Nå enda mer inkonsekvent

Enda et par anmeldelser (og en bursdagshilsen) før den onde påskeharen kommer med de skarpe tennene sine.

FILMER SETT SIDEN SIST: (Foruten en litt mer ferdig klipp av Franks Ballerina, og Den første halvtimen av Shrek 2, som jeg neppe gidder å se ferdig)

AMERICAN SPLENDOR
—————–
For en morsom, sur liten mann. Harvey Pekar går rundt og er sur hele tiden. Hans venn Robert Crumb får ham til å innse at det går an å lage en tegneserie basert på det kjipe livet hans (han pusher papirer på et sykehus, har seriøst spesse venner, og gifter seg med damer så fort han kan så de ikke skal bli lei av ham). Han kan ikke tegne, men tegneserien American Splendor blir en slags suksess. Ellers går han stort sett rundt og er sur. En skulle ikke tro det kunne være så morsomt å se på det, men joda…

SMALA SUSSI
—————–
Med filmer som Fucking Åmål og Kopps kan man vel si at bygde-Sveriges image har fått seg en trøkk, men smala Sussi er filmen som dytter godlynt tulling over i ondsinnet utdriting. DET er selvfølgelig gøy, men greia preges litt av at litt for mange prøver litt for hardt å være litt for morsomme. Mye artig lefling med dop, sex, blod og død her, og det er mange sjuke, morsomme ting som skjer men filmskaperne ville nok at jeg heller sammenliknet filmen deres med Lock, Stock… eller Snatch. Nære på, men ingen søtluktende sigar. Dette er gøy, men definitivt ingen klassiker.

Ellers må det nevnes at herr Inge Moen, regissør av Franks Ballerina og Tor og Kristus, fyller 29 i dag. Presangen er i posten. Og herr Stensrud (12/01/75), hvis du sender meg adressen din har jeg presang til deg også på gang.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo