Nå enda mer inkonsekvent

RIP Anne Bancroft

FILMER SETT SIDEN SIST:

MUSAFIR
(Skikkelig kul indisk remake av U-turn, en av Oliver Stones minst vellykkete filmer, mest kjent på diverse hårete nettsider som «Filmen der J.Lo kledde helt av seg før hun ble ordentlig kjent». Har ikke sett originalen, så jeg vet ikke hvor lik Musafir er, men jeg registrerte scener knabbet fra både Kill Bill #1 og One Night at McCool’s, så de har nå lånt litt andre steder også. Dette er en av de nye indiske filmene, med oppdatert soundtrack, gladvold, og så mye sex det er mulig å skvise inn i en film fra en kultur der kvinnene ikke får vise hverken pupper eller rumpe. Å vaske seg selv sammen med bilen, å smøre seg inn med skum eller å stønne inderlig når man får tatovering er tydeligvis helt greit. Greit for meg også, forresten. Sanjay Dutt, en av Indias større stjerner, stjeler hele filmen som sjefsskurken, den tøffeste filmgangsteren siden Vinnie jones slo gjennom. Anbefales alle som tåler en actionklisjeer, vakre kvinner og et dansenummer eller to. Digg.)

En litt lang anmeldelse der, men hovedgrunnen til at jeg er innom er for å stille meg i køen av folk som synes det er trist at Anne Bancroft døde av kreft for to dager siden. Hun er nok mest kjent som mrs. Robinson i Manndomsprøven, men hun spilte også i David Lynchs nydelige Elefantmannen, og i mange av ektemannen Mel Brooks’ filmer. Biografi finnes her:

http://www.imdb.com/name/nm0000843/bio

Hun ble 73 år gammel.

I morgen blir det film på skolen, så jeg har pakket ned surroundanlegg, dvd-spiller og projektor. Elevene får velge mellom I,Robot, Tvillingene fra Belleville, Run Lola Run og Monty Python og Ridderne av det runde bord. Jeg håper på Lola, men I,Robot er nok oddsfavoritten.

Før det: mer Lost. Lurer på hvem som dauer i kveld.

4 responses

  1. Anonymous

    en stund siden jeg har sett U-turn, men husker jeg likte den (og ikke pga av J-Lo…). Bra skuespillerprestasjoner; Sean Penn (we like) N.Nolte, C.Danes, Joaquin Phoenix, Billy Bob Thornton m.fl

    håper de elevene velger tvillingene fra Belleville, den er så bra.
    anne

    juni 9, 2005, kl. 12:12

  2. Anonymous

    J-Lo kler av seg? Hva gjør det om filmen er dårlig??? U-turn er nå på min liste over filmer jeg bør se 🙂

    h@@kon

    juni 10, 2005, kl. 07:01

  3. Anonymous

    klokka er 2 timer gal. Dette ble postet 0903 AM

    juni 10, 2005, kl. 07:03

  4. Fred Ut

    Jeg har rettet den før, men den stiller seg igjen. Mystisk.

    juni 10, 2005, kl. 13:24

Legg igjen en kommentar

