Nå enda mer inkonsekvent

Og nå: humor. Snart: cellulose.

FILMER SETT SIDEN SIST:

2xBattlestar Galactica, nå har jeg bare igjen den todelte avslutningen av sesong en. Og det hele føles som om det akkurat har begynt, samtidig som historien har beveget seg såpass hurtig framover at det neppe er lett å henge med hvis man går glipp av. Og jeg tror jeg kan fastslå at dette er den beste 1.sesong jeg har sett fra noen sf-serie noensinne. Jepp, til og med bedre enn Firefly, selv om DET altså er epler og pærer.

——–

Et par morsomme lenker før jeg tar med meg Ut jr. ned på bryggene for å heie på fabrikken som fikk store deler av barndommen min til å stinke. Rart åssen ting forandrer seg.

En øyeblikkelig klassiker: For å gjøre reklame for en (uninteressant) prisutdeling har noen laget en sykt bra skit med gutta som har voiceover på filmtrailere. Og jeg som trodde Pablo Fransiscos parodi på disse folka var morsom!

http://www.donlafontaineonline.com.nyud.net:8090/video/5men.mov

Den lille pingvindokumentaren March of the Penguin har jeg såvidt nevnt tidligere. Den har nå gjort såpass mye penger at enkelte regissører av filmer med mange eksplosjoner føler seg snytt. Michael Bays kronikk i satireavisa the Onion kan leses her:

http://www.theonion.com/opinion/index.php?issue=4133&type=opinion&o=1&id=555

The Onion er genial.

Harry Shearer er kjenner du sannsynligvis best som Smithers, Mr. Burns, Ned Flanders og en drøss andre stemmer i the Simpsons, eller kanskje som bassist Derek Smalls (med eller uten agurk) i This is Spinal Tap. Men Jeg har i årevis nå også nytt hans lille geriljaradioshow LE SHOW, der han serverer heite nyheter store deler av amerikansk media velger å ignorere med en så sarkastisk tone at Mr. Burns blir Rosmarie Køhn i forhold. Programmene lagres fortløpende her. Essensielt.

http://www.harryshearer.com/leshow/

Litt dårlig tid nå, men det må nevnes at jeg definitivt skal ha denne,

http://www.sendmemovies.com/p-56668-the-blind-dead-collection-1971-1976-5disc-limited-edition-dvd.aspx

selv om prisen er litt drøy.

One response

  1. Fred Ut

    Linken til filmstemmegutta er nede for øyeblikket, jeg kunne sparka meg selv for at ikke jeg lagret den i morges. Jeg skal spore den opp, vær du trygg.

    august 25, 2005, kl. 18:30

Legg igjen en kommentar

