Nå enda mer inkonsekvent

Anime-o-Rama

FILMER SETT SIDEN SIST: Stadig ingen.

Får ikke sove, derfor en liten post til

Da ble det ikke noen prosjektor før neste lønning, fordi jeg lot meg lure av mine muligens lett skurkeaktige venner i http://www.fivestarlaser.com til å kjøpe en nydelig boks med det viktigste fra studio Ghibli. Dette er folkene bak Hayao Miyazaki, regissøren av Princess Mononoke og Spirited Away a.k.a Chihiro og Heksene (og den snart klare Howl’s moving Castle). Alt de har laget fram til (men ikke med) Spirited Away, untatt The Cat returns, det vil si elleve filmer for $70 (ca 450 norske). Dette inkluderer klassikere som jeg eier fra før eller allerede har sett (Mononoke, Grave of the Fireflies, My neighbour Totoro, Kiki’s Delivery Service),men her er de tre Myiazaki-filmene jeg ikke har sett (Laputa: Castle in the Sky, Nausicää of the valley of the wind og Porco Rosso)samt Only Yesterday og Pom Poco som begge er semi-klassikere, og enda et par jeg ikke kjenner særlig til. BARE Porco Rosso kostet 350 kroner i Sverige; da skjønner dere hvor billig dette er.

Og siden jeg først var i butikken tok jeg med Kung Fu Hustle, Ghost in the Shell: Innocence og Appleseed også; tre av filmene jeg gleder meg mest til i år. Innocence er ute i USA med en idiotisk teksting, mens Appleseed bare finnes med japansk tekst enda. Det betyr at dette er Sabeltannvarer, men kvaliteten pleier å være god, og jeg har ventet LENGE på disse filmene.

Så jeg klarer ikke å spare penger, fordi jeg kjøper tvilsomme varer. Jaja, jeg kan leve med det.

Legg igjen en kommentar

