på grensen til det platte. Handlinga er nærmest ikke-eksisterende og teknisk biter de over mer enn de klarer å tygge: dukker og utstoppede hunder er synlige i stuntscenene og flysekvensen på slutten er like realistiske som kuttscenene i et gameboyspill. Likevel er det fortsatt litt morsomt å se Brian Patterson få ting i hodet.

DOCTOR WHO episode 27(stemmer det?).2
Detta var gøy. Stemningen var Neil Gaiman møter Douglas Adams, selve handlingen hadde ikke et orginalt bein i kroppen, men gjennomføringen var strålende. Christopher Eccleston og Billie Piper funker flott som Doktor og assistent (så lenge det varer), effektene var bra nok til å åpne doktorens verden men ikke så gode at sjarmen ble borte, og det hele var rett og slett veldig gøy. Moro for hele familien. På drømmekanalen min går dette rett etter dagsrevyen på Lørdag, sånn at hele familien kan samles med Pizza og Doctor Who.

Når Lost starter igjen er det mye som taler for at Onsdag blir den faste TV-dagen min, når det da ikke er fotball. DVD-boksen, opp på ønskelista mi på Amazon, selv om den ikke slippes i USA før i 2006. Kan alltids skaffe den fra england før det.

____________________________________

Som den jeg la inn her om dagen er nok denne også for lett, og jeg vet ikke om jeg har vært flink nok til å fjerne tags og slikt. Jeg husker heller ikke hvor jeg stjal bildet fra, så det kan være den er VELDIG lett. Men likevel:

Hvem er dette?

10 responses

  1. Anonymous

    Dustin Hoffman?

    Fru Ut

    oktober 5, 2005, kl. 20:17

  2. Anonymous

    Fred Astaire? anne

    oktober 6, 2005, kl. 15:17

  3. Anonymous

    Mitt beste forslag er en engelsk skuespiller som spilte i en serie som gikk på Nrk for noen år siden. Jeg har lett forgjeves etter hva serien heter for å finne navnet på skuespilleren (det handlet om en slesk politikers vei til å bli Prime Minister). Siden svaret helt sikkert uansett er feil, kaster jeg inn håndkleet.

    H@@kon

    oktober 7, 2005, kl. 06:41

  4. gbang

    Tenker du på Yes, Prime Minister… He he he, tror nok ikke det er han gitt! Ett eller annet får meg til å tenke på Bela Lugosi, men i så fall er det et veldig lite flatterende bilde!

    oktober 7, 2005, kl. 11:37

  5. Anonymous

    (mulig jeg poster to ganger nå, fikk ikke opp min forrige posting, prøver igjen:)

    hehe, nei ikke den.Dette var ikke komedie, mer drama. Denne var om en kynisk politiker som brukte alle midler for å bli Prime Minister. Kaster bl.a annet sin elskerinne utfor en balkong (siste episode).
    Ender til slutt som prime minsister.

    Blir lagd en oppfølger. Den går også på Nrk. I denne så får han til at kongedømmet blir svertet, og kongen tilslutt abdiserer.

    Enormt irriterende å ikke finne tittelen på denne…tror det var en bbc-produksjon…

    oktober 7, 2005, kl. 11:53

  6. Anonymous

    HIHA!

    Fant den.

    House of Cards
    http://www.imdb.com/title/tt0098825/

    Mao: mitt tips er Ian Richardson..

    H@@kon

    oktober 7, 2005, kl. 12:09

  7. Fred Ut

    gbang: ut i fra svaret ditt jeg er ganske sikker på at du har sett bildet før, men underbevisstheten din lurer deg litt. Tampen brenner kraftig.

    et lite hint til dere andre: Jeg har lest et sted at dette er det eneste kjente fotografi av denne mannen, som er eller var en skuespiller, utenom hans mest kjente rolle.

    oktober 7, 2005, kl. 14:22

  8. Anonymous

    tenkt meg litt om. tror det er han som spiller ubervampyr i nosferatu. og etter en liten konferering med fredut vet jeg det er riktig. sitter faktisk på maskinen hans å skriver dette…

    anne

    oktober 8, 2005, kl. 17:46

  9. Anonymous

    «etter en liten konferering» er vel i noe i overkant av hva man kan kalle et lite hint…

    Ikke like imponerende denne gangen Bibel-Anne 🙂

    H@@kon

    oktober 8, 2005, kl. 23:06

  10. Fred Ut

    Den eneste hjelpen hun fikk var hintet i forrige kommentar, så hun får en liten cigarillo denne gangen også.

    Men vitsen med internett blir liksom litt borte når man reiser hjem til folk for å se på nettsidene deres. Må jeg heretter dra til Oslo for å lese Fylleangst, eller til Austin for å lese Ain’t it Cool News?

    Mannen på bildet er altså Max Schreck, som spilte Grev Orloff i fantastiske NOSFERATU. I motsetning til hva som påståes i SHADOW OF THE VAMPIRE var han altså ikke vampyr på ordentlig. Max Schreck er så vidt jeg husker også navnet til Cristopher Walkens rollefigur i Batman Returns.

    oktober 9, 2005, kl. 16:41

Legg igjen en kommentar

