Nå enda mer inkonsekvent

Årets første heteslag?

FILMER SETT SIDEN SIST: Firefly, Lost, Akiras Kurosawas the Idiot pt.I (Denne er ikke lett å få tak i i Europa. Dostovjevjskis Idioten i japansk versjon er en litt forvirrende opplevelse, siden den er kuttet med over 100 minutter (den er fortsatt bortimot tre timer) og jeg ikke har lest boka. Likevel er det mye tøft her, særlig Toshiro Mifune, som virkelig har tatt plass blant favorittskuespillerne mine. Fyren ser ut som om han skal eksplodere hvert øyeblikk. Gleder meg til andre halvpart. Den Kurosawa-boksen er virkelig noe av det smarteste jeg har kjøpt.).

Fy faen. Etter seks timers hard jobbing (skolekonsert, lang historie)i et rom med dårlig luft uten mat og drikke gikk jeg ned i knestående med kvalme, hosting og en følelse av at Orson Welles (slik han så ut rundt 1980) hadde satt seg på hodet mitt. Fikk rotet meg hjem, der var gravemaskiner i ferd med å drenere rundt huset mitt. Det ser og høres omtrent ut som den scenen i I, Robot der en Gravemaskinrobot river et hus rundt ørene på Will Smith.

Fant ut at jeg hadde glemt projektoren min på skolen (Eller på bussen. Eller på bussholdeplassen. I den formen jeg har vært i ettermiddag er det umulig å si.), bannet litt, spiste middag, sov i to timer, sto opp for å legge Ut Jr. (som syntes det var skikkelig kjipt å måtte legge seg med Gravemaskinroboter putrende rundt huset), bannet litt da jeg ikke fant røykpakka mi, fant røykpakka mi. Så satte jeg meg ned for å skrive dette.

For å oppsummere:
1) Sommeren er her
2) Formen har vært bedre
3) Det er litt trist at jeg ikke har en øl i kjøleskapet

Tilbake i god gammel form om et par dager.

Skuespillere det alltid er vits i å bruke tid med før du dauer uansett hva slags skrot de måtte dukke opp i:
Humphrey Bogart, Vincent Price, Peter Lorre, Toshiro Mifune, John Torturro, Clint Eastwood, Boris Karloff, Jennifer Jason Leigh, Bruce Campbell, Lance Henriksen, Sidney Greenstreet, Claude Rains, Rutger Hauer, Steve Buscemi, Pam Grier, etc. etc. etc.

Har du minst to av disse folka på samme sted er du innafor uansett.

Legg igjen en kommentar

