Nå enda mer inkonsekvent

Go’helg

FILMER SETT SIDEN SIST: The Chronicles of Riddick (Hvorfor hatet alle denne? Finfin sci-fi av den gamle skolen. Hadde dette vært Star Wars episode 1 hadde Lucasgroupiene måttet skifte undertøy av ren begeistring. Kultstatus er garantert, og er jeg den eneste filmnerden i verden som fortsatt synes Vin Diesel er kul?), The Card Player (Argentos siste er så tynn på plot og logikk at strekkmerkene synes godt, men som vanlig henger det så vidt sammen. Videopokerscenene er morsommme, og etter så mange år og filmer får han meg fortsatt til å skvette. Men det er snart tjue år siden han begikk en VIRKELIG klassiker).

LEST: There and Back again: An actor’s tale av Sean Astin (Lydbok)(Denne har fått dårlige kritikker rett og slett fordi at Astin er en fanske kjip fyr, men det er den ærligste boka du finner om det å være filmstjerne, og om filminga av Ringenes Herre. Lydboka, som Sam leser selv, anbefales spesielt), Night Watch (Pratchetts Discworldserie blir bare bedre og bedre. Etter et par dusin bøker skulle en nesten ikke tro det var mulig).

Som dere nok kan skjønne av de to avsnittene over er jeg alene hjemme i helga, noe som betyr film, bøker, kalde pølser i brød og at jeg blir litt satt ut når kjentfolk kommer på døra fordi jeg har glemt hvordan man snakker. Jeg hadde klikket helt uten minst en sånn helg i kvartalet. Fortsetter med å se Silmido i kveld, og hvis hr. Pedersen kommer på sitt varslede besøk tar vi nok en film til også.

Ellers ser det ut til at Night Watch (den russiske go’filmen, ikke Discworld-boka) kommer til å få en skikkelig lansering i statene til sommeren (Juli-August). Fox Searchlight, som har rettighetene, planlegger et skikkelig PR-kjør, og har utstyrt filmen med noen fancy tegneserieaktige undertekster jeg gleder meg til å se hvis den dukker opp i Norge. Day Watch, oppfølgeren, kommer på russisk kino til sommeren. DVD-en jeg har et eks av, med vanlig tekst på dårlig engelsk kan bestilles her. Anbefales for utålmodige, men denne gjør seg nok best på kino.

http://www.rbcmp3.com/store/

Legg igjen en kommentar

