Nå enda mer inkonsekvent

Toronto for hjemmesittere

FILMER SETT SIDEN SIST: Ingen! På nesten en uke! Abstinensene er i ferd med å sette inn, så jeg skal forsøke å gjøre noe med det i kveld.

Kjørte forbi en bensinstasjon på vei hjem fra Stavanger der jeg plukket opp Collateral, Touching the Void, Dogville og Salmer fra Kjøkkenet til førti kroner stykket, og disse havner i «Skal Sees» haugen (Dogville havner riktignok langt nedi, siden jeg har sett den på kino), sammen med Mindgame, The Twilight Samurai, Pistol Opera, Unleashed og resten av Herzog og Kurosawa-boksene. Dette betyr at jeg for andre gang i år har innkjøpsstopp på DVDer, untatt i ekstreme tilfeller.

_____________________

FILMER PÅ TORONTO JEG IKKE NØDVENDIGVIS REKKER Å SE FØR JEG DAUER, SIDEN JEG HAR NOK AV ANDRE TING Å SE PÅ, MEN JEG SKAL I HVERT FALL FØLGE MED PÅ DISSE:

Toronto internasjonale filmfestival er i gang denne uka, med 109 premierer av ymse slag. En gang, når barnet har flyttet ut og jeg har gått av med pensjon eller noe skal jeg dit. I mellomtiden gir jeg en foreløpig oversikt over ting som ser interessante ut, som vanlig med litt hjelp bla.a. fra Twitch og AICN. Ingen beskrivelser på over femten ord, slik at de fleste greier å følge med. I omtrentlig alfabetisk rekkefølge.

BANGKOK LOCO
Thailandsk rockefilm som ser morsom ut. Allerede på DVD

BANLIEUE 13
Hissig action m/ny ekstremsport-stjerne fra Luc Bessons samlebånd.

KISS KISS, BANG BANG
Veldig hissig actionfilm med bla.a. Robert Downey jr. Hypet av Empire Magazine.

MANDERLAY
Von Trier sparker igjen. Føler noen seg truffet lenger. Likevel spennende.

THE PIANO TUNER OF EARTHQUAKES
De gala animatørbrødrene Quay lager spillefilm. Kan man si «Øyegodteri» på norsk?

REVOLVER
Guy Richie gjør det han kan best. Gangstere og gambling. Jason Statham, Ray Liotta.

SARAH SILVERMAN: JESUS IS MAGIC
Gal komiker/performance-dame i veldig morsomt og litt alvorlig sceneshow.

SEVEN SWORDS
Tsui Hark får blandede kritikker for denne, nesten som vanlig. Men jeg SKAL se.

TIDELAND
Terry Gilliam muligens tilbake i form. Vanskjøttet jente prater med dukkehoder.

TIM BURTON’S THE CORPSE BRIDE
Som nevnt før: må sees. Johnny Depp = sosialt akseptert nekrofil.

THE TRUE STORY OF SAWNEY BEAN
Håndlaget kortfilmanimasjon om skotske kannibaler. Hva mer kan man ønske seg?

U-Carmen eKhayelitsha
Bizets opera i afrikansk versjon. Interessant.

WALLACE AND GROMMIT, THE CURSE OF THE WERE-RABBIT
Enda en jeg har nevnt før.

Og sånn kunne jeg holdt på, med Pusher-trilogien, Sympathy for Lady Vengeance, The History of violence og så videre, og så videre… klikk på overskriften til denne posten og kikk gjennom selv. Ikke mye det IKKE er verdt å se der, men Jackie Chans nye, The Myth har gitt en del nettfilmhuer ferten av kalkun, så den hadde jeg nok drøyd.

Film nå. Anmeldelse følger som vanlig.

2 responses

  1. gbang

    Det er ikke rart flere og flere holder en knapp på Toronto som verdens viktigste filmfestival!

    september 13, 2005, kl. 19:27

  2. grape-koolaide

    Powerful blog. The site was incredible and will be
    back again! Web surfing helps to find good blogs like
    this one.
    I want you to stop and compare with my cash advance cleveland ohio blog.

    februar 3, 2006, kl. 14:07

Legg igjen en kommentar

