Nå enda mer inkonsekvent

Kort liten ode til den sorte Kråkekongen

FILMER SETT SIDEN SIST: Kung Fu Hustle (Fru Ut go herr Gisholt lo seg fillete, og jeg må innrømme at den råkket brakka mer andre gangen. Anbefales!)

FRED UTS SKIVEANBEFALINGER 2005 #2

NICK CAVE AND THE BAD SEEDS – RARITIES AND B-SIDES
Jeg holder plateanmeldelsene til et minimum i denne bloggen, siden de to som leser den ikke er interessert i hvor bra jeg synes Dizzee Rascal er, men noen ord om årets viktigste skive: Nick Cave er Gud, og hvis du ikke har alle singlene, alle skivene på CD eller har brukt like mye tid på internett på å grave opp rariteter er det MASSE her du ikke har hørt før, selv om du skulle være fan. For meg personlig var det morsomste med denne 3cd-boksen at jeg omsider fikk høre den ep-en som staben på (jeg tror det var) Innova i Skien snøyt meg for i 1990. Den skulle fulgt med eksemplaret mitt av The Good Son på vinyl, og den inneholdt morsomme akkustiske versjoner av The Mercy Seat, City of Refuge og Deanna f men «de klarte ikke å finne den»… Særlig. Jævler.

Herr Moen kom på et lite besøk, mer senere.

5 responses

  1. Anonymous

    Hva med filmmusikk da?

    april 14, 2005, kl. 12:37

  2. Fred Ut

    Jeg gjør gjerne en greie på det. Noe spess du tenkte på?

    april 14, 2005, kl. 16:19

  3. Anonymous

    egentlig ikke… jeg mener musikk har en viktig funksjon for hvordan vi forstår en film. og da ikke bare musikk-filmer som Moulin Rouge (morsomt vri med sangene i den). etter matrix synes jo til og med den mest hardbarka platinablondinen fra BI at soundtrack med rammstein, marilyn manson, the prodigy og rage var helt toppers…

    du kunne jo kanskje gjort en greie av fantastiske personers arbeid med regi, klipp osv… eller blir det for tørt? du nevner jo slikt når du skriver om filmene også. konklusjonen er vel at jeg vil ha mer av alt…

    april 15, 2005, kl. 09:42

  4. Anonymous

    Er jeg en av de to 🙂

    H@@kon

    april 15, 2005, kl. 12:27

  5. fast cash advance loanfe

    Excellent blog. It was so great and I bet I will
    go back to it! I get to look online for blogs like
    yours is a blessing.
    You got me! I will check out your cash advance new york blog a.s.a.p!

    januar 31, 2006, kl. 10:11

Legg igjen en kommentar

