Nå enda mer inkonsekvent

Hokey Cokey pig in a Pokey!

SETT SIDEN SIST: The League of Gentlemen live at Drury Lane (Morsomt, selvfølgelig, men ikke SÅ kuult som tv-serien. Anbefales hardbarkede fans som MÅ se alt. Og sketsjen som handlet om hva Scott-ekspedisjonen EGENTLIG gjorde mens de ventet på å fryse i hjel i Antarktis var bra. Og Papa Lazarou er konge. HELLO DAVE…)

Lønningsdag i dag, så jeg bestilte sporenstreks en Akira Kurosawa – boks på Yesasia (Som jeg må fikse noe sponsing fra, så ofte som jeg skryter av dem her) med åtte filmer (11-DVDer, noen av dem er skikkelig lange); Ikuru (En gammel mann får kreft og bestemmer seg for å bruke resten av livet sitt på å bygge en lekeplass) og De Sju Samuraier som jeg har fra før, Throne of Blood (Kurosawas Macbeth), Rashomon, Redbeard, The hidden fortress, The Idiot og The Bad sleep well.

Kurosawa kunne jeg skrevet mye om, men jeg nøyer meg med å si at han kanskje er tidenes største regissør. Han lagde svære flotte filmer med hjerte, og er en viktig inspirasjonskilde for folk som Lucas og Spielberg. Jeg har bare sett fem av filmene hans før (Sju samuraier, Ran, Ikuru, Rhapsody in August, Dreams), og her er det seks til. Snadder.

Pris? 270 spenn. Bare nevner det. Denne og Myiazaki-boksen fra forrige måned som jeg fortsatt ikke har begynt på samt 10 episoder Firefly og noe Cowboy Bebop gjør at jeg har så jeg klarer meg en stund igjen. Skulle være drøye førti timer. Det kommer sikkert mer også, ellers hadde det blitt så mye Japansk at jeg måtte tatt et språkkurs til. Nihongo-ga skosi wakarimas demo mada jose j’arimasen. Eller noe sånt. Må snike inn litt annet også.

Herr Moen og herr Sjøstedt gir forresten Layer Cake en solid tommel opp (hver for seg). Så ikke ta bare ordet mitt for det.

Fartsfylt uke til uka, så det vil bli litt lite posting over helga, tror jeg.

One response

  1. low fee cash advance45

    Fine blog. I found your site suitable for another
    visit! And when I’m able to surf the web, I look for
    blogs as great as your work.
    No matter when you are, just stop by and check for my cash advance tulsa blog site.

    februar 4, 2006, kl. 05:37

Legg igjen en kommentar

