Nå enda mer inkonsekvent

En trailer eller to igjen. Seven Swords!

FILMER SETT SIDEN SIST: Ingen (må visst skjerpe meg litt)

På tide å nevne noen trailere som er verdt å se igjen. Disse første finner du på
http://www.apple.com/trailers/ og der er flere av de jeg har nevnt på tidligere også (Serenity, King Kong, Night Watch, Land of the Dead, Land of the Dead, Land of the dead etc.)

Domino: Tony Scotts nyeste, nesten basert på en sann historie om en søt liten kvinnelig leiemorder i L.A. Hun denne er basert på ble nylig funnet død, muligens var det selvmord. Hva det innebærer for denne filmen er uklart.

The Brothers Grimm: Terry Gilliam tar revansje etter å ha fått juling av vindmøllene i spania. Quixiote så nok mer lovende ut, men dette er nok også gøy.

A Scanner Darkly: Richard Linklaters andre animasjonsfilm (ordentlige skuespillere som er «malt over») er basert på en bok av den forholdsvis gale men alltid interessante Phillip K. Dick. Hans bøker er også grunnlaget for Blade Runner, Total Recall og Minority Report, men dette er nok første gang noen gjøre et forsøk på å være trofast mot en av bøkene hans.

The Island: Michael Bay, gjenstand for (fjor)årets foreløpig beste dissing (sangen «Pearl harbour sucked and I love you»), ser omsider ut til å ha puttet alle eksplosjonene i en forholdsvis interessant historie. To kloner finner ut at de vil være seg selv, og løper omkring mens ting eksploderer bak dem. Ewan MacGregor får muligens vist frem rompa si igjen, og hvis det finnes rettferdighet i verden gjør Scarlett Johansen det også.

Aller viktigst i dag: Seven Swords, Tsui Harks nye, har fått ordentlig trailer. Denne ser skikkelig lovende ut, som en blanding av Swordsman og koreanske Musa the Warrior. Sjekk den ut her: http://www.sevenswordsthefilm.com/traditional/download/SSavers/SSTrailerHK768.wmv Takk til Kung Fu Cult Cinema.


(T)raumschiff Surprise: Gammelt nytt, men jeg har ikke nevnt denne tyske Star Trek -parodien fra i fjor noe sted tidligere. Ser morsomt ut, men det er mulig det bare er meg. Denne er ute på DVD, men jeg er usikker på om den har engelsk tekst:

http://pool.download.t-online.de/sdr/e2510e9df9f33ff3e6deae8a87db037e/traumschiff_Trailer.mov


Litt japansk snadder jeg ikke har lyst til å si så mye om, men som jeg definitivt skal se før jeg dauer

Princess Raccon (Seijun Suzuki er tilbake, og jeg har ikke fått rotet meg til å se Pistol Opera enda): http://www.helloziyi.us/Movies/Operetta_Tanuki_Goten.htm

Kamikaze Girls (Og folk lurer på hvorfor jeg liker Asiatisk film, skulle gjerne sett noen i lage en Norsk film som ser slik ut): http://www.dvdvisionjapan.com/coolvision/coolvisionhome.htm

Sengoku Jietai 1549 (Samuraier og Tanks. Jeg kjenner testosteronet bruse):
http://www.sengoku1549.com/pc/

Legg igjen en kommentar

